4

نکات طلایی صفر تا صد تاسیس آرایشگاه مردانه 

بسیاری از افراد دوست دارند آرایشگاه مردانه خودشان را راه اندازی کنند و این موضوع هم می تواند به معنای درآمدزایی بسیار بیشتر باشد و هم به معنای عدم محدودیت. در واقع دیگر خودتان صاحب همه چیز هستید. خوب است، مگر نه؟!‌ بله خوب است. ولی باید در نظر داشته باشید که تاسیس و راه اندازی یک آرایشگاه مردانه سختی ها و پروسه خودش را دارد و این فرآیند می تواند گاها چالش برانگیز باشد. می خواهیم در این مقاله زیر و بم این موضوع را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید. 

تاسیس آرایشگاه مردانه

دریافت مجوز کسب 

اول از همه، باید بدانید که مجوز و پروانه کسب آرایشگری شما از طرف اتحادیه آرایشگران صادر می شود و برای دریافت مجوز راه اندازی آرایشگاه خودتان باید مواردی را انجام دهید.

طبیعتا اول از همه باید برای درخواست مجوز اقدام کنید که این درخواست به صورت کتبی و همچنین الکترونیکی ثبت می شود. حواستان باشد که بعد از ثبت درخواستتان به صورت رسمی رسید آن را نیز دریافت کنید.

پس از این که درخواست خود را ثبت کردید و شرایط عمومی درخواست را داشتید، محلی که می خواهید در آن به بازگشایی آرایشگاه بپردازید توسط کسانی که توسط اتحادیه به آنجا فرستاده می شوند بررسی و بازرسی خواهد شد و در صورتی که مشکلی داشته باشد به شما خواهند گفت تا برای حل مشکل اقدام کنید.

پس از این که کمیسیون بازرسی اتحادیه شما را تایید کرد جلسه ای برای بررسی نهایی تایید مجوز شما برگزار خواهد شد. بعد از این که مدارک لازم را ارائه کردید و رییس یا نایب رییس اتحادیه آنها را و به شکل کلی پرونده شما را بررسی و تایید کردند، دستور صدور مجوز صادر می شود.

از جمله مدارکی که لازم است برای گرفتن جواز کسب ارائه کنید می توان به مدارک شناسایی و کپی آنها، کپی آخرین مدرک تحصیلی، اصل و کپی مدرک آرایشگری، گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه، کپی اجاره نامه یا سند مالکیت مغازه و … توجه کنید که همانطور که گفته شد مدرک آرایشگری برای تاسیس آرایشگاه مردانه لازم است. حالا این مدرک می تواند دیپلم آرایشگری باشد یا مدرک آرایشگری مردانه سازمان فنی و حرفه ای کشور. 

 

کوتاهی موی مردانه

هزینه های تاسیس آرایشگاه مردانه 

تاسیس آرایشگاه مردانه می تواند هزینه های مختلفی برای شما در بر داشته باشد. از جمله ی این هزینه ها می توان اول از همه به خود هزینه ای که برای رهن، اجاره، یا خرید محل کسبتان پرداخت می کنید اشاره کرد. پس از آن لازم است که به فکر تجهیزات لازم برای آرایشگاه مردانه باشید.

از جمله ی این تجهیزات می توان به ابزارهای حیاتی آرایشگری مردانه مثل سشوار و ماشین اصلاح و … اشاره کرد و صندلی آرایشگری و موارد مشابه.

پس از این که از تجهیز کردن آرایشگاه خود مطمئن شدید، باید به فکر دکوراسیون آرایشگاه مردانه خود باشید. از دیگر مواردی که نیاز به هزینه شما دارد این است که تبلیغات و جلوتر، برندینگ انجام دهید. توصیه اکید ما این است که از تاثیر بازاریابی آنلاین در آرایشگری مردانه غافل نشوید.

این که برای داشتن تیمی از آرایشگران چگونه با آنها قرارداد ببندید بسته به شماست. ممکن است با آنها درصدی کار کنید و صندلی در اختیارشان بگذارید و شاید هم بخواهید آنها را به استخدام خود در بیاورید و نسبت به کارشان به آنها حقوق پرداخت کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید هزینه های مربوط به مغازه شماست که می تواند شامل آب و برق و گاز باشد و همچنین گاها هزینه های مربوط به تعمیرات محیطی. 

 

اصلاح مردانه

نکاتی برای موفقیت آرایشگاه مردانه شما 

یکی از چیزهایی که باید برای موفقیت کارتان به آن توجه کنید این است که کادر شما حرفه‌ای باشند. در واقع یک آرایشگر مردانه حرفه ای می تواند به خودی خود باعث پیشرفت بیزنس و کسب و کار شما شود. نکته دیگر دیسیپلین و رعایت نکات بهداشتی در آرایشگاه شماست.

راستی در صورتی که هنوز محل تاسیس آرایشگاه را انتخاب نکرده اید، توصیه می کنیم جایی را انتخاب کنید که در آنجا رقبای زیادی نداشته باشید و همچنین افراد زیادی در آنجا رفت و آمد داشته باشند، چرا که این موضوع خود به یافتن مشتری های بیشتر کمک می کند. می توانید نکات حرفه ای تر را در مقاله نکاتی ناگفته در خصوص کسب و کار آرایشگری مردانه بخوانید. 

سخن آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید.

در صورتی که سرمایه راه اندازی آرایشگاه مردانه را دارید اما به هر دلیل نمی توانید مدرک آرایشگری دریافت کنید، توصیه اولیه ما این است که به دریافت مدرک آرایشگری بپردازید اما در صورتی که نمی توانید به هر دلیلی مدرک دریافت کنید می توانید با یک فرد حرفه ای که خود مدرک نیز دارد به شکل شراکتی آرایشگاه را تاسیس کنید.

در صورتی که می خواهید در زمان کم به شکل حرفه ای آرایشگری را یاد بگیرید توصیه می کنیم حتما از دوره پی بی مستر دیدن کنید. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید