نماد سایت pendarbakhtiari

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شوم؟ 

آرایشگر حرفه ای

اول از همه در صورتی که هنوز در ابتدای راه هستید یا وارد مسیر آرایشگری نشده اید، توصیه می کنیم مقالات ویژگی های یک آرایشگر مردانه حرفه ای و وظایف یک آرایشگر حرفه ای را مطالعه کنید. در این مقاله می خواهیم نکات واقعی را به شما بگوییم که شما را به صدر دنیای آرایشگری خواهند رساند. با ما همراه باشید.

به شکل کلی چهار فاکتور وجود دارد که روی تبدیل شدن و دیده شدن شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای تاثیر می گذارد؛ شخص شما به عنوان آرایشگر، همکاران شما، سالن و محیط آرایشگاه، و در نهایت مهارت و نتیجه کار شما که تا حدی به مورد اول بر می گردد. در ادامه به بررسی کامل این چهار عامل می پردازیم.

 

شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای 

شما به عنوان یک آرایشگر مردانه حرفه ای باید ویژگی هایی داشته باشید که در اینجا لیست می شوند:

همکاران در آرایشگاه 

آرایشگاه معمولا یک محیط جمعی و عمومی است، بنابراین حال و هوا، رفتار و حرفه ای بودن همکاران آرایشگر شما می تواند مستقیما روی دید مشتری یا مشتریان تاثیرگذار باشد. در ادامه موارد مهمی در این زمینه ذکر می کنیم:

مورد اول این است که در صورتی که اختیارش را دارید همکاران خوبی برای خود انتخاب کنید. این خوب بودن می تواند شامل شخصیت و رفتار حرفه ای، دانش و مهارت بالا و زمان شناسی باشد. مورد بعد این است که سعی کنید رفتار مناسبی با همکاران داشته باشید تا رفتار جمعی شما به مشتری حس راحتی و در عین حال حرفه ای بودن شما را منتقل کند. در نهایت حواستان باشد که مسائل میان فردی و شخصی تر را با همکاران حل کنید و نه جلوی مشتری ها. همچنین تمامی افرادی که در آرایشگاه کار می کنند باید بهداشت و نظافت را رعایت کنند.

سالن و محیط آرایشگاه مردانه 

چه در تبلیغات شما و چه زمانی که مشتری پیش شما می آید، سالن و محیط کار شما می تواند بشدت روی قضاوت افراد تاثیرگذار باشد. قطعا باید موارد پایه ای تر مثل داشتن تجهیزات اصلی و لازم و بهداشت محیط را رعایت کنید. جدای از آن، در صورت امکان، نورپردازی مناسب، امکانات رفاهی و تسهیلات محیطی مخصوصا برای گذران زمان، دکوراسیون مدرن و جذاب، همگی مواردی هستند که می توانند در حرفه ای تر به نظر رسیدن شما و دریافت مشتری های بیشتر و بهتر کمک کننده باشند.

مهارت و نتیجه کار شما 

در اینجا چند مورد مهم وجود دارد. اول از همه بدانید که استفاده از ابزار و تجهیزات آرایشگری درجه یک می تواند واقعا هم روی نتیجه کار، هم راحتی مشتری، و هم پرستیژ کاری شما تاثیر مثبت بگذارد و شما را به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل کند. می توانید در مقاله شناخت ابزارهای اصلی در آرایشگری مردانه بیشتر با وسایل آرایشگری آشنا شوید. مورد بعدی این است که در صورتی که می توانید، در حوزه های مختلف آرایشگری مهارت کسب کنید تا بتوانید به شکل واقعا حرفه ای در چند حوزه به مشتریان خدمات ارائه کنید. مثلا در صورتی که در اجرای انواع مدل مو خوب هستید، سعی کنید در متعادل سازی چهره یا خدمات زیبایی و پاکسازی نیز درجه یک عمل کنید و مهارتهای خود را تنوع ببخشید. در نهایت سعی کنید نتیجه کار شما (که حاصل مهارت بالا و ابزار خوب است) به قدری خوب باشد که باعث تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان شما شود.

موارد دیگر 

یکی از موارد دیگری که می توان به آن پرداخت، تبلیغات در حوزه آرایشگری است. متاسفانه یا خوشبختانه، در زمینه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ و به کل، پرزنت و پروموت کردن خود در آرایشگری، مخصوصا آرایشگری مردانه، حرفه ای کار نمی شود و شما می توانید با مانوور درست روی تبلیغات به عنوان یک آرایشگر مردانه حرفه ای روی برندینگ خود کار کنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تا جای ممکن سعی کنید یا روی سلف برندینگ و یا سالن خودتان کار کنید، نه روی سالن یک نفر دیگر! این باعث می شود امنیت و ثبات شغلی حرفه ای بالاتری داشته باشید.

یک نکته دیگر این است که من با چه قیمتی باید خدمات خود را ارائه کنم؟ در اینجا چند مسئله مطرح است. اول از همه این که به هر صورت یک عرف یا بازه کلی وجود دارد که بد نیست به آن پایبند باشید. اما در صورتی که در کارتان حرفه ای هستید یا حتی خوب هستید، با قیمت پایین تر با بقیه رقابت نکنید. این به آن معناست که کار من در سطح معمولی است یا خوب نیست، پس سعی می کنم با قیمت این موضوع را جبران کنم. شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای باید از خود و نتیجه کارتان مطمئن باشید و هیچ نیازی نیست کارتان بی دلیل قیمت پایین تری داشته باشد! با این حال هر از چندگاهی با پیشنهادات جذاب مثل خدمات رایگان و … مشتریان خود را به وجد بیاورید.

 

سخن پایانی 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان ما در سریعترین حالت به شما پاسخ دهند.

خروج از نسخه موبایل