اشتباهات فید

اشتباهات رایج در فید مردانه چیستند؟

فید و سایه زنی در آرایشگری مردانه یکی از مهمترین موارد است و امروزه اکثر مدل موهایی که آرایشگران مردانه اجرا می کنند با فید همراه می شود. البته فید انواع مختلفی دارد.  همچنین می توانید برای آشنایی کامل با فید و دوره های آموزش فید مقاله فید چیست؟ را مطالعه کنید. در ادامه ی این مقاله به شما اشتباهات رایج در فید مردانه و شیوه ی پرهیز از آنها را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

مدل فید مردانه

حل نکردن مشکل ضخامت مو و سنگین بودن آن

همانطور که شاید بسیاری افراد یا تبلیغات و جاهای دیگر به شما بگویند، این که حجم موهای شما زیاد باشد مشکلی ندارد و حتی در انجام فید و ایجاد سایه در مو در آرایشگری مردانه نیز مشکلی بوجود نخواهد آورد و حتی این موضوع می تواند به تنوع انتخاب های شما و استایل مو کمک کند. اما در صورتی که آرایشگر به این موضوع اهمیتی ندهد می تواند باعث یک سری پیچیدگی ها و مشکلات خاص خودش شود. اما چنین مشکلاتی با کوتاه کردن مو با رعایت تناسب و اجرای درست فید می تواند حل شود، در غیر این صورت شاید نتیجه کار چندان دلخواه مشتری نباشد.

زیادی بالا بردن فید در طرفین

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با بی دقتی آرایشگر بوجود بیاید و زیبایی فید را از بین ببرد این است که در طرفین موها را زیادی کوتاه کنید یا حد فید را خیلی بالا بگیرید. توجه کنید که این موضوع با های فید یا همان فید با حد بالا (High Fade) متفاوت است. بیایید دقیق تر به این مشکل بپردازیم. همانطور که از اسم فید مشخص است، شما در اجرای فید و سایه مو باید به شکل تدریجی کوتاهی را از بالای سر شروع کنید و هر چه به طرفین و به پایین می روید شدت کوتاهی بیشتر شود. در واقع نباید هیچ مرز مشخصی در فید بین موهای بلند و کوتاه قابل مشاهده باشد. با این وجود، بسیاری از آرایشگران آنقدر موهای بالاتر را در طرفین و پشت سر کوتاه می کنند که دیگر جایی برای کوتاهی تدریجی باقی نمی ماند. اما خبر خوب این است که پرهیز از این اشتباه ساده است. راه آن ارتباط و صحبت با مشتری است! شما باید از مشتری بپرسید که اصلا می خواهد فید موهای او از کجا شروع شود و چه شدتی داشته باشد، یا حتی بهتر از آن، مشتری می تواند به شما یک عکس مشخص نشان دهد تا دقیقا بدانید که چه می خواهد!

 

فید کنار موی مردانه

 

عدم تصمیم گیری بین یک مدل موی آندرکات و فید

همانطور که از نامش پیداست، در مدل موی آندرکات در واقع بخش بالایی مو و روی سر بلند نگه داشته می شود در حالی که طرفین و پشت سر و در کل بخش های پایین تر کوتاه تر یا حتی کلا شیو می شود. نکته ای که وجود دارد این است که تضاد بین بلندی مو در بخش های بالایی و پایینی زیبایی و ویژگی اصلی این مدل در نظر گرفته می شود. حال این که مشتری شما های فید می خواهد یا آندرکات بسته به اوست، اما مشکلی که گاها بوجود می آید این است که در مدل آندرکات نیاز است که شما به موی خود رسیدگی کنید و زود بزود (در حد مثلا 2 هفته یکبار) به آرایشگاه مراجعه کنید. در صورتی که مشتری شما چنین زمانی نداشته باشد، بعد از چند وقت او می بیند که بخش بالایی مو زیادی بلند شده و ظاهر جذابی ندارد و این ممکن است به عنوان کیفیت پایین کار شما در نظر گرفته باشد. در حالی که شما می توانید یک های فید اجرا کنید و مشتری نیز راضی باشد و همچنین چنین مشکلی دیگر برای او بوجود نیاید. پس در صورت امکان، خوب است که اطمینان حاصل کنید که مشتری شما کدام یک را از شما می خواهد. با این حال در صورتی که فکر می کنید مشتری امکان رسیدگی به موهایش را ندارد بهتر است از مدل آندرکات برای او صرف نظر کنید.

ماشین را صاف نگه نداشتن و زاویه اشتباه

شاید چنین چیزی خیلی ابتدایی به نظر بیاید اما بسیاری افراد ماشین را موقع اصلاح و کوتاهی و اجرای فید مردانه صاف نگه نمی دارند و این موضوع باعث می شود موها بلندتر از چیزی که باید نگه داشته شوند، همچنین دقت کنید که زاویه مچ شما تاثیر بسیاری در اجرای فید و سایه مردانه دارد، پس حتما زاویه را نگه دارید و زاویه درستی داشته باشید.

 

مدل فید مردانه

مرحله به مرحله پیش نرفتن

مهم است که شما مرحله به مرحله میزان کوتاهی را بیشتر کنید و در غیر این صورت باید مدام کارتان را اصلاح کنید و اگر این اشتباه زیادی باشد، باعث می شود که زمان بشدت بیشتر و زیادی برای اجرای فید صرف کنید و این به معنای ناراضی بودن مشتری و شاید عدم گرفتن نتیجه دلخواه خواهد بود.

سخن نهایی

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. در صورتی که می خواهید آرایشگری را از صفر تا صد یاد بگیرید و تبدیل به یک آرایشگر مردانه حرفه ای شوید، توصیه می کنیم حتما صفحه مربوط به دوره های پندار بختیاری را ببینید و بعد از آن تنها یک کلیک با شروع آموزش آرایشگری فاصله خواهید داشت.

 

پندار بختیاری  – آموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید