مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات

مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات

کشور امارات متحده عربی، طی سالیان اخیر، پیشرفت چشمگیری را در زمینه های مختلف تجربه کرده و به همین دلیل به یکی از سطح بالاترین مقاصد توریستی، تحصیلی و کاری در سراسر دنیا تبدیل شده. حال یک سوال؟ بحث آرایشگری در دبی و امارات به چه صورت است؟ اصلا مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات و دبی تنها راه ممکن است؟ و اگر نه چه راه دیگری وجود دارد؟ و شرایط مورد نیاز چیست؟

آیا من در این پروسه نیاز به مدرک بین‌المللی آرایشگری دارم؟

نکات مهم کسب و کار آرایشگری در دبی و امارات چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات

 

مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات

با توجه به این که آرایشگری و به شکلی کلی تر صنعت زیبایی در امارات رونق بسیار زیادی پیدا کرده و بخش بزرگی از بازار جهانی ۱۲۳ میلیارد دلاری آرایشگری را تشکیل می دهد، هر ساله افراد بیشتر و بیشتری به مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات و مخصوصا دبی روی می آورند.

شرایط مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات شاید کمی چالش برانگیز باشد؛ چرا که لازم است اول از همه تجربه چندساله در زمینه آرایشگری داشته باشید، همچنین بتوانید یک مدرک آرایشگری معتبر در سطح بین المللی مانند مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری ارائه دهید، و پیشنهاد کاری معتبر از یک کارفرمای اماراتی داشته باشید و علاوه بر اینها مدارک کلی تر مانند پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه، عکس و گواهی تمکن مالی به همراه گواهی عدم سوءپیشینه را ارائه کنید. البته که این شرایط برای مهاجرت کاری آرایشگران به کشوری مانند امارات که بازار کار آرایشگری در آن بسیار داغ است و شما فرصت‌های بسیار زیادی خواهید داشت، منصفانه است. اما آیا راه دیگری وجود ندارد؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم لازم است بازار کار آرایشگری در امارات را بیشتر بشناسیم. برای فهم پتانسیل بازار، کافیست در نظر بگیرید که پیش‌‌بینی می‌شود که بازار محصولات زیبایی مردانه طی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، ۴۷۵.۱۳ میلیون دلار رشد داشته باشد! و این موضوع نشان می دهد که روز به روز بر اهمیت زیبایی و آراستگی (چه در مردان و چه در زنان) در امارات افزوده می شود و این یعنی بازار رو به رشد و فرصت های بیشتر برای پیشرفت شغلی شما به عنوان یک آرایشگر.

 

مدل موی مردانه

اما مهاجرت کاری تنها راه مهاجرت آرایشگران به امارات نیست. راه دیگری نیز وجود دارد:

دوره های آرایشگری در امارات

کشور امارات یکی از محل های برگزاری دوره های آرایشگری بسیار سطح بالا و معتبر در جهان به شمار می رود. شما برای شرکت در این دوره ها گزینه های مختلفی دارید. دم دستی ترین گزینه ای که دارید این است که با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید و بعد در دوره ها شرکت کنید – ضمنا در صورتی که طول دوره بیش از ویزای شما باشد مشکلی نیست و می توانید اقدام به تمدید ویزای خود کنید.

اما یک راه جذاب تر هم هست. جدیدا دولت امارات ویزا و در واقع اجازه ورود (entry permit) جدیدی را معرفی کرد که مختص شرکت در دوره های آموزشی و کارآموزیست. این جواز ورود که تحت عنوان اجازه ورود برای تحصیل، آموزش و موارد مشابه شناخته می شود، برای کسانیست که قصد شرکت در یک دوره آموزشی یا یک دروه کارآموزی دارند. توجه داشته باشید که در این مورد اسپانسر شما برای رفتن به کشور امارات موسسه آموزشی یا دانشگاهی (دولتی یا خصوصی) می باشد که می خواهید در دوره آن شرکت کنید. برای اقدام لازم است مدارکی چون مدرکی مبنی بر ثبت نام در دوره ای که مدنظر شماست، کپی جواز تجاری و کسب و کار آن مرکز آموزشی، و نامه ای مبنی بر برخورداری از محل اقامت که توسط مرکز مورد نظر تعبیه شده ارائه دهید و همچنین برای ثبت درخواست خود می توانید از طریق وبسایت اداره کل امور اقامت و اتباع خارجی امارات (GDRFA) اقدام کنید. در صورتی که در این سایت حساب کاربری ندارید باید آن را بسازید. همچنین می توانید این جواز را به مدت ۹۰ روز و با هزینه ۶۱۰ درهم تمدید نمایید.

دوره های آرایشگری در امارات شاید کمی گران باشند (برای مبتدی به شکل میانگین ۱۵۰۰۰ درهم و برای دوره پیشرفته میانگین ۸۰۰۰ درهم)، ولی ارزشش را دارند. دلیل آن هم ارائه مدرک معتبر و آموزش گرفتن از یک آرایشگر حرفه‌ای است.

 

استایل موی مردانه

 

راه‌اندازی سالن آرایشگری در امارات و دبی

مهمترین کاری که باید برای تاسیس سالن خودتان در دبی انجام دهید اخذ جواز کسب و کار در امارات است. با این حال، قبل از این که به این مرحله برسید، لازم است یک سری موارد دیگر را انجام دهید. شما باید نام مجموعه‌ی خود را انتخاب کنید و حواستان باشد که نام انتخابی شما طبق استانداردهای تعریف شده است. به عنوان مثال نامی که انتخاب می کنید نباید شامل هیچ گونه توهین به مقدسات و به شکل کلی توهین آمیز باشد، نباید نام شرکت های بزرگ و معتبر دیگر باشد (تکراری نباشد)، و ترجیحا باید از نامهای مخفف پرهیز کنید. در مرحله ی بعد باید تمامی فعالیت ها و خدماتی که ارائه خواهید داد را مشخص کنید. چرا که تنها خواهید توانست فعالیت هایی را انجام دهید که در جواز تجاری شما آمده است. بنابراین باید مشخص کنید که قصد افتتاح یک سالن آرایشگری مردانه، زنانه، یا خدمات زیبایی پوست و مو را دارید. در صورتی که از این مورد تخطی کنید پروسه کسب و کار شما در امارات می تواند دچار مشکل شود.

در ادامه برای احداث سالن آرایشگری خود گزینه هایی در اختیار دارید. به عنوان مثال می توانید سالن خود را در منطقه آزاد تجاری افتتاح کنید که این به معنای یک سری مزیت ها از جمله عدم نیاز به پرداخت مالیات و عدم محدودیت در ارزی که به عنوان دستمزد دریافت می کنید است، اما در عین حال فقط می توانید در همین محل خدمات ارائه دهید و درآمد شما قطعا با درآمد یک سالن آرایشگری در یکی از نقاط بسیار شلوغ و اصلی دبی متفاوت خواهد بود. و محل احداث سالن باید در درخواست جواز کسب شما مشخص شود. کار در مناطق دیگر اما، با این که می توانید از هر جای امارات کار کنید، مزایای منطقه آزاد را نخواهد داشت.

در صورت احداث سالن زیبایی زنانه شما می توانید خدمات مختلفی را ارائه دهید: شستشو و کوتاه کردن مو، حالت دهی و کراتینه مو ، رنگ کردن مو، حنا، وکس، آرایش، پاکسازی پوست، خدمات مربوط به پا، مانیکور، و خدمات درمانی دیگر در رابطه با صورت یا بدن.

در صورت احداث سالن آرایشگری مردانه اما، خدمات متفاوتی را می توانید ارائه دهید: کوتاه کردن مو و پیرایش، حالت دهی، رنگ کردن موی مردانه ، ترمیم مو، پاکسازی پوست، خدمات مربوط به پا، و خدمات مربوط به پوست صورت

هزینه راه اندازی سالن آرایشگری در امارات بسته به فاکتورهای مختلف می تواند در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ درهم متفاوت باشد.

 

استایل موی مردانه

سخن نهایی

توصیه ما این است که در صورت امکان مدرک آرایشگری خود را در ایران دریافت نموده و بعد اقدام به مهاجرت کاری به امارات کنید. دوره های پی بی مستر و پی بی لسن شما را به درجه دریافت مدرک آرایشگری مردانه بین المللی خواهند رساند. در صورت وجود هر گونه سوال، می توانید با ما در تماس باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید