کسب و کار آرایشگری

نکاتی ناگفته در خصوص کسب و کار آرایشگری 

شما می دانید که به عنوان یک آرایشگر باید دقیق باشد، می دانید که باید نظافت را رعایت کنید، می دانید که باید از ابزار سالم و خوب استفاده کنید و … در این مقاله می خواهیم نکاتی واقعا مهم به شما بگوییم. نکاتی که بتوانید با آنها کسب و کار آرایشگری خودتان را راه اندازی کنید. نکاتی که واقعا به کار می آیند. با ما همراه باشید.

 

کسب و کار آرایشگری

  • تحقیقات بازار (Market Research) را انجام دهید تا در بازار رقابتی منحصر بفرد باشید 

ممکن است بخواهید به آقایان، خانم ها، بچه ها یا خانواده ها خدمات آرایشگری ارائه کنید. در هر صورت تحقیقات مربوط به بازار مهم است. باید مخاطبان و مشتری های خود را بشناسید. و باید خودتان را با محله ای که در آن هستید و افرادش وفق دهید. مقاله ویژگی های آرایشگر مردانه حرفه ای می تواند کمک کننده باشد.

همچنین باید در رابطه با آرایشگاه ها و آرایشگرانی که در آن محل فعالیت می کنند آشنا شوید و سعی کنید برتری خاصی را در خدمات خودتان نسبت به آنها ایجاد کنید. این برتری و مزیت رقابتی می تواند ارائه بعضی خدمات به شکل رایگان یا موارد دیگر باشد.

یکی از مواردی که می تواند واقع به خاص شدن شما کمک کند این است که حوزه ای در کسب و کار آرایشگری را پیدا کنید که کمتر کسی روی آن کار کرده و بعد در آن حوزه به شکل خاص کار کنید. مثال آن می تواند متعادل سازی چهره یا گریم داماد باشد.

  • ساختار قانونی و حقوقی کسب و کارتان را در نظر بگیرید و مشخص کنید 

شاید به نظر کمی زیادی بیاید اما داشتن یک حسابدار کاربلد می تواند در رویه پیشرفت مالی کسب و کار آرایشگری شما کمک کننده باشد. از بحث قیمت گذاری و مدیریت هزینه گرفته تا بحث های مربوط به مالیات. همچنین در نظر داشته باشید که آیا شما به تنهایی می خواهید بیزنس خود را اداره کنید یا به شکل شراکتی خواهد بود.

همچنین برای این که بتوانید جواز کسب و افتتاح آرایشگاه را داشته باشید، باید مدارک معتبر در زمینه آرایشگری به دست بیاورید. مدرک مربیگری در این پروسه نیاز شما خواهد بود.

  • برندسازی کنید 

با این که قبل از این عامل به موارد مختلفی اشاره کردیم، برندسازی برای کسب و کار آرایشگری تان باید در تمام مدت و در تمام پروسه در ذهنتان باشد. البته برای ثبت برند قانونی موارد مختلفی نیاز است که می تواند ارزشش را داشته باشد. هر المانی می تواند در برندسازی شما تاثیر داشته باشد. حتی لوگوی شما. در نظر داشته باشید که خلاقیت و زیبایی می تواند بسیار کمک کننده باشد. حتی می توانید از ابزارها و اپ های رایگان برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید، که لوگوی شما اولین رویارویی مشتری با شما و کار شماست.

  • لوکیشن و محل درست را انتخاب کنید 

برای این که لوکیشن درستی را برای بازگشایی آرایشگاهتان انتخاب کنید، لازم است سوال های درستی را راجع به محل مورد نظر از خود بپرسید: آیا رفت و آمد پیاده در آن محل مناسب و زیاد است؟ آیا آرایشگاه خیلی در چشم نیست یا برعکس، زمانی که فرد از پیاده رو رد شود آرایشگاه شما را خواهد دید؟ آیا این محل، محله ای تجاری و دارای کسب و کارهای متعدد است یا نه؟ فضای رقابتی در حوزه شما به چه شکل است؟ آیا جای پارک مناسب برای مشتری هایی که ماشین داشته باشند وجود دارد؟ آیا ورودی به راحتی قابل دسترسی است یا نه؟ و پاسخ مناسب به این سوالات، به این بستگی دارد که چه مشتری هایی بخواهید و …

  • تیم خودتان را تشکیل دهید 

زمانی که کسب و کار و لوکیشن شما نهایی شده باشند، زمان آن می رسد که نیرو جذب کنید و تیم خودتان را جمع کنید. برای استخدام افراد مناسب بد نیست سوال هایی که در ادامه می آیند را از خودتان بپرسید:

  1. آیا می خواهید افرادی با تجربه کمتر جذب کنید و بعد آنها را آموزش دهید؟
  2. آیا می خواهید صندلی هایتان را به آنها اجاره دهید یا به شکل درصدی با آنها کار کنید؟
  3. آیا خودتان می خواهید بحث تبلیغات را انجام دهید یا از هر آرایشگر مردانه خود انتظار دارید که تبلیغات کارش را به عهده بگیرد؟
  • به مشتری هایتان بپردازید و آنها را مدیریت کنید 

زمانی که بحث تبلیغات دهان به دهان پیش می آید مهم ترین چیز این است که تجربه مشتری از آرایشگاه شما عالی باشد. لازم است که مشتری شما از زمانی که وارد آرایشگاه شما می شود تا زمان خروج احساس راحتی و یک احساس خوب داشته باشد، اما این پایان ماجرا نیست و تجربه ای که او با شما داشته در زمان خروج پایان نمی یابد.

نظم در این زمینه حرف اول را می زند. دو مثال ذکر می کنیم: یکی این که شما از لحاظ زمانی و مدیریت زمان بسیار منظم باشید، و دیگری این که زمانی که مشتری قبلی باز به شما سر می زند بدانید که سری قبلی چه خدمات و چه مدل مویی را خواسته و این باعث اعتمادسازی و بهبود کاربر خدمات شما می شود.

  • یک محیط دعوت کننده و زیبا داشته باشید 

در صورتی که محدودیت های مالی تان اجازه می دهند، حتما روی دکور، فضاسازی و بقیه مسائل محیطی سرمایه گذاری کنید. همچنین رفتار آرایشگران در یک آرایشگاه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. حتی گاها دیده ایم که یک آرایشگاه مردانه شباهت هایی به پاتوق پیدا می کند.

عامل دیگری که می تواند تاثیرگذار باشد این است که شما وسائطی برای گذران زمان انتظار مشتریان در نظر گرفته باشید. به عنوان مثال به یاد می آورم که یکی از آرایشگاه هایی که به آنجا می رفتم در محل خود کنسول بازی گذاشته بود و این موضوع تاثیر زیادی در تمام مواردی که گفته شد داشت.

  • نظافت حرف اول را می زند 

شاید این بخش اولین بخش و حرف مقاله نباشد، اما نظافت یک آرایشگاه همیشه حرف اول را می زند. برای نظافت می توانید روتین سازنده ای بوجود آورید. هر زمان که کسی مشغول رسیدگی به مشتری ها نیست، می تواند محل را نظافت کند یا وسایل را تمیز کند و به این شکل در تمام طول روز نظافت حفظ می شود.

 

مدل موی آرایشگری مردانه


سخن پایانی 

کسب و کار آرایشگری می تواند زیر و بم های زیادی داشته باشد، و آرایشگاه داری حتی از آن هم بیشتر! به همین منظور توصیه می کنیم تمامی مقالاتی را که در بلاگ آکادمی پندار بختیاری هستند بخوانید و اگر واقعا می خواهید به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، دوره پی بی مستر را تهیه کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید