آرایشگر مردانه

ویژگی های یک آرایشگر مردانه حرفه ای چیست؟ 

در این مقاله می خواهیم از کلیشه های همیشگی که راجع به شغل آرایشگری هزار بار شنیده اید دور شویم و واقعا به نکاتی بپردازیم که در کار و دنیای آرایشگری حرفه ای شما را به اوج خواهند رساند. آرایشگر مردانه حرفه ای باید این ویژگی ها را داشته باشد.  با ما همراه باشید.

  • با مشتری ها همکاری کنید 

به عنوان یک آرایشگر مردانه، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه با مشتری هایتان همکاری و خواسته شان را برآورده می کنید. می دانیم که گاها مشتری ها درخواست های غیرممکن دارند، اما دو مورد را در نظر بگیرید: یکی این که شما به عنوان آرایشگر می توانید تغییراتی در خواسته ها و نگاهشان ایجاد کنید و مورد دوم این که باید سعی خود را بکنید تا به منطقی ترین شکل ممکن بهترین نتیجه را بدست آورید؛ و به شکل کلی، مشتری باید راضی از پیش شما برود.

  • دقت به جزییات 

شغل آرایشگری مردانه، شغلی دقیق و حساس است. به همین خاطر باید به ریزترین جزییات و هر تار مو دقت کنید. هیچ وقت نباید مشتری شما بعد از این که از آرایشگاه رفت ایرادی در کار شما پیدا کند. برای شروع آرایشگری مردانه، لازم است حتما با مفاهیم کوتاهی مو آشنا باشید، و بعد از ان به نکات مهمتر و حرفه ای تر بپردازید.

  • صبوری 

بعضی از مشتری ها راجع به این که چه مدل مویی می خواهند مطمئن نیستند و ممکن است نیاز به کمی زمان برای تصمیم گیری داشته باشند. اولا صبر کافی را به خرج دهید تا آنها تصمیمشان را بگیرند، و ثانیا، به آنها گزینه های جایگزین بر اساس ترجیحاتشان ارائه کنید.

 

آرایشگر مردانه برای موی فر

 

  • اجتماعی بودن و توانایی معاشرت 

آرایشگر مردانه (یا زنانه) بودن یک شغل اجتماعی است؛ چرا که معمولا مشتری ها در زمان انجام آرایش و پیرایششان با شما راجع به روزی که داشتند، وضعیت اجتماع و هزار و یک موضوع دیگر صحبت خواهند کرد. و مهم است که بتوانید با آنها و صحبتهایشان ارتباط برقرار کنید. مهارت های اجتماعی یک آرایشگر امتیاز بزرگی در پیشرفت شغلی او محسوب می شوند. در صورتی که مهارتهای اجتماعی خوبی ندارید، نگران نباشید. این مهارتها قابل یادگیری و کسب هستند.

  • متعهد به بهداشت 

افراد معمولا نسبت به موهایشان حساس هستند و احتمال این هست که نتوانند حتی کوچکترین نشانه ای از عدم بهداشت در یک آرایشگاه را تحمل کنند. بنابراین لازم است نکات و ضوابط بهداشتی آرایشگری مردانه را بدانید تا تبدیل به یک آرایشگر مردانه خوب شوید. اولین اصل این است که پس از هر مشتری محیط کارتان را تمیز کنید.

  • خلاقیت در آرایشگری مردانه 

خلاقیت در شغل آرایشگر مردانه مهم است. مخصوصا زمانی که مشتری نمی داند می خواهد چه کار کند یا مثلا نمی داند می خواهد ریش و سبیلش را کامل شیو کند یا نه فقط می خواهد آن را مرتب کند، شما باید ظاهر و ترجیح و سلیقه او را آنالیز کنید و بهترین راه حل خلاقانه را پیشنهاد دهید. در این صورت تبریک می گوییم، شما یک آرایشگر مردانه درجه یک هستید!

 

مدل آموزشگاه آرایشگری مردانه

 

  • داشتن دانش بالای آرایشگری 

دانش شما باید بالا باشد و مهمتر از آن بروز باشد. اما برای این که بتوانید دانش لازم و اولیه را کسب کنید، باید دوره های آرایشگری مردانه مختلف را که وجود دارند بگذرانید و برای تایید دانشتان نیز می توانید مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه را دریافت کنید و در این صورت می توانید بسیار راحت تر مشغول به کار شوید و در کارتان پیشرفت کنید.

  • مدیریت زمان 

زمان یکی از مهمترین فاکتورها در کار آرایشگر مردانه است. شاید در کار آرایشگران زنانه فاکتور زمان اهمیت کمتری داشته باشد و خانم ها زمان کافی را به کارهای آرایشی شان اختصاص دهند، اما مردان برایشان فاکتور زمان معمولا مهم است. به همین خاطر، مهم است که برنامه ریزی زمانی درستی داشته باشید و سر وقت کارتان را انجام دهید، و اصلا بدقولی نکنید.

  • هماهنگی دست و چشم 

بالاتر در رابطه با اهمیت دقت به جزییات گفتیم. اجرای درست این جزییات به هماهنگی دست و چشم شما بر می گردد و این هماهنگی به میزان تمرین و تجربه و در نهایت دانش شما بر می گردد. همچنین داشتن این نوع از هماهنگی فقط برای حصول یک مدل موی زیبا نیست. بلکه شما به عنوان آرایشگر مردانه با تیغ، ماشین اصلاح و قیچی سر و کار دارید و تمام این موارد در نزدیکی سر و صورت مشتری قرار می گیرند؛ بنابراین داشتن این هماهنگی برای حفظ امنیت و سلامت فرد نیز اهمیت دارد.

 

مدل موی مردانه

 

  • استقامت کافی 

حتی اگر شما به بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه هم بروید، باز هم فاکتورهایی در دنیای کار آرایشگری وجود دارند که در صورتی که نتوانید به آنها بپردازید یا در خودتان تقویتشان نکنید، ممکن است نتوانید موفقیت کافی را کسب کنید. یکی از این موارد استقامت، مخصوصا استقامت بدنی و به شکل خاص تر بخش پا و کمر است. در شغل آرایشگری مردانه شما زمان زیادی را سرپا سپری می کنید و باید خیلی بایستید. به همین علت باید تحمل و استقامت ایستادن های طولانی و حتی تمام روز را داشته باشید.

  • انگیزه درونی 

بعد از اتمام دوره ها و گرفتن مدرک آرایشگری، ممکن است در اوائل کارتان مشتری های زیادی نداشته باشید. بنابراین انگیزه شما می تواند به شما کمک کند ادامه دهید؛ علاوه بر آن، زمانی که انگیزه کافی داشته باشید، انرژی کافی برای تبلیغات در آرایشگری مردانه و یافتن مشتری های بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر خواهید داشت. مطالب زیادی در رابطه با حفظ و ایجاد انگیزه در سطح اینترنت وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • تمرکز 

تمرکز یکی از مهمترین ویژگی های یک آرایشگر مردانه است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد: شما باید به جزییات دقت کنید و به خوبی آنها را اجرا کنید، شما باید مهارتهای اجتماعی داشته و علاوه بر آن زمانی که در حال صحبت با مشتری هستید همزمان کارتان را هم بخوبی انجام دهید، و در نهایت اینکه محیط آرایشگاه مردانه معمولا محیطی پرصداست و این صداها نباید روی تمرکز شما و نحوه انجام کارتان تاثیر بگذارند.

 

مدل صورت و موی مردانه

 

  • انطباق پذیری 

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اصلا چرا یک آرایشگر باید خودش را تطبیق بدهد؟ اصلا چه چیز غیرقابل پیش بینی ای در این کار وجود دارد؟ و پاسخ این سوال ساده است. تصور کنید که یک نفر تلفنی از شما وقت گرفته و گفته قصد دارد صورتش را کامل شیو کند. اما چیزی که پیش بینی اش را نکرده اید این است که آن فرد ریش بلند داشته باشد و پوست حساس! در این صورت انطباق پذیری و انعطاف پذیری در اجرا، می تواند به کمک شما بیاید.

  • شناخت و دانش راجع به محصولات پوست و مو 

یکی از بخش های شغل آرایشگری مردانه این است که شما بتوانید به مشتری تان محصولات مراقبل و زیبایی پوست و مو پیشنهاد کنید. و در صورتی که دانش مربوط به این محصولات را داشته باشید مشتری هم روی دانش و تجربه شما حساب می کند، هم اینکه زمانی که نتیجه دلخواه را گرفت کار شما را به بقیه نیز سفارش خواهد کرد.

  • مارکتینگ و تبلیغات 

مارکتینگ و تبلیغات واقعا می تواند شما را به یک آرایشگر مردانه موفق تبدیل کند. مارکتینگ در آرایشگری دو بخش اصلی دارد. یکی جذب مشتریان جدید و دیگری نگه داشتن مشتری های قدیمی، و این دو تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط هستند. در صورتی که در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام فعالیت داشته باشید به تعداد زیادی از افراد دسترسی دارید و می توانید برای خودتان مشتری های جدیدی داشته باشید. و در صورتی که کارتان خوب باشد مشتری های فعلی و قدیمی را نگه می دارید و علاوه بر آن، آنها با توصیه کردن شما به دوستان، همکاران و آشنایانشان باعث ایجاد مشتری های جدید برای شما می شوند.

 

مدل در آرایشگاه مردانه

 

  • خوشتیپ و مرتب بودن 

این مورد را لزوما با تمیزی و نظافت اشتباه نگیرید. بیایید یک مثال بزنیم: تصور کنید که شما با یک طراح فشن صحبت می کنید. اولین چیزی که احتمالا به چشمتان می آید این است که او چه تیپی دارد و آیا اصلا لباس هایی که پوشیده مناسب و جذاب هستند؟ این موضوع در رابطه با آرایشگر مرد موفق نیز صدق می کند. زمانی که فرد شما را می بیند در صورتی که بتواند نمود مدل مو یا ریش بروز و جذاب را در شما ببیند به شکل ناخودآگاه اعتمادسازی اولیه شکل می گیرد و این می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

  • ابزارها و تجهیزات مناسب 

شاید در ابتدای کار پول کافی برای خرید تجهیزات و ابزار مناسب نداشته باشید. اما در ادامه کار، به کارگیری ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه که درجه یک هستند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. چرا که این موضوع هم به سطح بالای کار شما اشاره دارد و هم راحتی بیشتر مشتری و نتایج بهتر را به ارمغان می آورد.

 

اصلاح موی مردانه

سخن آخر 

نیازی نیست به شکل همزمان تمام مواردی که در بالا راجع به آنها توضیح دادیم را داشته باشید. به یاد داشته باشید که راه موفقیت راهی تدریجی است و کافیست تا هر دفعه یک یا چند مورد از موارد بالا (به استثنای موارد ضروری) را پیاده و تمرین کنید تا تبدیل به عادت شوند و بعد به سراغ موارد بعدی بروید. در این صورت پس از چند وقت می بینید که در حال پیشرفت هستید و به زودی تبدیل به یک آرایشگر مردانه واقعا موفق خواهید شد!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید