مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک بین المللی آرایشگری | از ثبت نام تا جهانی شدن

قبل از هرچیز باید بدانید که در صورتی که می خواهید در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید و با شغل آرایشگری و به عنوان آرایشگر مهاجرت کنید، باید مدرکی داشته باشید که اعتبار بین المللی داشته باشد. یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، این است که در مقیاس بین المللی، بر خلاف کشورمان، اهمیتی ندارد که شما آقا هستید یا خانم؛ و می توانید در هر رشته و شاخه ای از آرایشگری، از جمله آرایشگری زنانه مشغول به کار شوید.فقط کافی است با آموزشگاه آرایشگری مردانه ای که این مدرک را صادر می کنند آشنا شوید.

مدرک بین المللی آرایشگری

چگونه مدرک بین المللی آرایشگری بگیرم؟ 

برای دریافت مدرک بین المللی، چندین گزینه وجود دارد.

  • موسسات دارای نمایندگی مراجع آرایشگری خارجی – در صورتی که به چنین موسساتی بر خوردید، حتما در نظر داشته باشید که  مدارکی که این موسسات و آموزشگاه ها ارائه می کنند، قاعدتا باید یک کد رجیستری (Registery) داشته باشد، و می توانید این کد را در سایت موسسه خارجی استعلام کنید. در غیر اینصورت، ممکن است مدرکی که دریافت می کنید اعتباری نداشته باشد.
  • شرکت در دوره های آرایشگری در کشورهای خارجی – کشورهای مختلفی در حوزه آرایشگری به آموزش می پردازند و به شکل کلی می توان گفت که امروزه رشته و شغل آرایشگری در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت و جایگاه خوبی را بدست آورده. با توجه به شرایط کنونی کشور، یکی از اولین گزینه هایی که به ذهن می آید، کشور ترکیه است. موسسات و آموزشگاه های متعددی در این کشور وجود دارند که می توانید در آنها آموزش ببینید و بعد از آموزش در آنها مشغول به کار شوید و درآمد از آرایشگری به لیر داشته باشید.
  • شرکت در دوره های فنی و حرفه ای و دریافت مدرک فنی و حرفه ای – اول از همه، ما مقاله ای جداگانه در این مورد داریم؛ پس توصیه می کنیم حتما مقاله ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه را مطالعه کنید. به شکل کلی، می توان گفت مدرک رسمی آرایشگری سازمان فنی و حرفه ای در کشورهای مختلف و متعددی در سراسر دنیا معتبر، و قابل ترجمه است. البته توجه کنید که در بعضی کشورها و بعضی مراکز، داشتن مدرک فنی حرفه ای به منزله صلاحیت شما برای مشغول شدن به عنوان یک آرایشگر حرفه ای کافی نیست. در این صورت دو حالت وجود دارد: یکی این که مدرک فنی و حرفه ای به کل قابل قبول آن کشور یا موسسه نباشد، دوم این که این مدرک را به عنوان بخشی از آموزش و صلاحیت شما در آرایشگری در نظر می گیرند و شما به ساعات کارآموزی کمتری نیاز خواهید داشت که باز هم یک مزیت به شمار می رود.

اصلاح صورت

مدرک بین المللی آرایشگری ترکیه 

آموزشگاه های آرایشگری ترکیه متعدد و دوره ها متنوع هستند. از جمله پرطرفدارترین و پردرآمدترین آنها می توان به آرایشگری مبتدی، متوسط و پیشرفته، دوره میکاپ و شینیون پیشرفته، مانیکور و پدیکور و پروتز ناخن، دوره های زیبایی پوست و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که در صورت معتبر بودن مدرک، می توانید با این مدرک در ایران و ترکیه درآمدزایی از آرایشگری را شروع کنید. در صورتی که نمی دانید کدام آموزشگاه را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله 8 ویژگی بهترین آموزشگاه آرایشگری را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آرایشگری در خارج از کشور

مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت 

همانطور که پیش تر گفته شد می توانید از مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری برای این مقصد استفاده کنید. اصلی ترین مدارک آرایشگری مردانه سازمان فنی حرفه ای شامل مدارک آرایشگری درجه 2 و درجه 1، گریم داماد (متعادل سازی چهره)، ترمیم مو، گریم سینمایی (چهره پردازی مردانه) هستند. با این حال دوره های آرایشگری متنوعی توسط سازمان فنی حرفه ای ارائه می شوند؛ از جمله: گریم کودک، ماساژ، کوتاهی مو، کار با مواد، کاشت و طراحی ناخن، آرایش عروس، اکستنشن مژه و …

اصلی ترین مدارک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه شینیون، اکستنشن، خدمات ناخن، مراقبت های پوست و مو و میکاپ هستند.

توجه کنید که بهترین حالت دریافت مدرک آرایشگری فنی و حرفه ای این است که مدرک شما مدرک رسمی فنی و حرفه  ای باشد. چرا که مدارک مورد تایید این سازمان (که مستقیما مدرک از طرف آن نیست و فقط مورد تایید است) و مدارک گذر مهارتی فنی و حرفه ای، اعتبار بین المللی ندارند و می توان از آنها فقط در داخل کشور استفاده کرد.

ریلکسیشن آقایان

شرایط دریافت مدرک بین المللی آرایشگری چیست ؟

به شکل کلی می توان گفت که شما باید بالای 16 سال داشته باشید. مورد دیگر این است که نیازی به مدرک دانشگاهی برای شرکت در دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری نخواهید داشت. توجه داشته باشید که در صورت تمایل به شرکت در دوره درجه 1، باید ابتدا مدرک درجه 2 آرایشگری را گرفته باشید.

اصلاح صورت آقایان

7 مدرک بین المللی آرایشگری مردانه 

با این که بالاتر به مهمترین دوره ها و مدارک بین المللی آرایشگری پرداختیم، می توان گفت 7 مدرک اصلی آرایشگری موارد زیر هستند:

پیرایش مردانه درجه 2
پیرایش مردانه درجه 1
گریم داماد
گریم سینمایی
استفاده از مواد شیمیایی
پروتز و ترمیم موی مردانه
مانیکور و ترمیم و بهداشت ناخن مردانه

اصلاح موی پسرانه

سخن آخر 

آموزشگاه های آرایشگری در سراسر کشورهای دنیا وجود دارند: کالج شاونی در امریکا، کالج مو و زیبایی ملبورن، دانشگاه آرکانزاس ریچ کوه در ایالات متحده، NC اسکاتلند، کالج هارتل پول، کالج هیوبرد بریتانیا و بسیاری مکانهای دیگر. با این حال گزینه هایی که در این مقاله ارائه شدند، راحت ترین، سریعترین و موثرترین موارد ممکن بودند. با این حال در صورتی که هنوز سوالی در زمینه دریافت مدرک بین المللی آرایشگری برایتان وجود دارد، می توانید در بخش کامنت های این مقاله یا بخش تماس با ما، سوالتان را پرسیده و کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید