مدل آرایشگر مردانه

فید چیست؟ | آموزش فید موی سر به صورت گروهی و خصوصی

همانطور که می دانید امروزه مدل موی فید و  آموزش فید در میان افراد مختلف بسیار محبوب شده و تنوع مدل های آن نیز زیاد شده. می توان از فید مو و سایه زنی با مدل های مختلف استفاده کرد. در این مقاله به شکل مفصل به فید در آرایشگری مردانه خواهیم پرداخت. با ما آموزش آرایشگری مردانه همراه باشید.

 

آموزش فید

فید چیست؟

فید در واقع سایه زدن مو و به تدریج کوتاه تر شدن آن است تا زمانی که به پوست برسد. در واقع در آموزش فید بخش های روی سر و بالایی مو بلندس تر بوده و هرچه به سمت پایین تر و طرفین می رویم، موها کوتاه تر می شود. در انجام فید از قیچی و ماشین اصلاح استفاده می شود.

راه های مختلف انجام فید – آموزش فید

  • از بالا به پایین:
    استفاده از این روش ترکیب خوبی را برای سایه زنی بوجود می آورد. با اینحال، باید توجه داشته باشید که این تکنیک فید کار شما را برای بوجود آوردن تعادل ایده آل در فید و همچنین ایجاد انواع فید کمی سخت تر می کند.
  • از پایین به بالا:
    انجام فید به این صورت به شما اجازه می دهد تعادل و بالانس خوبی را در سایه زنی مو بوجود بیاورید و میزان و شدت آن تحت کنترل شما خواهد بود.
  • شروع از وسط (Middle-Out):
    این حالت مخصوصا برای ایجاد تیپرفید و انواع نزدیک به آن استفاده می شود. مزیتی که این کار دارد این است که خط راهنمای فید و شکل اولیه را در بخش میانی ایجاد می کنید و سپس می توانید بخش های بالایی و پایینی را با توجه به آن سایه بزنید.

فید با حد پایین (Low Fade) یا فید با حد بالا (High Fade)؟ مسئله این است!

یکی از مسائلی که ممکن است شما را مردد کند انتخاب میان این دو مدل فید است. برای حل آن به نکاتی که در ادامه می آید توجه کنید:

  • در صورتی که بخش پس سر بزرگ است، از لو فید (Low fade) استفاده کنید تا برآمدگی را بپوشانید.
  • فید دارای حد میانه یا مید فید (medium fade) تقریبا برای هر کسی و هر مدل مویی مناسب است و می توان گفت انطباق و انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • در صورتی که یک نفر سر درازتر و پس سر تختی دارد می توانید یک های فید فوق العاده روی او اجرا کنید.

خط فید را مشخص کنید

همیشه شروع کارتان باید با مشخص کردن خط فید باشد، می توانید این کار را با شیور انجام دهید. انجام این کار قبل از وارد شدن به پروسه سایه زنی به شما کمک می کند از هر دو طرف قرینه کار را پیش ببرید.

اهرم ماشین اصلاح را کنترل کنید

یکی از مواردی که در اجرای یک فید بی نقص اهمیت زیادی دارد این است که شما از ابزار مناسب و به شکل مناسب استفاده کنید. توصیه ما این است که از ماشین اصلاحی استفاده کنید که اهرم قابل تنظیم داشته باشد.

  • حالت دست:
    ماشین را طوری بگیرید که انگشت شستتان در بالا و دو انگشت دیگرتان در پشت آن قرار بگیرد تا بتوانید به راحتی ماشین را تکان دهید و کنترل کنید و حرکت C شکل داشته باشید.
  • اهرم:
    به شکل کلی زمانی که دارید فید را اجرا می کنید، باید به تدریج اهرم را ببندید، یعنی به این ترتیب: باز، نیمه و در نهایت بسته. حرکات بزرگتر را با اهرم باز و حرکات کوچکتر را با اهرم بسته انجام دهید.

 

فشار زیادی وارد نکنید

مهم ترین فاکتور آموزش فید در دستیابی به یک خط فید تمیز و راحت چیست؟ فشار مناسب وارد کردن، و سفت کار نکردن با ماشین.

نکاتی برای اجرای فید ریش

برای اجرای فید و سایه ریش در آرایشگری مردانه، کاری که باید بکنید این است که کوتاه ترین بخش مو باید بالای گوش ها باشد. حواستان باشد که فید بیشتر از نیمه گوشها به پایین ادامه پیدا نکند. یک نکته حرفه ای که می توان افزود این است که شما می توانید فید را تا پایین تر از نیمه گوشها نیز پیش ببرید، اما حتما حواستان باشد که قبل از انجام این کار نظر مشتری را بپرسید تا او ناراضی نباشد.

آموزش فید

آموزش فید در آرایشگری مردانه را هم می توان به شکل گروهی و هم به شکل خصوصی انجام داد. در صورتی که می خواهید به شکل تخصصی آرایشگری مردانه را از پایه شروع کنید، کلاس های گروهی هم به کار شما خواهند آمد. با اینحال، در صورتی که فکر می کنید مشکل اصلی شما فید است یا می خواهید صرفا روی این مهارت کار کنید، آموزش خصوصی را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین دوره ی تخصصی پی بی فید به مدت 8 ساعت آموزش تخصصی فید را در اختیار شما می گذارد و پس از آن می توانید به شکل کامل فیدهای مختلف را اجرا کنید.

اشتباهات رایج در فید

اول از همه، در صورتی که می خواهید اشتباهات را به شکل تخصصی تر بررسی کنید، مقاله اشتباهات رایج در فید مردانه چیستند؟ را به شما توصیه می کنیم. به هر صورت، اشتباهات رایج فید معمولا می توانند از دلایل مختلفی نشات بگیرند. اول از همه، باید زاویه درست را رعایت کنید، از اهرم ماشین درست استفاده کنید، و به شکل کلی تکنیک درستی داشته باشید. علاوه بر آن ممکن است این اشتباهات در اثر متوجه نشدن صحبت های مشتری توسط آرایشگر یا برعکس اتفاق بیفتد. بنابراین توصیه می کنیم در این زمینه، حتما با مشتری خود به درستی ارتباط بگیرید و حرف او را متوجه شوید.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بدیهی به نظر بیاید این است که تفاوت پیتاژ و فید را به درستی بدانید که در مقاله ای به همین نام به شکل کامل به آن پرداخته ایم.

 

فید کنار موی پسرانه

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید؛ در نظر داشته باشید که فید نیز مانند مهارتهای دیگر در آرایشگری مردانه می تواند با تمرین بسیار و دانش مطلوب به بهترین شکل ممکن برسد و اجرا شود. توصیه می کنیم هر دفعه نتیجه کار و فرآیند فید و سایه زنی را آنالیز کنید تا کارتان را بهبود دهید. در صورت وجود سوال در این باره، می توانید از بخش کامت ها یا تماس با ما، آن را مطرح کنید.

 

پندار بختیاریآموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید