مدل مو متناسب با هر چهره

مدل موی مناسب هر چهره را بشناسید .

موی ما به عنوان یکی از ویژگی های مهم ظاهری ما، باعث می شود تا انتخاب مدل مو مناسب برای چهره ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در واقع، درست انتخاب کردن مدل موی مناسب، می تواند به ما کمک کند تا بهترین نمایی از خودمان به دیگران بدهیم.

در دنیای مد، موهای زیبا و جذاب به عنوان یکی از مهمترین عوامل زیبایی شناخته می‌شوند. با این وجود، یافتن مدل موی مناسب با هر چهره یک چالش است.

در ادامه ، به بررسی مدل‌های موی مناسب برای هر چهره می‌پردازیم.

مدل مو

مدل مو

شناسایی مدل مو متناسب  با هر چهره

قبل از اینکه بهترین مدل مویی که به فرم صورت شما می‌خورد را پیدا کنید، باید فرم صورت خود را بشناسید. برای این کار، عکسی از چهره‌تان بگیرید. سپس، قسمت بیرونی صورت را خط‌کشی کرده و ردیابی کنید تا بفهمید فرم صورت شما به کدام شکل نزدیک است.

همچنین برای اینکه بدانید مدل مو متناسب با هر چهره چگونه است ، با اندازه‌گیری پهنای ابرو، استخوان گونه، خط فک و طول صورت از پیشانی تا چانه، نسبت‌های آن‌ها را بیابید تا بتوانید بهترین شکل مشابه صورت خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر طول و عرض صورت شما یکسان باشد، احتمالاً شکل مربع یا گرد است. و اگر صورت شما از پیشانی تا خط فک بازتر شده باشد، احتمالاً شکل مثلثی دارید.

مدل مو متناسب با هر چهره

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت مربعی

چهره مربعی، با عرض یکسان بین دو خط چانه، پیشانی و ساقه بینی مشخص می شود. صورت مربع، بهترین فرم صورت برای آقایان است که فک‌های آن دارای زاویه هستند و استخوان گونه برجسته است، همچنین طول و عرض صورت آن تقریبا برابر هستند.

برای صورت مربعی مردان، بهترین مدل مو مردانه  آندرکات و اسلیکد بک لانگ است. این فرم صورت می تواند با هر مدل مویی همخوانی داشته باشد، اما برای استفاده درست از این شانس، انتخاب مدل موی مناسب امری ضروری است.

مدل مو متناسب با هر چهره

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت بیضی

چهره بیضی، با عرض برابر بین دو خط چانه، پیشانی و ساقه بینی دوتایی مشخص می شود در فرم بیضی صورت، طول آن دو برابر عرض آن است که فاصله بین دو گونه را نشان می دهد. موهای بلند و ساده، پمپادور، پامپ، فاکس، کوف و تراشیده از مدل هایی هستند که برای صورت مردانه بیضی بسیار مناسب هستند. همچنین، با کج کردن  فرق مویتان ،به سمت عقب (مدل موی کلاسیک ) باز کنید.

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت گرد

 چهره گرد، با فاصله برابر بین دو خط چانه، پیشانی و ساقه بینی گرد مشخص می شود. برای بهبود زاویه چهره، بهتر است از موهای پر در قسمت بالایی استفاده کنید و موهای اطراف را کوتاه کنید. این کار باعث کشیده تر شدن چهره می‌شود. مدل موهای با کناره‌های خمیده و مدل کویف یا فاکس هاوک برای آقایان با چهره گرد مناسب است.

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت مثلثی

در این نوع چهره، بالاترین نقطه عرض در قسمت پایینی صورت وجود دارد برای بزرگ‌نمایی پیشانی در این قالب، بهتر است از موهای حجیم با کناره‌های کوتاه استفاده شود. همچنین، بهترین گزینه استفاده از مدل ساید پارت یا حاشیه ملایم است.

همچنین مدل مو های دیگه که برای صورت مثلثی به شما خواهد آمد برای حرکت آسان موهایتان، بهتر است از مدل مو دم اسبی استفاده کنید و از مدل مو چتری و حالت دم خرگوشی اجتناب کنید.

 

مدل مو

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت الماسی

با توجه به زاویه در صورت, مردان با صورت الماسی باید از موهای صاف و ساده اجتناب کنند. بهترین مدل مو برای آنها موهای بهم ریخته است تا زاویه‌های شدید صورت را تعدیل کنند. مدل کوئیف و فاکس از بهترین انتخاب ها برای چهره مردانه است.

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت قلبی

همان طور که از نامش پیداست اگر نوع چهره شما قلبی شکل داشته باشد چهره شما شبیه به مثلث برعکس یا یک قلب است.صورت قلبی دارای پیشانی پهن و چانه باریک است و  تقریبا فرمی بین صورت الماسی و گرد بدون زاویه دارد.

برای داشتن صورتی با فرم قلبی، بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که تعادل بین بخش بالا و پایین صورت را حفظ کنند. مدل موی لیر و خط ریش پهن از جمله بهترین گزینه‌ها هستند که می‌توانید برای این فرم صورت بهره ببرید.

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت مستطیلی

 فرم صورتی که بین صورت بیضی و مربعی قرار دارد، دارای یک فک زاویه دار و اندازه طولانی‌تر از عرض است. برای این فرم صورت، بهتر است مدل مویی را انتخاب کنید که چهره شما را بیش از حد کشیده نشان ندهد، مانند مدل موی پمپادور یا مدل مویی که اطراف صورت را شلوغ نمی‌کند. همچنین، چتری نیز می‌تواند برای این فرم صورت خوب باشد.

انتخاب مدل مو مردانه برای صورت بلند:
چهره بلند، با فاصله بین دو خط چانه بلند و فاصله بین پیشانی و ساقه بینی بلند مشخص می شود. برای این نوع چهره، مدل های مویی مانند موهای کوتاه با لایه های بلند، موهای متوسط با لایه های بلند و موهای بلند با لایه های بلند، مناسب هستند. این مدل های مو، باعث می شوند صورت شما به نظر کوتاه تر بیاید.

مدل مو

مدل مو مردانه

انتخاب بهترین مدل موی مناسب

با توجه به موارد فوق، انتخاب بهترین  مدل موی مناسب برای هر چهره، بسیار مهم است. بهترین راه برای انتخاب مدل موی مناسب، مشاوره با آرایشگر ماهر است. او می تواند با توجه به چهره شما و سبک زندگی شما، بهترین مدل مویی را برای شما پیشنهاد دهد. این نکات باید  در آموزش آرایشگری مردانه در نظر گرفته شود.

 اگر به فکر گرفتن جواز کسب آرایشگاه مردانه هستید حتما مقاله مربوطه را بخوانید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید