5-min

مزایای شغل آرایشگری چیستند؟ 

صنعت آرایشگری رو به جلو و رشد است و شاید بتوان گفت آینده شغل آرایشگری روشن تر از همیشه است.

گفته ای وجود دارد مبنی بر این که “اگر شغلت را دوست داشته باشی، دیگر یک روز هم سر کار نخواهی رفت”؛ و به این معنی است که زمانی که شما شغل خود را دوست داشته باشید دیگر این حس را نخواهید داشت که باید امروز هم سر کار بروید و شغلتان را زندگی می کنید.

می دانیم که بسیاری از آرایشگران این حس را نسبت به آرایشگری دارند. همانطور که معایب شغل آرایشگری مشخص هستند، این شغل مزایای جذابی نیز دارد که شما را ترغیب به انجام آن می کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با این مزایای شغل آرایشگری و ویژگی های مثبت آشنا کنیم تا بتوانید راحت تر در مورد شغل آرایشگری و مشغول شدن به این کار تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید:

آموزش آرایشگری مردانه

 

  • رییس و آقای خودتان باشید! 

در یک کلام، اگر بله قربان گفتن برایتان مشکل است، به نظر ما شغل آرایشگری برای شماست. علاوه بر ساعات کاری انعطاف پذیر، و درآمد خوب در صورت ارائه کار خوب با مهارت بالا، شما در یک صنعت به روز فعالیت خواهید کرد و هیچ گاه کارتان تکراری نخواهد شد (مگر این که خودتان بخواهید). حال راه های مختلفی برای این که در کسب و کار آرایشگری رییس خودتان باشید وجود دارد: می توانید در یک آرایشگاه/سالن زیبایی برای خودتان صندلی اجاره کنید و کم کم گروه مشتریان خودتان را بوجود بیاورید، یا می توانید به افتتاح آرایشگاه مردانه خودتان فکر کنید، یا حتی به عنوان یک آرایشگر سیار کار کنید. همه ی این موارد می تواند راهی برای بیان خودتان و شخصیتتان در کارتان باشد. 

  • معاشرت با افراد – آرایشگری، شغلی اجتماعی 

معدود شغل هایی مثل آرایشگری هستند که در آن بتوانید با افراد مختلف از قشرهای مختلف اجتماع آشنا شوید. در صورتی که فردی اجتماعی باشید یا تمایل به اجتماعی شدن داشته باشید، این که با انواع و اقسام افراد مختلف در تماس باشید که هر کدام داستان های خاص و جذاب خودشان را دارند، می تواند واقعا برای شما هیجان انگیز باشد. همچنین در صورتی که واقعا کارتان خوب باشد و باعث بوجود آمدن اعتماد بنفس و ظاهر خوب در آن آقایی شوید که به شما مراجعه کرده، قطعا دایره اجتماعی شما گسترش میابد، و هیچ کسی از شبکه سازی و پیدا کردن دوستان جدید بدش نمی آید. در یک کلام، آرایشگری از لحاظ شناخت افراد جدید و گسترش ارتباطات – در صورتی که خودتان خودتان را محدود نکنید – نامحدود است؛ در صورتی که تبدیل شده باشید به یک آرایشگر مردانه حرفه ای.

  • شغلتان را با خودتان هرجا که خواستید ببرید! 

آرایشگر می تواند هر جای دنیا که رفت شغلش و مهارتش را با خودش ببرد و هر جایی شغل پیدا کند، چرا که کوتاه کردن یا اصلاح مو و آراستن ظاهر از نیازهای تمامی افراد است و همیشه در هر جای دنیا برای شما کار پیدا خواهد شد. مثلا فرض کنید می خواهید برای مهاجرت به کانادا با آرایشگری اقدام کنید، شاید باورتان نشود اما حتی بدون مدرک و تنها با مهارت کافی می توانید برای این کار اقدام کنید (که راه های آن را در مقاله ای مختص همین موضوع گفته ایم). همچنین در مقیاس جهانی کار کردن به شما کمک می کند که از محدودیت های فعلی موجود در کشور نیز فراتر رفته بتوانید به عنوان آرایشگر زنانه نیز کار کنید و این به معنای مهارت های جدید و همچنین درآمدزایی بسیار بیشتر خواهد بود. 

  • هر روز متفاوت از دیروز 

در صورتی که خودتان خودتان و تجربه تان را محدود نکنید، واقعا پیداّ کردن یک روز شبیه به روزهای پیشین برای شما در شغل آرایشگری چالش خواهد بود. نه تنها هر روز متفاوت از دیروز خواهد بود، بلکه می توانید هر روز را به تجربه ای لذت بخش تبدیل کنید. شما مشتریان مختلفی خواهید داشت که از شما مدل موهای مختلفی خواهند خواست. البته این به معنای چالش های مختلف برای شما نیز خواهد بود. مثلا ممکن است مشتری از شما مدل مویی را بخواهد که اصلا به صورتش نمی آید (برای آشنایی بهتر با این مقوله مقاله مبانی کوتاهی مو را مطالعه کنید)، یا ممکن است مشتری نتواند تصمیم بگیرد که چه مدل مویی را می خواهد. باید بتوانید هر یک از این چالش ها را رفع کنید. و این به معنای جلب اعتماد مشتری ها و همچنین داشتن خلاقیت و قدرت قانع کنندگی و موارد اینچنینی خواهد بود.

 

اصلاح مردانه

  • درآمد آرایشگری 

اول از همه، برای این که بتوانید با جزییات درآمد شغل آرایشگری آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله درآمد آرایشگری حرفه ای و آماتور را مطالعه کنید. البته که داشتن درآمد خوب از حرفه آرایشگری منوط به این است که یک سری فاکتورهای مهم در این موضوع را رعایت کنید: مثلا ترجیح بر این است که مهارت های مختلفی را بلد باشید تا بتوانید خدمات متنوع و گران قیمت تر را نیز ارائه کنید، علاوه بر آن، این که شما چقدر خوب روی شناساندن خودتان به بقیه افراد و تبلیغات کار کنید نیز اهمیت خواهد داشت. مورد دیگری رفتار و مهارت های اجتماعی شماست که باعث می شود افراد رضایت بیشتری در پرداخت پول به شما داشته باشند. 

  • همیشه شاغل خواهید بود 

با داشتن مهارت آرایشگری احتمال این که بیکار باشید و بیکار بمانید خیلی کم است. دلیل آن هم مشخص است؛ افراد همیشه نیاز به کوتاه کردن و اصلاح موهایشان خواهند داشت و امروزه روز به روز بر اهمیت زیبایی و آراستگی ظاهر افراد افزوده می شود.

سخن آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید؛ آرایشگری نیز مانند هر شغل دیگری مزایا و معایب خودش را دارد. این که کدام یک از مزایا یا معایب بر دیگر بچربد واقعا بستگی به خود شما، علایق، و نیازهایتان خواهد داشت. همچنین استفاده از آزمون های شخصیتی چون MBTI می تواند به شما در تشخیص این که کدام شغل ها مناسب شخصیت شما هستند کمک کند. در صورتی که تصمیم گرفتید تبدیل به یک آرایشگر مردانه حرفه ای شوید، دوره پی بی مستر با آموزش اصولی از پایه تا استادی به شما کمک خواهد کرد. در صورت وجود سوال می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید. 

نوشته های مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام ممنونم از این مقاله خوبتون، بنده می خواهم وارد این شغل بشم اما کمی ترس دارم که نتوانم به خوبی یاد بگیرم، میشه در مورد معایب این شغل هم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید