10-min

شروع آرایشگری مردانه از کجاست؟ | صفر تا صد + فوت و فن کوزه گری 

قطعا می دانید که آرایشگران در زمینه پیرایش، آرایش، و متعادل سازی فعالیت می کنند. در نظر بگیرید که برای موفقیت در این شغل، باید هم به مباحث مربوط به آرایشگری علاقه داشته باشید و هم اجتماعی باشید. در این مقاله به شما میگوییم که از کجا می توانید شروع کنید و چطور در نهایت می توانید سالن آرایشگری خودتان را تاسیس کنید. همراه باشید با شروع آرایشگری مردانه.

شروع آرایشگری مردانه

آرایشگر چه کارهایی انجام می دهد ؟

کار اصلی یک آرایشگر مردانه پیرایش مو به شمار می رود. با این حال آرایشگر وظایف دیگری نیز دارد؛ از جمله:

  • صحبت با مشتریان برای فهمیدن نیازهای مربوط به مدل موی آنها و مشاوره به آنها
  • کوتاه کردن و شکل دادن به ریش و سبیل مشتری
  • شستن مو با شامپو و حالت دهنده
  • ترمیم و پروتز مو
  • حالت دادن به مو
  • پاکسازی بعد از اتمام کار هر مشتری
  • چیدمان و مرتب سازی تجهیزاتی مانند شانه ها، قیچی ها، تیغ ها، ماشین ها و بقیه وسایل
  • ماساژ صورت، گردن و سر
  • آموزش به کارورزها

    شروع آرایشگری مردانه کجاست

مهارت های آرایشگر مردانه که مهم و کارآمد هستند 

معمولا آرایشگران موفق از ترکیبی از مهارتهای بین فردی و مهارتهای فنی استفاده می کنند. این مهارتها شامل موارد زیر می شوند:

  • چابکی وزبردستی:
    کنترل کردن دست ها، ثابت بودن دست ها، و همچنین هماهنگی، به آرایشگر کمک می کنند کار را به بهترین حالت انجام دهد.
  • استقامت :
    احتمالش بسیار زیاد است که به عنوان آرایشگر مجبور باشید تمام مدت زمان شیفتتان را بایستید. با این اوصاف باید هم در دست ها و هم در پاها استقامت کافی داشته باشید تا بتوانید به کار ادامه دهید.
  • خدمات مشتری:
    داشتن خدمات مشتریان خوب، مشتری ها را به سالن آرایشگری شما می کشاند و باعث می شود آنها همیشه نزد شما بیایند.
  • شنونده خوبی بودن:
    باید با دقت به مشتری گوش فرا دهید تا نیازهای استایل او و همچنین انتظاراتی که دارد را به خوبی متوجه شوید.
  • مهارتهای اجتماعی  و میان فردی:
    نه تنها این مهارتها به شما در مشاوره به مشتری کمک می کنند، بلکه اکثر مشتری ها از داشتن یک مکالمه جذاب با آرایشگر شان لذت می برند.
  • ارزیابی:
    مهم است که در هر مرحله بتوانید کارتان را به خوبی ارزیابی کنید تا بتوانید در ادامه هم دقیق عمل کنید و در نهایت نتیجه دلخواه را به دست آورید.
  • مدیریت زمان:
    مهم است که بتوانید سر وقت کارتان را با مشتری فعلی تمام کنید و سر وقت به مشتری بعدی برسید. در این صورت هر دو مشتری از شما راضی خواهند بود. پس مدیریت زمان در آرایشگری بسیار مهم است.

تصویری از مدل آرایشگری مردانه

درآمد آرایشگری 

به شکل کلی می توان گفت درآمد شما بسیار بسته به مهارتها، مدارک، و تجربه شما دارد. با اینحال خوبی شغل آرایشگری این است که شما در ابتدا نیاز به سرمایه چندانی ندارید. ابزارهای اصلی را خریده، در کلاس ها ثبت نام کرده و یاد می گیرید و بعد از اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، می توانید در سالن ها به صورت درصدی یا با اجاره صندلی مشغول به کار شوید. نکته جالب این است که در مقیاس جهانی، درآمد میانگین آرایشگری سالانه مبلغ 74,596 دلار است.

شانه کردن موی سر

محیط کار آرایشگری  

درست است که اصلی ترین محل کار برای آرایشگر سالن و آرایشگاه است، اما شما می توانید در محل های دیگر نیز مشغول به کار شوید؛ مثلا هتل ها، اسپاها، بیمارستان ها، مراکز بازتوانی و … قطعا انعطاف پذیری ساعات کاری و جزییات در این محل ها متفاوت هستند. شما می توانید بعد از این که دایره مشتریان خودتان را با کار در یک سالن به دست آوردید و سرمایه کافی جمع کردید، اقدام به تاسیس آرایشگاه مردانه خودتان کنید.

شانه در موی مردانه


آرایشگری مردانه را از کجا شروع کنم؟ – مراحل آرایشگر شدن 

یک آموزشگاه و دوره آموزشی انتخاب کنید 

برای تاسیس یک آرایشگاه مردانه، و برای ورود به بازار کار حرفه ای، مدرکی که می توانید بگیرید، مدرک دوره آموزش آرایشگری مردانه درجه 2 خواهد بود که اصلی ترین و پایه ای ترین دوره آرایشگری به شمار می رود. حال می توانید در آموزشگاه ها و از طریق منابع مختلفی این مباحث را آموزش ببینید. برای این که بتوانید خیلی راحت آموزشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید، توصیه می کنیم حتما مقاله 8 ویژگی بهترین آموزشگاه آرایشگری را بخوانید. توصیه اکید ما، دوره پی بی لسن پندار بختیاری است که از صفر تا صد مباحث آرایشگری مردانه را به شکل بسیار عملی و کارآمد به شما آموزش می دهد.

در صورتی که هزینه دوره های آرایشگری برایتان سوال است، می توانید مقاله هزینه دوره آرایشگری مردانه را مطالعه و اطلاعات لازم را کسب کنید.

دوره کارآموزی و کارورزی بگذرانید 

این که در یک آرایشگاه و روی سر مشتری آرایشگری را تمرین و تجربه کنید می تواند بسیار متفاوت از آموزش صرف باشد. برای همین، پس از اینکه آموزش دیدید و مدرکتان را گرفتید، حتما مدتی را به کار عملی و کارآموزی در آرایشگاه بگذرانید. توجه کنید که بدون گذراندن دوره آموزشی، کارآموزی آرایشگری می تواند برای شما بسیار بی فایده باشد. دلیل آن هم ساده است. مشتری حاضر نیست سر خود را دست شمایی بدهد که تجربه ندارید و ممکن است ظاهر و موهایش را خراب کنید. بنابراین طول می کشد تا بالاخره دانش عملی و تجربه بدردبخور کسب کنید.

استایل موی مردانه

در سالن ها و آرایشگاه ها استخدام شوید 

نیازی نیست از اول سرمایه زیادی داشته باشید و همان موقع آرایشگاه مردانه خود را تاسیس کنید. می توانید ابتدا در یک آرایشگاه صندلی اجاره کنید و یا با یک سالن به صورت درصدی کار کنید. پس از این که پول و بودجه لازم را به دست آوردید، می توان گفت زمان تاسیس آرایشگاه خودتان رسیده! البته برای این کار نیازهای مختلفی وجود دارد که اصلی ترینشان مدرک آرایشگری مردانه درجه 2 است. همچنین می توانید با این مدرک تسهیلات و وام اشتغال زایی بگیرید.

به روز بمانید و به یادگیری ادامه دهید 

دوره های آرایشگری بسیار متنوع هستند و مهم تر از آن اینکه این دنیا هر روز تغییر می کند و بروزرسانی می شود. پس به عنوان یک آرایشگر بسیار اهمیت دارد که همیشه دانش خود را بروز نگه دارید و آپدیت کنید.

آموزش آرایشگری مردانه

سخن آخر 

توصیه می کنیم در صورتی که واقعا به حرفه آرایشگری علاقه دارید وارد این حرفه شوید تا بتوانید به موفقیت برسید. با این حال، در صورتی که هنوز دودل هستید و نمی دانید این رشته را دوست دارید یا نه، می توانید با تحقیق بیشتر از زیبایی های این هنر اطلاعات بیشتری به دست آورده و آن موقع شک نداریم که به آرایشگری علاقمند خواهید شد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید