بهترین آرایشگر

بهترین آرایشگر های جهان را با هم بشناسیم

بهترین آرایشگر ها از زمان های قدیم جزوی جدایی ناپذیر از جامعه بوده اند.

کار یک آرایشگر اصلاح، نگهداری و حالت دادن به موها و ریش است؛ البته برای آشنایی بیشتر و کاملتر، می توانید مقاله وظایف یک آرایشگر مردانه حرفه ای را مطالعه کنید.

طی سالیان، برخی از بهترین آرایشگر ان به دلیل مهارت های استثنایی، تکنیک های منحصر به فرد، و مشتریان خود به شهرت رسیده اند.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برخی از معروف ترین آرایشگران در سراسر جهان و آنچه که آنها را متمایز و خاص می کند. با ما همراه باشید.

 

بهترین آرایشگر

 آرود آرایشگر (Arod the Barber) – شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 آرود آرایشگر یکی از بهترین آرایشگر ان در شهر نیویورک است. او در چندین نشریه از جمله GQ، Esquire و Vogue حضور داشته است و مشتریان مشهوری دارد که شامل لبرون جیمز، اودل بکهام جونیور و فت جو می‌شود. امضای آرود “بروکلین فید” است که نوعی های فید به شمار می رود که به طور فزاینده ای در بین مشتریانش محبوب شده است – برای شناخت فید ها توصیه می کنیم حتما مقاله فید چیست را مطالعه کنید.

فروشگاه آرود به نام “Elegant Barber Shop” در برانکس واقع شده است و به مکانی مناسب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال مدل مو و اصلاح با کیفیت و حرفه ای هستند. توجه آرود به جزئیات و توانایی گوش دادن به نیازهای مشتریانش، او را به یکی از پرطرفدارترین آرایشگران در شهر تبدیل کرده است.

 بهترین آرایشگر – احمد السناوی (Ahmed Alsanawi) – لندن، بریتانیا

احمد السناوی که با نام “احمد آرایشگر” نیز شناخته می‌شود، یک آرایشگر بریتانیایی است که به دلیل تکنیک‌های منحصربه‌فرد و رویکرد هنری خود در کوتاه کردن مو به شهرت رسیده است.

او در چندین نشریه از جمله فوربز و جی کیو حضور داشته است و مشتریانی دارد که شامل فوتبالیست ها، بازیگران و نوازندگان می شود. مدل موی امضای احمد با نام “Scumbag Boogie” در بین مشتریانش به یک ترند تبدیل شده است و مغازه او “باربر باربر (باربر(Barber) به معنی آرایشگر)” به مقصدی محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال یک تجربه آرایش و پیرایش منحصر به فرد و شخصی هستند.

رویکرد احمد نسبت به کوتاه کردن مو فقط در مورد خود کوتاهی نیست، بلکه به تجربه مشتری نیز مربوط می شود. او معتقد است که محیطی که در آن کوتاهی مو انجام می شود به اندازه خود کوتاهی مهم است. مغازه احمد برای ارائه یک تجربه مجلل و آرامش بخش برای مشتریانش طراحی شده است و او اغلب موسیقی، هنر و مد را در دکوراسیون مغازه خود گنجانده است.

مائورو ساکوچینی (Mauro Saccoccini) – رم، ایتالیا

مائورو ساکوچینی که با نام “مائورو آرایشگر” نیز شناخته می شود، یک آرایشگر ایتالیایی است که به دلیل رویکرد سنتی خود در کوتاه کردن مو مشهور شده است.

او در چندین نشریه از جمله گاردین و ووگ آمده است و مشتریانی دارد که شامل برخی از برجسته ترین سیاستمداران و تاجران ایتالیا می شود. فروشگاه مائورو، “Barbiere di Siviglia” در قلب رم واقع شده است و به یک مقصد محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال یک تجربه آرایش کلاسیک ایتالیایی هستند.

رویکرد مائورو نسبت به کوتاه کردن مو ریشه در سنت دارد و او از تکنیک ها و ابزارهای سنتی برای ایجاد کوتاهی های خاص خود استفاده می کند. توجه مائورو به جزئیات و دقت او را به یکی از بهترین آرایشگر ان  ایتالیا تبدیل کرده است.

او به کار خود افتخار می کند و معتقد است که یک مدل موی خوب فقط مربوط به خود کوتاهی نیست بلکه به تجربه مشتری و حس و حال افراد نیز مربوط می شود.

سالن آرایشگری

 

شلدون تاچل (Sheldon Tatchell) – سیدنی، استرالیا 

شلدون تاچل که با نام “آرایشگر جنتلمن (The Gentleman’s Barber)” نیز شناخته می شود، یک آرایشگر استرالیایی است که به دلیل رویکرد سنتی خود در اصلاح به شهرت رسیده است. او در چندین نشریه از جمله GQ و Esquire حضور داشته است و مشتریانی دارد که شامل برخی از برجسته ترین تاجران و سیاستمداران استرالیا می شود.

فروشگاه شلدون، “The Barberhood” در قلب سیدنی قرار دارد و به مقصدی محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال یک تجربه آرایش سنتی و شخصی هستند.

رویکرد شلدون نسبت به آرایشگری ریشه در سنت ها دارد و او از تکنیک ها و ابزارهای سنتی برای ایجاد اصلاح و کوتاهی مویی استفاده می کند که امضایش به شمار می رود. توجه شلدون به جزئیات و رویکرد شخصی، او را به یکی از پرطرفدارترین آرایشگران در استرالیا تبدیل کرده است.

او معتقد است که یک تجربه خوب اصلاح فقط مربوط به خود عمل اصلاح نیست بلکه به رابطه بین آرایشگر و مشتری نیز مربوط می شود.

رامش بابو (Ramesh Babu) – بنگلور، هند

رامش بابو یک آرایشگر هندی است که به خاطر شروع فروتنانه و کوچک، و روحیه کارآفرینی خود به شهرت رسیده است. او کار خود را به عنوان یک آرایشگر در یک مغازه کوچک در بنگلور آغاز کرد و از آن زمان تا حالا، یک امپراتوری تجاری موفق ایجاد کرده است که شامل چندین شرکت اجاره خودروهای لوکس است.

علیرغم موفقیت، رامش به کوتاه کردن موها در مغازه کوچک خود در بنگلور ادامه می دهد و به دلیل رویکرد متواضعانه خود به زندگی به یک فرد مشهور یا همان سلبریتی محلی تبدیل شده است. او در چندین نشریه از جمله فوربز و سی ان ان حضور داشته است و مشتریانی دارد که شامل برخی از برجسته ترین تاجران و سیاستمداران هند می شود. داستان رامش گواهی بر قدرت سخت کوشی و فداکاری است.

او معتقد است که موفقیت فقط به پول مربوط نمی شود، بلکه به روابطی که در طول مسیر ایجاد می کنید نیز بستگی دارد – یعنی همان شبکه سازی.

 

آموزشگاه آرایشگری مردانه

سخن آخر

یکی از راه های موفقیت در هر حرفه و زمینه ای، مطالعه زندگی و حرفه افراد بسیار موفق و در واقع موفق ترین ها در همان حرفه است.

زمانی که این افراد را زیر ذره بین می برید، به دو چیز توجه کنید؛ یکی این که چه ویژگی ها یا کارهایی این افراد را در این سطح حرفه ای کرده؟

و در واقع چه چیزهای منحصر به فردی می توان از هر کدام یاد گرفت؛ و مورد دیگر این است که اشتراکات بین این افراد را نیز شناسایی کنید؛ به عنوان مثال، با مطالعه ی بهترین آرایشگران مردانه جهان، احتمالا تا الان به این نتیجه رسیده اید که یک عامل مشترک بین تمامی این افراد موفق میزان اهمیتی است که برای تجربه مشتری از اصلاح و آرایشگاهشان قائل هستند.

پس از شناسایی هر دو مورد گفته شده باید آنها را آنالیز کنید؛ مثلا اگر من می خواهم یک مشتری تجربه خوبی از مراجعه به آرایشگاه من داشته باشد، باید خودم حرفه ای باشم و باید بفهمم چگونه یک آرایشگر حرفه ای شوم. در عین حال خود محیط آرایشگاه نیز روی تجربه فرد تاثیر دارد و حتی دکوراسیون آرایشگاه مردانه می تواند روی روان مشتری تاثیرگذار باشد. 

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که دوست دارید از پایه تا پیشرفته آرایشگری را یاد بگیرید و به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، می توانید مانند هزار هنرجوی این دوره، از دوره پی بی مستر استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید