اصلاح کنار موی مردانه

شناخت ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه

چه بخواهید شروع به شرکت در دوره های آموزش آرایشگری مردانه  کنید، چه بخواهید کسب و کار آرایشگری خودتان را راه بیندازید، ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه را باید بشناسید. در ادامه به مهمترین ابزارهای آرایشگری مردانه و ابزارهایی که برای راه اندازی آرایشگاه به آنها نیاز خواهید داشت، به همراه برندهای معروف هر وسیله آرایشگری، کاربردهای آن و ویژگی هایی که باید برای هر وسیله در زمان خرید به آنها دقت کنید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه

ابزارهای اصلاح و پیرایش 

اکثر وسایلی که یک آرایشگر مردانه نیاز دارد و وسایلی که برای افتتاح آرایشگاه به آنها نیاز دارید، جزو همین دسته هستند. برای اطلاعات کامل تر به جدول زیر نگاهی بیاندازید:

نام وسیله توضیحات
ماشین اصلاح
  • انواع: ریش تراش / ماشین اصلاح / خط زن
  • ویژگی: تیغه ضد زنگ / سیم بلند دارای کیفیت بالا (در صورت با سیم بودن) / تیغه دارای تعویض / تناسب وزن و ارگونومی و طراحی با دست شما  / شاسی تنظیم تیغ / مقاومت در ضربه / سرعت بالا / ضد آب بودن (برای ماشین بی سیم در حمام و خانه مناسب بوده و برای آرایشگاه کاربرد چندانی ندارد)
  • نکات: ماشین دارای سیم قدرت بیشتری دارد اما ممکن است سیم دست و پاگیر شود؛ و ماشین بی سیم با شارژ تمام کردنش ممکن است شما را اذیت کند. برندهایی مانند موزر، فیلیپس، رمینگتون، پاناسونیک و … از برندهای خوب ماشین اصلاح هستند.
قیچی
  • انواع: قیچی کات (قیچی کوتاهی) / قیچی پیتاژ (texturizing scissors، قیچی اره ای، قیچی اسکراب)
  • انواع قیچی کات: قیچی نوک تیز، قیچی تیغه کوتاه، قیچی تیغه بلند
  • انواع قیچی پیتاژ: یک طرف اره ای / دو طرف اره ای
  • کاربردها: انواع قیچی آرایشگری کاربردهای مختلفی دارند؛ از جمله کوتاهی، کار خطی و ظریف کاری، پیتاژ عمودی، خرد کردن موی سر
  • ویژگیهای مهم: اصلی و اورجینال بودن، جنس ضد زنگ، سبک و مناسب دست بودن، تیزی مناسب
  • نکات: از برندهای خوب قیچی آرایشگری می توان به ساوی، سامکو، مکس جورنال، دی کات، و ورژن اشاره کرد. توجه کنید که قیچی ابرو نیز وجود دارد که می توانید از آن به شکل تخصصی تر برای ابرو استفاده کنید.
دسته تیغ
  • انواع: معمولی، پیتاژ
  • نکته: از دسته تیغ معمولی برای اصلاح صورت و خط زنی و از مدل پیتاژ آن برای خرد کردن، و کم کردن حجم مو استفاده می شود.
سشوار
  • کاربرد: حالت دهی، رنگ کردن، خشک کردن مو
  • ویژگیهای مهم: کلاهک، تنظیم دما، قدرت، سیم بلند و مناسب، مقاومت ضربه
  • نکته: برندهای خوب در سشوار فیلیپس، پرومکس، پاناسونیک و بوش هستند
صندلی آرایشگاه
  • قابلیت ها و ویژگیها: پشتی دارای قابلیت خوابیدن / نرمی و راحتی / ارتفاع قابل تنظیم (اتوماتیک و دستی)
اتو مو
  • استفاده: صاف کردن یا حالت دهی مو
  • ویژگیهای مهم: اورجینال بودن، برند، دمای قابل تنظیم، برند
آب پاش از آن برای کوتاهی یا حالت دهی استفاده می شود (با قیچی)
ترولی کاربردهای اصلی آن دسترسی به تجهیزات است. کاربری، سایز، رنگ، توان، و سلیقه شما چیزهایی هستند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید.
شنل از شنل برای این استفاده می شود زمان اصلاح مو روی لباس ها و بدن مشتری نریزد
رول دور گردن کاربرد اصلی آن ایجاد مانع بین شنل و پوست مشتری است برای جلوگیری از بیماری های رایج در آرایشگاه و مشکلات موجود
اسپری ضدعفونی بسیار مهم است که موارد بهداشتی در آرایشگاه مردانه را رعایت کنید و اسپری ضدعفونی چیزی است که نیاز خواهید داشت
شانه آرایشگری شانه های مختلفی وجود دارند مانند انواع دم باریک و شانه تخت که کاربردهای مختلفی دارند و از آنها برای حالت دهی، کوتاهی و … استفاده می شود

فید موی مردانه

وسایل و مواد مراقبتی، آرایشی، و بهداشتی 

همانطور که از عنوان این بخش مشخص است (ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه) از این ابزار و مواد برای مراقبت از پوست و مو و یک سری کارهای دیگر استفاده می شود که در ادامه با آنها آشنا می شوید:

  • صندلی سرشور:
    در صورتی که مشتری بخواهد موی او را بعد از اصلاح بشویید می توانید از این صندلی استفاده کنید. این صندلی کاربردهای دیگری نظیر رنگ کردن نیز دارد. زمان خرید بد نیست به خصوصیاتی مانند راحتی جای گردن و نشیمنگاه، ضد زنگ بودن شیرآلات، جنس چرم و … نیز توجه کنید.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی:
    این گروه شامل شامپو، تافت و ژل، کرم، شوینده ها، مایع ضدعفونی کننده و … می شود.
  • بقیه موارد:
    شامل دستگاه های میکرونیدلینگ، میکرودرم، ماسک، سرم مو، نرم کننده، رنگ، کراتینه، دکلره و …

وسایل و تسهیلات برای محیط آرایشگاه 

شاید این دسته از ابزار و وسایل به نظر بی اهمیت بیایند، اما واقعیت این است که در ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه تاثیر زیادی در ارتقای تجربه مشتریان خواهند داشت. با این حال، مهم است که از آنها نهایت استفاده را بکنید. این وسایل شامل مواردی مانند مبلمان، تلویزیون، میز، آبسردکن، چای ساز، قهوه ساز و … می شوند.

دکوراسیون

شاید به نظر بیاید دکوراسیون آرایشگاه مردانه اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما اولین دیدی که مشتری نسبت به آرایشگاه شما به دست می آورد، از دکوراسیون حاصل می شود. معمولا طراحی مدرن یکی از بهترین گزینه ها برای آرایشگاه است. انتخاب وسایل نیز در دکوراسیون کلی آرایشگاه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سایر موارد 

موارد دیگری نیز هستند که برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه به آنها نیاز خواهید داشت. مثلا پایه برای سشوار، موپران، طی و جارو، تیغ، پنبه و الکل، کاسه، …

توجه کنید که در صورتی که بودجه کافی داشته باشید تهیه وسایل دارای کیفیت بالا باعث می شود استهلاک وسایل هزینه کمتری برای شما داشته باشد. در صورتی که نمی خواهید آرایشگاه مردانه راه اندازی کنید، تهیه وسایل اولیه برای شروع کار به عنوان هنرجو کافیست.

 

اصلاح موی مردانه

سخن آخر 

امیدواریم که از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. در صورتی که می خواهید اطلاعات بهتری در زمینه هزینه و قیمت وسایل به دست آورید، توصیه می کنیم مقاله درآمد آرایشگر آماتور و حرفه ای را مطالعه کنید. در صورتی که پرسشی دارید می توانید پایین همین مقاله کامنتی بگذارید، یا از طریق بخش تماس با ما آن را مطرح کنید و کارشناسان ما در اولین فرصت به پرسش شما پاسخ خواهند داد.

 

آموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید