آرایشگر حرفه ای

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شوم؟ 

اول از همه در صورتی که هنوز در ابتدای راه هستید یا وارد مسیر آرایشگری نشده اید، توصیه می کنیم مقالات ویژگی های یک آرایشگر مردانه حرفه ای و وظایف یک آرایشگر حرفه ای را مطالعه کنید. در این مقاله می خواهیم نکات واقعی را به شما بگوییم که شما را به صدر دنیای آرایشگری خواهند رساند. با ما همراه باشید.

به شکل کلی چهار فاکتور وجود دارد که روی تبدیل شدن و دیده شدن شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای تاثیر می گذارد؛ شخص شما به عنوان آرایشگر، همکاران شما، سالن و محیط آرایشگاه، و در نهایت مهارت و نتیجه کار شما که تا حدی به مورد اول بر می گردد. در ادامه به بررسی کامل این چهار عامل می پردازیم.

 

آرایشگری مردانه

شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای 

شما به عنوان یک آرایشگر مردانه حرفه ای باید ویژگی هایی داشته باشید که در اینجا لیست می شوند:

  • ارتباط گرفتن با مشتری ها :
    همانطور که بارها قبلا گفته ایم و شنیده اید، ارتباط گرفتن شما با مشتری ها و مهارتهای اجتماعی بسیار مهم است. اما واقعا چه مهارتهای اجتماعی باید داشته باشید تا به عنوان استاد و نفر اول کار خود دیده شوید؟ اولا، مهم است که آرامش و قابلیت هضم شرایط ناگهانی و استرس را داشته باشید و بتوانید خونسردیتان را حفظ کنید. این عوامل می تواند از رفتن برق ها باشد تا دمدمی مزاج بودن مشتری شما یا حتی یک خبر ناگوار در هنگاه انجام گریم داماد! مورد بعد این است که کاری کنید حتی سخت ترین کارها هم سهل به نظر برسد. این اشتباهی است که بسیاری افراد انجام می دهند و می گویند که وای چقدر من برای شما کار سختی انجام دادم یا می گویند هر طور که بود از پس این کار بر آمدم. در عوض در صورتی که اگر خیلی ریلکس بگذارید خود مشتری شاهکار شما را ببیند حسی از کاریزما و اعتماد به نفس را منتقل می کنید. نکته ای که شاید به نظر بیاید در مقابل این موضوع قرار می گیرد (اما اینطور نیست) این است که بگذارید مشتری بفهمد برای او زحمت می کشید؛ مثلا اگر مشتری به شما می گوید می خواهد لحظه آخری زمان اصلاحش را عوض کند، خیلی ساده نگویید که مشکلی نیست؛ بلکه به او بگویید باید چند زمان اصلاح را جابجا و هماهنگ کنید و بعد از چند دقیقه به او زنگ بزنید و بگویید به خاطر او این کار را انجام داده اید. موارد بدیهی نیز این است که در زمان اصلاح با مشتری ارتباط بگیرید و با حوصله به او گوش دهید و سعی کنید در دنیای او وارد شوید و اوقات خوشی را برای او رقم بزنید.
  • ظاهر شما :
    در اینجا دو مورد وجود دارد. یکی این که واقعا تمیز باشید و مورد دوم این که ظاهری شیک و برازنده داشته باشید. یعنی شاید شما یک روپوش سفید ساده بپوشید که تمیز است، اما در صورتی که یونیفرم خاصی به تن داشته باشید که پاکیزه هم باشد، تاثیر ظاهر شما چه در مواقع حضوری و چه در تبلیغات و … چند برابر خواهد شد!
  • ارزش قائل شدن برای خودتان و وقتتان :
    مشتری باید متوجه شود که شما زمانتان را از سر راه نیاورده اید و دیسیپلین و نظم زمانی و کاری دارید و این موضوع باعث ایجاد احترام متقابل و حرفه ای تر بودن شما خواهد شد.
  • بروزترین باشید :
    صحبت ما این نیست که هر از چند گاهی یکی دو مدل موی جدید یاد بگیرید و تمرین کنید. صحبت این است که تمام مدل های جدید را بشناسید و اجرا کنید. با جدیدترین ابزارها و تکنولوژی های زمینه بهداشت، زیبایی و آرایشگری آشنا باشید و بروزترین خدمات را به مشتری ها ارائه کنید. مسلما برای این موضوع باید مباحث پایه را بلد باشید و دوره های اصلی را گذرانده باشید. می توانید درباره این دوره ها در مقاله مدرک بین المللی آرایشگری بیشتر یاد بگیرید.
  • با مدرک یا بدون مدرک؟ مسئله این است :
    قطعا شما با شرکت در دوره های آرایشگری و دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری موفق تر خواهید بود. اما آیا این مسئله به خاطر این است که شما مدرک دارید؟ نه! اصلا چند درصد مشتری ها زمانی که به یک آرایشگاه می روند از آرایشگر خود مدرک می خواهند؟! در واقع دریافت مدارک آرایشگری به دو علت است: یکی یادگیری شما و دیگری راه اندازی و تاسیس آرایشگاه و به شکل کلی تر دریافت تسهیلات از طریق مدرک آرایشگری.

هزینه آموزش آرایشگری مردانه

همکاران در آرایشگاه 

آرایشگاه معمولا یک محیط جمعی و عمومی است، بنابراین حال و هوا، رفتار و حرفه ای بودن همکاران آرایشگر شما می تواند مستقیما روی دید مشتری یا مشتریان تاثیرگذار باشد. در ادامه موارد مهمی در این زمینه ذکر می کنیم:

مورد اول این است که در صورتی که اختیارش را دارید همکاران خوبی برای خود انتخاب کنید. این خوب بودن می تواند شامل شخصیت و رفتار حرفه ای، دانش و مهارت بالا و زمان شناسی باشد. مورد بعد این است که سعی کنید رفتار مناسبی با همکاران داشته باشید تا رفتار جمعی شما به مشتری حس راحتی و در عین حال حرفه ای بودن شما را منتقل کند. در نهایت حواستان باشد که مسائل میان فردی و شخصی تر را با همکاران حل کنید و نه جلوی مشتری ها. همچنین تمامی افرادی که در آرایشگاه کار می کنند باید بهداشت و نظافت را رعایت کنند.

سالن و محیط آرایشگاه مردانه 

چه در تبلیغات شما و چه زمانی که مشتری پیش شما می آید، سالن و محیط کار شما می تواند بشدت روی قضاوت افراد تاثیرگذار باشد. قطعا باید موارد پایه ای تر مثل داشتن تجهیزات اصلی و لازم و بهداشت محیط را رعایت کنید. جدای از آن، در صورت امکان، نورپردازی مناسب، امکانات رفاهی و تسهیلات محیطی مخصوصا برای گذران زمان، دکوراسیون مدرن و جذاب، همگی مواردی هستند که می توانند در حرفه ای تر به نظر رسیدن شما و دریافت مشتری های بیشتر و بهتر کمک کننده باشند.

مهارت و نتیجه کار شما 

در اینجا چند مورد مهم وجود دارد. اول از همه بدانید که استفاده از ابزار و تجهیزات آرایشگری درجه یک می تواند واقعا هم روی نتیجه کار، هم راحتی مشتری، و هم پرستیژ کاری شما تاثیر مثبت بگذارد و شما را به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل کند. می توانید در مقاله شناخت ابزارهای اصلی در آرایشگری مردانه بیشتر با وسایل آرایشگری آشنا شوید. مورد بعدی این است که در صورتی که می توانید، در حوزه های مختلف آرایشگری مهارت کسب کنید تا بتوانید به شکل واقعا حرفه ای در چند حوزه به مشتریان خدمات ارائه کنید. مثلا در صورتی که در اجرای انواع مدل مو خوب هستید، سعی کنید در متعادل سازی چهره یا خدمات زیبایی و پاکسازی نیز درجه یک عمل کنید و مهارتهای خود را تنوع ببخشید. در نهایت سعی کنید نتیجه کار شما (که حاصل مهارت بالا و ابزار خوب است) به قدری خوب باشد که باعث تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان شما شود.

موارد دیگر 

یکی از موارد دیگری که می توان به آن پرداخت، تبلیغات در حوزه آرایشگری است. متاسفانه یا خوشبختانه، در زمینه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ و به کل، پرزنت و پروموت کردن خود در آرایشگری، مخصوصا آرایشگری مردانه، حرفه ای کار نمی شود و شما می توانید با مانوور درست روی تبلیغات به عنوان یک آرایشگر مردانه حرفه ای روی برندینگ خود کار کنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تا جای ممکن سعی کنید یا روی سلف برندینگ و یا سالن خودتان کار کنید، نه روی سالن یک نفر دیگر! این باعث می شود امنیت و ثبات شغلی حرفه ای بالاتری داشته باشید.

یک نکته دیگر این است که من با چه قیمتی باید خدمات خود را ارائه کنم؟ در اینجا چند مسئله مطرح است. اول از همه این که به هر صورت یک عرف یا بازه کلی وجود دارد که بد نیست به آن پایبند باشید. اما در صورتی که در کارتان حرفه ای هستید یا حتی خوب هستید، با قیمت پایین تر با بقیه رقابت نکنید. این به آن معناست که کار من در سطح معمولی است یا خوب نیست، پس سعی می کنم با قیمت این موضوع را جبران کنم. شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای باید از خود و نتیجه کارتان مطمئن باشید و هیچ نیازی نیست کارتان بی دلیل قیمت پایین تری داشته باشد! با این حال هر از چندگاهی با پیشنهادات جذاب مثل خدمات رایگان و … مشتریان خود را به وجد بیاورید.

 

آرایشگر حرفه ای

سخن پایانی 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان ما در سریعترین حالت به شما پاسخ دهند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید