ویژگی آموزشگاه آرایشگری مردانه

مواظب 8 ویژگی آموزشگاه آرایشگری مردانه باشید!

https://pendarbakhtiari.com/در صورتی که زمان کافی برای خواندن این مقاله ندارید توصیه می کنیم حتما ویژگی آموزشگاه آرایشگری مردانه ای که در لیست پایین آمده اند را در نظر بگیرید و بعد از آن اقدام به ثبت نام کنید: 

  • اساتید با تجربه 
  • زمان و امکان تمرین زیاد و کافی باید در آموزشگاه آرایشگری مردانه خوب وجود داشته باشد 
  • تدریس مهارتهای مورد نیاز برای موفقیت شغلی و درآمدزایی از آرایشگری 
  • مشاوره و راهنمایی شغلی 
  • ارائه مدرک آرایشگری فنی و حرفه ای، یا مدارک معتبر بین المللی و قابل ترجمه آرایشگری
  • هنرجویان سابق – مهم است که ببینید آیا کسانی که قبلا در آموزشگاه آرایشگری مدنظر شما آموزش آرایشگری دیده اند، الان در چه وضعی هستند و به موفقیت رسیده اند یا نه؟
  • منابع و تجهیزات موجود – با این که داشتن یک سری تجهیزات آرایشگری مهم از جمله قیچی آرایشگری، فرچه، تیغ اصلاح و … می تواند بر عهده هنرجو باشد، مهم است که آموزشگاه موارد لازم برای آموزش با کیفیت را داشته باشد؛ همچنین بروز بودن تجهیزات و استفاده از منابع آموزشی بروز و کاربردی، مهم است 
  • کلاس ها و دوره های موجود – قطعا می دانید که آرایشگری درجه 2 و درجه 1 تنها دوره های موجود آرایشگری نیستند؛ با این حال باید بدانید که موارد مختلفی در حیطه مهارتهای یک آرایشگر مردانه قرار می گیرند که در ادامه به آنها می پردازیم. 

حال که خلاصه و مفید به موارد بالا پرداختیم، می خواهیم هر یک را عمیق تر و مفصل تر بررسی کنیم. با ما همراه باشید. 

ویژگی آموزشگاه آرایشگری مردانه

اساتید مجرب آرایشگری 

این مورد مشخصا یکی از مهم ترین ویژگی های یک آموزشگاه آرایشگری مردانه است. ممکن است یک آموزشگاه تمام موارد مورد نیاز را داشته باشد اما مدرسین مجرب و ماهر نداشته باشد، و این یعنی شما آموزش با کیفیتی نخواهید داشت. هرجایی که می خواهید ثبت نام کنید، حتما سوالات زیادی راجع به مدرسین آن بپرسید. این که چقدر تجربه دارند و چه نوع تجاربی دارند. این که در  چه زمینه ای یا زمینه هایی کار کرده اند. به عنوان مثال، ممکن است یک مدرس 15 سال سابقه کار داشته باشد اما تنها در چند زمینه محدود کار کرده باشد یا مدل موهای محدودی را اجرا کرده باشد. در عین حال ممکن است یک مدرس تنها 3 سال سابقه داشته باشد، اما یک رزومه پربار و مشتری های مشهوری داشته باشد. شما مدرسان دارای تجربه و موفقیتی می خواهید که با استایل های مختلفی سر و کار داشته اند. 

همچنین در نظر بگیرید که با این که یک آموزشگاه بزرگ ممکن است منابع و تجهیزات متنوعی به شما ارائه دهد، اما معمولا کلاسهای بزرگتر و هنرجویان بیشتری دارد و این ممکن است به معنی زمان اختصاصی آموزشی کمتر برای شما باشد. 

آرایشگری مردانه

میزان تمرین

یک فاکتور مهم دیگر در آموزشگاه آرایشگری مردانه تمرین است. یادگیری نکات فنی و نحوه آرایشگری و پیرایشگری و استایلهای مختلف مو، و کار کردن با یک مشتری در محیط کاری واقعی دو مقوله کاملا متفاوت هستند. در صورتی که زمان زیادی را صرف تمرین روی مدل های واقعی و اجرای استایل های مختلف نکرده باشید، ورود به بازار کار و موفقیت در آرایشگری برای شما بسیار دشوارتر خواهد بود. 

به شکل خلاصه، قبل از ثبت نام در دوره آرایشگری مردانه، از میزان کافی تجارب واقعی که آموزشگاه در اختیار شما می گذارد اطمینان حاصل کنید. 

مهارتهای تجاری و موفقیت در شغل آرایشگری 

اگرچه هدف اصلی  از شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه این است که علم و هنر آرایشگری را بیاموزید، مهم است که یک سری مهارتهای کسب و کار مبتدی را یاد بگیرید. حداقل باید در زمان اتمام دوره آرایشگری دانش اصولی و بنیادین از کسب و کار داشته باشید، چرا که شاید بخواهید تاسیس آرایشگاه خودتان را انجام دهید. در حالت ایده آل، آموزشگاه باید شما را در تشکیل یک رزومه خوب و کارآموزی به عنوان آرایشگر یاری دهد. 

مشاوره شغلی 

کار مدرسه آرایشگری زمانی که شما آزمون نهایی را بگذرانید، همچنان ادامه دارد! آرایشگر شدن بعد از اتمام دوره، حتی سخت تر از قبل می شود. یک آموزشگاه خوب، یا برنامه ای برای استخدام شما ارائه می دهد، یا شما را به آرایشگاه های مختلف برای کارآموزی و استخدام معرفی می کند. اطمینان حاصل کنید که آموزشگاه به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

ارائه مدرک معتبر 

معتبرترین مدرک آرایشگری داخلی، مدرک آرایشگری سازمان فنی و حرفه ای می باشد. همچنین مدارک بین المللی معتبر نیز در این زمینه وجود دارند. در صورت ارائه هر کدام از این مدارک توسط آموزشگاه، کار شما در مسیر موفقیت شغلی بسیار راحت تر خواهد بود. مدرک فنی  و حرفه ای نیز معتبر بوده و قابلیت ترجمه دارد. پس، از این مدرک می توانید برای مهاجرت با آرایشگری نیز استفاده کنید.

هنرآموزان سابق 

هدف اصلی برگزاری و شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه این است که شما بتوانید در دنیای آرایشگری و زندگی شغلی خود به عنوان یک آرایشگر موفق شوید. به همین دلیل، این که راجع به هنرآموزان سابق یک مدرسه آرایشگری بدانید می تواند بسیار مفید باشد. این موضوع می تواند برای شما روشن کند که متدهای آموزش آرایشگری آموزشگاهی که می خواهید در آن ثبت نام کنید، واقعا و در دنیای واقعی چقدر مفید هستند. 

تحقیق در این مورد را می توانید به دو شکل انجام دهید: 

  • راجع به هنرآموزان سابق آموزشگاه و موفقیت فعلی آنها تحقیق کنید 
  • راجع به آرایشگران موفق و این که در کدام آکادمی دوره دیده اند تحقیق کنید و آموزشگاه را انتخاب کنید 

منابع موجود 

دو مورد در این زمینه وجود دارد. اول این که آیا ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای شما در آموزشگاه فراهم است؟ شما باید در دوره آرایشگری مهارت لازم برای کار با تمام تجهیزات مختلف، و به روز را بیاموزید. و مورد دوم این است که به شکل کلی آموزشگاه چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد. از امکانات کلی گرفته، تا اپلیکیشن ها، منابع آموزشی و موارد خاص تر که اختصاصی آن آموزشگاه هستند. 

کلاس ها و دوره های موجود 

توصیه می کنیم در آموزشگاهی ثبت نام کنید که دوره های مبتدی آرایشگری، و همچنین دوره های تخصصی آرایشگری را در اختیار شما قرار دهد. هر چه یک آموزشگاه دوره های متنوع تری برای ارائه داشته باشد، بهتر است. در صورتی که شما توانایی ها و مهارتهای متعددی در آموزشگاه و دوره های آن به دست آورده باشید، موفق تر خواهید بود، نسبت به این که تنها تعدادی مدل موی محدود و چند فن مبتدی را بلد باشید. به عنوان مثال، دوره های زیر می توانند برای هنرجو بسیار کاربردی و پولساز باشند: 

آموزش آرایشگری مردانه مبتدی و مقدماتی

متعادل سازی چهره

گریم و چهره پردازی

ترمیم مو

گریم داماد

آموزش تخصصی فید

این ها فقط چند دوره بودند، و دوره ها می توانند از این هم متنوع تر باشند. 

سخن آخر

با به کارگیری این موارد و توجه به آنها شک نکنید که می توانید بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه را انتخاب کنید. با این حال، در صورتی که سوالات بیشتری دارید می توانید در بخش نظرات زیر همین مقاله با ما مطرح کنید تا متخصصان ما در اسرع وقت پاسخ مناسبی به شما بدهند. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید