مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه | مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

به صورت کلی می توان گفت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه معتبرترین مدرک آرایشگری مردانه در داخل ایران است؛ با این حال امکان ترجمه این مدرک نیز وجود دارد و می توان از آن برای مهاجرت کاری به عنوان یک آرایشگر استفاده کرد. برای گرفتن این مدرک می توانید در یک آموزشگاه آرایشگری مردانه معتبر ثبت نام کنید، دوره ها را بگذرانید، سپس به سراغ آزمون تئوری و عملی بروید؛ در صورتی که نمره و عملکرد مورد قبول را داشته باشید، می توانید مدرکتان را دریافت کنید و وارد بازار کار شوید. در صورتی که هنوز نمی دانید در دوره های کدام آموزشگاه شرکت کنید، حتما مقاله 8 ویژگی بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه را مطالعه کنید.

مدارک مختلفی توسط سازمان فنی و حرفه ای ارائه می شوند، اما به شکل کلی می توان گفت اصلی ترین آنها مدارک آرایشگری مردانه درجه 2، و مدرک آرایشگری درجه 1 هستند.

در ادامه به جزییات این موضوع و مدرک آرایشگری می پردازیم.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه 

  • پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر – برای این کار می توانید از مقاله ای که بالاتر به آن اشاره کردیم استفاده کنید. علاوه بر آن، حواستان به این باشد که آموزشگاه در صورت نیاز، خوابگاه داشته باشد یا حداقل امکان معرفی به خوابگاه وجود داشته باشد. همچنین بد نیست در صورتی که در زمان شرکت در دوره رفت و آمد دارید، فاصله آموزشگاه را با محل اقامتتان در نظر بگیرید. هزینه ها را نیز در نظر بگیرید. در جدول زیر، هزینه ها را طبق موارد مصوب سازمان فنی و حرفه ای در حال حاضر آورده ایم:
عنوان دوره قیمت مصوب
آرایشگری و پیرایش مردانه درجه 2 4,000,000 تومان
آرایشگری و پیرایش مردانه درجه 1 3,000,000 تومان
چهره پردازی مردانه (گریم سینمایی) 5,000,000 تومان
متعادل سازی چهره (گریم داماد) 3,000,000 تومان
ترمیم مو 5,000,000 تومان
کار با مواد شیمیایی 5,000,000 تومان

رضایت هنرجو

 

  • یادگیری مبانی و مباحث نظری (تئوری) و به دست آوردن مهارت عملی و تمرین – توجه کنید که هر دو مورد تئوری و عملی اهمیت دارند و هر کدام نباشد، کارتان ایراد خواهد داشت. با این وجود، مهمتر از هر چیز توانایی اجرای عملی هر آنچه یاد گرفته اید است. بنابراین کارآموزی و تمرین در حرفه آرایشگری اهمیت بسزایی دارد.
  • شرکت در آزمون تئوریآزمون تئوری نیمی از راه است؛ برای به دست آوردن مدرک معتبر آرایشگری (از جمله مدرک سازمان فنی و حرفه ای) لازم است در این آزمون شرکت کنید و نمره مورد قبول را به دست آورید.
  • شرکت در آزمون عملی – هرچه باشد، شما بعد از گرفتن مدرک می توانید وارد بازار کار شوید، پس نیاز است خودتان را در آزمون عملی آرایشگری هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای اثبات کنید.

تبریک می گوییم! حالا می توانید مدرکتان را دریافت کنید و وارد بازار کار شوید.

 

شستن سر در آرایشگاه

 

آیا مدرک آرایشگری با دیپلم آرایشگری فرق دارد؟ 

به شکل کوتاه می گوییم بله! رشته آرایشگری یکی از شاخه های کار و دانش است که 24.5 واحد عملی و 66 واحد عمومی دارد. شما پس از گذراندن این واحدها می توانید دیپلم آرایشگری بگیرید. اما مدرک آرایشگری را می توانید صرفا با گذراندن یک یا چند دوره و شرکت در آزمون به دست بیاورید. با این حال، اگر دوره های آرایشگری مردانه درجه 2، آرایشگری مردانه درجه 1، گریم داماد (متعادل سازی چهره)، ترمیم موی سر آقایان، و چهره پردازی سینمایی  آقایان را گذرانده و مدرکشان را دریافت کرده باشید، صرفا با گذراندن واحدهای عمومی می توانید دیپلم آرایشگری نیز دریافت کنید.

 

اصلاح موی سر مردانه

استعلام مدرک آرایشگری از سازمان فنی و حرفه ای 

این کار اصلا سخت نیست!

  • وارد سایت portaltvto.com و وارد سایت سازمان فنی و حرفه ای شوید.
  • روی گزینه استعلام گواهینامه ها بزنید.
  • مشخصات را وارد کنید و روی جستجو کلیک کنید.

همچنین در صورت نیاز به صدور گواهینامه، در همان وبسایت، روی گزینه صدورگواهینامه کلیک می کنید، مشخصات را وارد می کنید، پرداخت را انجام می دهید و بعد می توانید مدرکتان را پرینت کنید.

 

آرایشگر حرفه ای

 

خرید مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه 

بیایید روراست باشیم! در صورتی که شما نمی خواهید آرایشگری یاد بگیرید چرا باید مدرکش را بخواهید؟ بنابراین انجام این کار کمی عبث و بیهوده به نظر می رسد. خیالتان را راحت می کنیم، در صورتی که واقعا آرایشگری را به صورت تئوری و عملی یاد نگیرید، نمی توانید در دنیای آرایشگری به شکل موفق عمل کنید.

دوره های مورد نیاز برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه شامل چه مواردی هستند؟ 

بسته به دوره ای که در آن شرکت می کنید، و مدرکی که می خواهید، سرفصلها عوض می شوند. در صورتی که هیچ پیش زمینه ای از آرایشگری نداشته باشید، می توانید با خیال راحت در دوره آرایشگری مردانه درجه 2 شرکت کنید که شامل مواردی مانند شناخت پوست و مو، شناخت ابزار مورد استفاده در آرایشگری مردانه و نحوه کاربردشان، آماده سازی محیط کار و آماده سازی پوست یا مشتری برای انجام کار، و موارد دیگر.

این در صورتی است که دوره آرایشگری مردانه درجه 1 شامل موارد تکمیل تر و پیشرفته تری چون هماهنگی مدل های مو با فرم سر و صورت، پیتاژ مو، مدلهای بی قاعده و باقاعده، و خیلی موارد دیگر است.

همچنین آموزشهای دیگری مانند صافی موقت و دائم مو، ویتامینه کردن مو، کار با مواد شیمیایی، گریم سینمایی و گریم داماد نیز وجود دارند که قبل تر به آنها اشاره شد.

 

مدل آرایشگری مردانه

 

نکات مهم در دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه 

  • حتما یک آموزشگاه معتبر را برای دوره دیدن انتخاب کنید
  • علاقه شما به آرایشگری یک فاکتور تعیین کننده است
  • دریافت مدرک فنی و حرفه ای، شروع کار شماست! سعی کنید به پیشرفت و یادگیری ادامه دهید و همیشه به روز پیش بروید.
  • از دریافت مدارک بین المللی غافل نشوید. همچنین برای افزایش درآمد از آرایشگری، بد نیست بدانید که در مقیاس جهانی می توانید در دوره های مربوط به خدمات آرایشگری و زیبایی خانم ها نیز شرکت کنید، و در کشورهای دیگر در این زمینه ها مشغول به کار شوید.
  • یادتان باشد در صورتی که می خواهید مهاجرت با آرایشگری را در پیش بگیرید، مدرک معتبر، شناخت فرهنگ و انتخاب های کشور مقصد، ترجیحا تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد، و در نهایت مهارت بالا را به شما توصیه می کنیم.

قبل و بعد آرایشگری مردانه

سخن آخر 

امیدواریم مقاله برایتان کاربردی بوده باشد، با این حال در صورتی که هر سوالی در زمینه دوره های آرایشگری مردانه، مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه، قیمت دوره ها و هر مورد دیگری دارید، می توانید در کامنت های این مقاله، یا از طریق بخش تماس با ما سوالتان را مطرح کنید تا متخصصین ما در اسرع وقت به شما پاسخ بدهند.

نوشته های مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید