درآمد آرایشگری مردانه چقدر است

درآمد آرایشگری حرفه ای و آماتور چقدر است؟ 

معمولا زمانی که در اینترنت دنبال درآمد آرایشگری مردانه می گردید، نتایجی که به شما نشان داده می شود، یا انتزاعی هستند و صحبتی از عدد و رقم نمی شود، یا مقاله به موضوعات فرعی و گاها بی ربط کشیده می شود. در این مقاله، در  سال 1402 شمسی، می خواهیم درآمد واقعی آرایشگر مردانه حرفه ای و آماتور را بررسی  کنیم و ببینیم آرایشگر مردانه چقدر درآمد دارد یا می تواند درآمد داشته باشد. ناگفته نماند که برای کسب درآمد بالا باید ویژگی های آرایشگر حرفه ای را نیز داشته باشید. با ما همراه باشید.

درآمد آرایشگری مردانه

عوامل موثر در درآمد آرایشگری مردانه 

عوامل مختلفی در میزان درآمد شما به عنوان آرایشگر مردانه دخیل هستند که به چند مورد از مهمترین های آنها اشاره می کنیم:

  • تعداد مشتری ها
  • نوع خدماتی که به آنها ارائه می دهید
  • محله و منطقه ای که در آن مشغول هستید
  • تجربه و مهارت
  • تبلیغات
  • سایر موارد

قبل از این که به سراغ اعداد و ارقام برویم، می خواهیم خیلی کوتاه به شما توضیح دهیم که هر کدام از این موارد چطور روی درآمد شما تاثیرگذار است.

می توان گفت تمام این عوامل به یکدیگر وابسته هستند. با ذکر یک مثال این موضوع را روشن می کنیم. در صورتی که تجربه شما بالا باشد، افراد بیشتری را می شناسید و مهارت بالاتر شما باعث می شود افراد بیشتری کار شما را به یکدیگر توصیه کنند و این موضوع خود به نوعی تبلیغات دهان به دهان محسوب می شود. در عین حال محله و منطقه ای که در آن هستید می تواند هم روی مشتری ها، و هم روی نوع خدماتی که افراد از شما می خواهند و انتظار دارند تاثیر بگذارند. قطعا در محله های بالاشهر تهران، درآمد بیشتری خواهید داشت؛ البته این در صورتی است که کار شما خوب باشد. چون کسی که پول خوبی برای خدمات شما می پردازد انتظار به روز بودن و نتیجه عالی را دارد.

در رابطه با تبلیغات نیز می توان گفت که مستقیما روی درآمد شما تاثیر می گذارد. برای یادگیری موارد بیشتر در رابطه با افزایش درآمد آرایشگری، مقاله نکاتی ناگفته در خصوص کسب و کار آرایشگری را مطالعه کنید.

هزینه های یک آرایشگر مردانه 

این مورد واقعا بستگی دارد که شما چطور کار می کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید خودتان سرمایه راه اندازی آرایشگاه مردانه را تامین کنید نیاز است که هزینه هایی مانند اجاره فضا و صندلی و بعضی تجهیزات را در نظر بگیرید. به هر صورت، به شکل کلی، نکات و قیمت هایی را به شما می گوییم که در تصمیم گیری و حساب و کتابهایتان به شما کمک کنند.

اول از همه باید فضا را در نظر بگیریم؛ حداقل فضایی که برای اصلاح همزمان دو نفر و انتظار 4 تا 5 نفر نیاز دارید 12 متر خواهد بود. ولی این متراژ ایده آل نیست و در زمان های شلوغ ممکن است اذیت شوید و علاوه بر آن، پتانسیل درآمدزایی آرایشگاه شما را کاهش می دهد. به شکل کلی هم اگر می خواهید فضای مورد نیاز دستتان بیاید، کافیست تعداد صندلی های اصلاح که می خواهید را در نظر گرفته، و برای هر صندلی میانگین 10 متر مربع در نظر بگیرید. یعنی مثلا اگر 5 صندلی اصلاح داشته باشید، فضای 50 متر فضای متوسط و خوبی است.

همچنین برای تهیه صندلی می توانید قیمت بگیرید، اما در حال حاضر در سال 1402 قیمت های صندلی آرایشگری از حدود 2-3 میلیون تا 50 میلیون تومان متغیر است، که قطعا کیفیت و آپشن های صندلی روی قیمت آن تاثیر می گذارد. در رابطه با ابزارها هم برای ست قیچی حدود300 هزار تا  1 میلیون تومان، برای ماشین های اصلاح حدود 1 تا 3 میلیون تومان، برای ترولی 1 تا 2.5 میلیون تومان، برای سشوار 1 تا 3 میلیون، و برای بقیه وسایل کمی متفرقه تر حدود 1 تا 2 میلیون در نظر بگیرید.

البته این قیمت ها میانگین هستند و بسته به محصولی که خریداری می کنید ممکن است قیمت پایین یا بالاتر باشد.

 

آرایشگری مردانه

درآمد آرایشگر مردانه چقدر است؟ 

حالا می رسیم به اصل مطلب. با این که بالاتر گفتیم عوامل زیادی در این متغیر تاثیرگذار است، به شکل کلی می توان گفت به عنوان یک آرایشگر شما میانگین ماهانه 15 تا 30 میلیون تومان درآمد خواهید داشت، اما این درآمد می تواند پایین تر یا بالاتر نیز باشد. برای این که راحت تر بتوانید تخمین های خودتان را بزنید در نظر بگیرید که  قیمت اصلاح میانگین 60 تا 120 هزار تومان، قیمت فرم دهی میانگین 30 تا 70 هزار تومان، رنگ مو 200 تا 300هزار تومان، تقویت مو 350 تا 600هزار تومان، و پاکسازی پوست 70 تا 300هزار تومان است. البته این قیمت ها با توجه به متغیرهایی که قبل تر گفته شد می توانند جابجا شوند. علاوه برآن، انجام خدمات خاص تر مثل پکیج داماد می تواند در درآمد شما تغییر بسزایی ایجاد کند، چراکه در حال حاضر قیمت پکیج داماد حداقل 700هزار تا 1 میلیون و 200هزار تومان است. خبر خوش این است که درآمد یک آرایشگر حرفه ای می تواند تا 4 برابر درآمد یک آرایشگر آماتور باشد، و خبر ناخوش (البته برای بعضی افراد!) این است که واقعا باید برای رسیدن به سطح استادی و حرفه ای آرایشگری مردانه کار کنید و دوره های متعددی را بگذرانید. در مقاله ی بهترین دوره آرایشگری مردانه می توانید بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید.

درآمد آرایشگری خارج از ایران 

در جدولی که در ادامه آمده است، می توانید درآمد شغل آرایشگری به شکل میانگین، در کشورهای دیگر را ببینید:

کشور درآمد میانگین
امریکا 88,223 دلار در سال
کانادا 67,560 دلار در سال
ترکیه 2,000 دلار در سال
ارمنستان 10,350 دلار در سال
گرجستان 30,000 دلار در سال
دبی 11,900 دلار در سال
آلمان 17,700 یورو در سال

توجه کنید که ارقامی که به آنها اشاره شد، در واقع ارقام میانگین هستند و ممکن است درآمد شما به عنوان یک آرایشگر در این کشورها بالاتر یا پایین تر از رقم های گفته شده باشد. برای افزایش درآمد آرایشگری، حتما مقاله ی مربوطه را بخوانید و فراموش نکنید که آموزش آرایشگری مردانه را باید در آکادمی بگذرانید که از شما در کارتان یک متخصص بسازد.

 

آرایشگر پسر بچه

سخن آخر 

به یاد داشته باشید که مهم ترین چیز در آرایشگری این است که هیچ گاه جا نزنید و به کار هوشمندانه و سخت ادامه دهید و در عین حال همیشه به روز باشید، چرا که این فن و این حوزه روز به روز تغییرات عمده ای می کند. در صورتی که هر گونه سوال دارید می توانید از بخش کامنت ها یا از بخش تماس با ما بپرسید و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید