Quiff

معایب شغل آرایشگری را با هم بیشتر بدانیم

آرایشگری و به آرایشگاه رفتن همیشه جزوی محبوب و مهم از جامعه بوده؛ با خواندن تاریخچه آرایشگری در جهان کاملا متوجه این موضوع می شوید. اما آرایشگر بودن داستان دیگریست. مزایای آرایشگری متنوع و بسیارند: معمولا می توانید درآمد خوبی داشته باشید، امنیت شغلی شما واقعا در حد خوبیست (همه همیشه نیاز دارند که موهایشان را اصلاح کنند و دستی به ظاهر خود بکشند!)، صحبت ها و موقعیت های اجتماعی جذاب و آشنا شدن با افراد مختلف، و در نهایت می توانید هم خلاقیت به خرج بدهید و هم مهارتهای مربوط به اداره ی یک کسب و کار را به کار ببندید. اما لزوما چون این شغل مزایای خودش را دارد یا امروزه افراد زیادی در حال یادگیری و مشغول شدن به آرایشگری مردانه هستند، به این معنی نیست که این شغل راحت است یا مشکلات خودش را ندارد. متاسفانه طبق آمار بسیاری از افراد در این حرفه طی 3 سال اول کارشان را کنار می گذارند و دیگر به آرایشگری ادامه نمی دهند. در این مقاله می خواهیم این مشکلات و معایب را به شما معرفی کنیم و همچنین در صورت امکان راه حل هایی برای آنها ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

 

مدل آموزشگاه آرایشگری مردانه

  • آرایشگری رُس شما را می کشد!

شما هر روز به شکل مداوم 10 ساعت روی پا هستید، و احتمالش هست که درد کمر و پا امانتان را ببرد! عضلات شما، اسکلت بدن و استخوانهایتان، و همچنین مفاصلتان دچار درد خواهد شد و عذابتان خواهد داد. شما فقط نمی ایستید، شما می چرخید، زاویه می گیرید، خم می شوید، و خلاصه هزار و یک حالت به بدنتان می دهید که کار را درست به انجام برسانید. گاها به همین دلیل، افراد نمی توانند با درد و اذیت های فیزیکی این شغل کنار بیایند و آرایشگری را رها می  کنند. با این حال شاید بتوان کمی با دست کاری ساعت های کاری، ماساژهای اصولی، درست ایستادن و نشستن و دراز کشیدن، تغذیه درست و موارد مشابه این مورد را به حداقل ممکن رساند.

  • فشار کاری و عصبی، و استرس

یکی از چیزهایی که آرایشگران را خیلی اذیت می کند فشار روانی ایست که به آنها وارد می شود. این فشار از کجا ناشی می شود. یکی از مهمترین دلایل آن این است که کار اصلی روی افراد (زنده) انجام می شود و تماس نزدیکی با افراد دارید. فکرش را بکنید – کار شما با ابزار برنده و تیز است و باید میزان اشتباهتان صفر باشد تا 1) مشکلی پیش نیاید و 2) نتیجه دلخواه حاصل شود. علاوه بر آن اگر آرایشگر باشید بسیار و اگر صاحب یا مدیر آرایشگاه باشید تمام اتفاقاتی که می افتد مسئولیت شماست، از تک تک کارهایی که افراد انجام می دهند تا تک تک حرف هایی که زده می شود و محصولات و ابزاری که استفاده می شود و …

این حجم از فشار کاری و ذهنی می تواند واقعا فلج کننده باشد؛ برای رفع این مشکل شاید بتوان چند راه حل ارائه کرد. اول از همه این که بیمه آرایشگری می تواند واقعا حال بهتری به شما بدهد و از حجم نگرانی تان کم کند. علاوه بر آن هرچقدر که بیشتر در کارتان پیش می روید و در پروسه تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای مردانه قرار می گیرید، هم زمان با بالا رفتن آمادگی تان، استرس تان کاهش میابد. بقیه مواردی که می توان به آنها اشاره کرد، مواردی هستند عمومی تر که هر کسی می تواند از آنها بهره ببرد: مراقبه و تمرینات تمرکز، بهره گرفتن از جلسات مشاوره، مهارت های برنامه ریزی و …

  • نداشتن اشتیاق کافی و پیشرفت

در رابطه با این موضوع چند فاکتور را باید در نظر بگیرید؛ اول از همه، هر کسی اشتباه می کند و ممکن است شما هم اشتباه کرده باشید و واقعا علاقه ای به آرایشگری مردانه نداشته باشید. با این حال در صورتی که حتی این اتفاق هم افتاده باشد، توصیه می کنیم قبل از این که شغل خود را عوض کنید و آرایشگری را کنار بگذارید، 1) به خود کمی زمان دهید تا از حستان مطمئن شوید، و 2) مهارت جایگزینی یاد بگیرید، کمی کسب درآمد کنید و پول بیشتری دربیاورید و بعد به سراغ کار جدید بروید. اما در صورتی که علاقه دارید اما حس می کنید انگیزه تان کمتر شده، تعدادی کار هست که می توانید انجام دهید. اول از همه، الهام گرفتن از بزرگان همیشه می تواند انگیزه بخش باشد و به شما انرژی بدهد که به سطح آنها و حتی بهتر برسید – می توانید برای شروع، مطلب بهترین آرایشگران جهان را ببینید. علاوه بر آن، گاهی واقعا ذهنتان فقط شرایط حال حاضر را می بیند، باید این زندان ذهنی را از بین ببرید و به آینده خود فکر کنید. آنوقت است که هزار و یک بهانه به ذهن شما سرازیر می شود که ای وای شرایط بد است و در این مملکت نمی توان پیشرفت کرد و … حتی اگر اینطور باشد، همیشه می توانید به گزینه های بیشتر و بهتر فکر کنید، یکی از گزینه ها مهاجرت به کانادا با آرایشگری است. و در نهایت نکته ای را به شما می گوییم که شاید به کارتان بیاید؛ برای افزایش انگیزه باید نوع فکر کردن خود را تغییر دهید. اما منظور ما تغییرات بزرگ و عجیب و غریب نیست. منظور این است که هر دفعه که با خود می گویید “ای وای، باید فلان مشتری را راه بیاندازم و فلان کار را بکنم” بجایش بگویید “این شانس را دارم که …” و این کار باعث می شود به جای خستگی و حوصله نداشتن، شانسی که در پی هر کار نهفته است را ببینید.

 

تصویری از مدل آرایشگری مردانه

  • زمان بردن تا رسیدن به درآمدزایی

در یک دنیای دلخواه، احتمالا شما از آموزشگاه آرایشگری مردانه بیرون می آیید و بلافاصله شروع می کنید به پول پارو کردن! اما اینجا دنیای واقعیست، و واقعیت این است که کمی طول می کشد تا به درآمدزایی برسید. البته که فاکتورهای زیادی در پیشرفت کسب و کار آرایشگری تاثیر دارند، اما به شکل کلی درآمدزایی پایدار و واقعی در هر کاری نیاز به زمان دارد. و توصیه می کنیم تا زمانی که درآمدزایی خوبی ندارید، انگیزه خود را با نتایج جذاب، مدلهای جدید، تجارب جدید و اشتیاق به مهارتهای جدید برای درآمدزایی بیشتر حفظ کنید.

  • عدم تعادل بین زندگی کاری و زندگی شخصی

هر شغلی این چالش را دارد که کمی تعادل زندگی کاری و شخصی شما به هم بریزد، اما حقیقتا آرایشگری اصلا یک چالش و در سطح دیگریست! در زمان شروع کار، ساعت های کاری به هم ریخته و مزخرف هستند، شما باید همیشه دم دست باشید و هر موقع که مشتری باشد، شما هم باشید. و این یعنی تا مدتی باید از تعطیلات، آخرهفته ها و دور دور در شهر در شب خداحافظی کنید. و قطعا بیشتر و بیشتر به این فکر خواهید کرد که به جای این که تمام روز در آرایشگاه بایستید و کار انجام دهید، دوست دارید کارهای مورد علاقه تان از معاشرت و سر قرار رفتن، تا تفریح و سینما و ورزش را انجام دهید. با اینحال، برای حل این موضوع اول از همه به یاد بیاورید که برای چه آرایشگری را شروع کرده اید، سعی کنید از کارتان و پیشرفت تدریجی تان لذت ببرید، و همچنین از ساعت های تعطیلی و اوقات کم فراغتی که برایتان می ماند نهایت استفاده را بکنید. گاه این استفاده می تواند یکی دو ساعت چرت زدن بدون دغدغه باشد، گاه کتابخوانی و گاه تماشای یک فیلم و خوردن قهوه.

  • مشتری های روی اعصاب

بعضا به مشتری هایی بر می خورید که دوست دارند کار شما را به چالش بکشند و مدام از آن ایراد بگیرند. در اینجا شما چند گزینه دارید، اول از همه این که کلا آن شخص را از لیست مشتری هایتان خط بزنید و ارتباطتان را با آن مشتری قطع کنید (که ما این کار را در اوایل زندگی حرفه ایتان پیشنهاد نمی کنیم)، یا این که می توانید عینا کاری که می گویند را انجام دهید و کمی بعد خودشان خسته می شوند و اکی را می دهند و تمام. و همچنین می توانید کم کم که در کارتان پیش می روید مشتری را راحت تر متقاعد کنید و کار را به جلو ببرید. برای یادگیری متقاعدسازی کتاب “تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی” را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

 

آموزش پروتز موی مردانه

 

  • نیاز مداوم به بروز ماندن و دنبال کردن ترندها

یکی از معایب و چالش های کار آرایشگری برای آرایشگران این است که مهم نیست چند ساعت یا روز روی تمرین یک مدل وقت گذاشته اند، ممکن است طی فقط یک روز یک مدل موی جدید محبوبیت پیدا کند و از فردا همه مشتریان آن مدل مو را بخواهند و شما باید دوباره از اول این مدل را یاد بگیرید. با این که این کار خسته کننده است و گاهی واقعا کفرتان را در می آورد، اما می توانید به آن به عنوان یکی از مزایای آرایشگری نیز نگاه کنید، چرا که باعث می شود این کار هیچ گاه خسته کننده و یکنواخت نشود و تنوع در کار شما حفظ شود.

سخن نهایی

در نهایت، با تمام مواردی که گفته شد، این مهم است که شما تصمیمتان را بگیرید و ببینید که چقدر آرایشگری را دوست دارید و چقدر می توانید در این حرفه موفق شوید. برای شروع آرایشگری و در انتها تبدیل شدن به یک استادکار، توصیه می کنیم حتما از دوره پی بی مستر دیدن کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید