مدل رنگ موی مردانه

روش ساده و موثر رنگ موی آقایان در منزل

بر خلاف اصلاح صورت یا مثلا موهای پشت گردن، پدرهای ما یادمان نمی‌ دهند که چطور باید موهایمان را رنگ کنیم. و این یک مشکل است، مخصوصا اگر رنگ طبیعی موهایتان مناسب شما نباشد (حالا این موضوع می تواند به دلیل وجود موهای سفید و … باشد یا مثلا رنگ موهایتان به شکل کلی رضایت بخش نباشد)، می تواند به معنی این باشد که مویتان در حال خراب کردن استایل کلی تان است. رنگ موی آقایان در منزل هم شامل نکاتی است که باید به آن ها حتما توجه کنید.

و یک نظر کمی جنجالی: رنگ کردن موهایتان باعث نمی شود ظاهر شما زنانه به نظر بیاید و هر پسر و مردی می تواند به انجام این کار فکر کند. چه شما یک مرد میانسال باشید که می خواهید از شر موهای سفید خود خلاص شوید و چه یک پسر جوان باشید که صرفا به دنبال تنوع و تغییر ظاهرتان هستید، رنگ کردن مویتان می تواند راهی عالی برای تغییر استایل هر روزه تان بشود. در این مقاله می خواهیم نحوه رنگ کردن موی آقایان در خانه را یاد بگیریم. شما هم می توانید! با ما همراه باشید.

  • فضا را آماده کنید

یکی از بزرگترین مشکل های رنگ کردن مو آن هم در خانه چیست؟ همه چیز را لک می کند و کثیف کاری دارد. به ما اعتماد کنید وقتی که می گوییم برای انجام این کار نیاز به فضایی تمیز و در عین حال قابل شستشوی دوباره دارید که تمیزکاری راحت در آن انجام شود. بهترین جا برای انجام این کار در مقابل آینه حمام است. هر چه اضافات و تیغ و ژیلت و خمیردندان و … آنجا هست بردارید و اطمینان حاصل کنید که تنها چیزی که در مقابلتان هست آینه و یک روشویی تمیز و بدون وسایل است. همچنین باید روتین رنگ موی خود را با قرار دادن هر گونه برس رنگ، رنگ، و حالت دهنده در دسترستان آماده کنید. فضای تمیز و خالیتان که آماده شد، می توانید به سراغ مرحله ی بعدی بروید.

  • موهایتان را بشویید

موهایتان باید قبل از این که آنها را رنگ کنید تمیز باشند. یک روز قبل از روز رنگ کردن مویتان، آن را بدون استفاده از شامپو یا نرم‌ کننده/حالت دهنده بشویید. هدف از این شستشو از بین بردن کثیفی مو بدون از بین بردن روغن طبیعی مو است. این روغن ها نقش مهمی را در محافظت از پوست سر در برابر رنگ ایفا می کنند – در واقع روغن طبیعی مو باعث جلوگیری از نفوذ زیاد و عمیق رنگ می شود. حواستان باشد، که رنگ مو یک ماده شیمیایی و قوی است. بدون محافظت مناسب، پوستتان ممکن است توسط رنگ تحریک شود و حساسیت بدهد. به هر بهایی شده از این موضوع پرهیز کنید و مراقب مویتان باشید. خلاصه، یکی دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان آنها را آبکشی کنید و بگذارید خودشان خشک شوند. همچنین طی این مدت یکی دو روزه از استفاده از هر گونه محصولات مو خودداری کنید.

  • از پوستتان محافظت کنید

رنگ مو مایع است و در صورتی که آن را کنترل نکنید می تواند جاری شود. دور خط رویش مو روی پوستتان وازلین بمالید. این وازلین به شکل یک لایه محافظ عمل می کند که در صورت درست اعمال شدن از جاری شدن رنگ مو روی پیشانی تان و ورود آن به چشم هایتان جلوگیری می کند. در صورتی که رنگ روی پوستتان بماند می تواند پوستتان را نیز به رنگ مویتان در بیاورد.

هشدار: حواستان باشد که مویتان وازلینی نشود، در صورتی که این اتفاق بیفتد، مو  درست رنگ نمی گیرد و باعث می شود رنگ یکپارچه از آب در نیاید. با این که تولیدکنندگان معتبر رنگ مو را تا حد امکان امن تولید می کنند، در صورتی که رنگ مو روی پوست بیاید یا حتی بدتر، داخل چشم برود می تواند باعث سوختگی شیمیایی و یا در صورت عدم درمان و رسیدگی حتی نابینایی موقت شود. در مواقع ضروری رنگ را بلافاصله با آب گرم بشویید.

 

رنگ موی آقایان

  • رنگ را اعمال کنید (بگذارید)

اول از همه، دستورالعمل روی بسته خود رنگ را مطالعه کنید. می توانیم به شما انواع و اقسام توصیه ها را بدهیم، اما هیچ چیز بهتر از دستورالعملی که روی محصول شما ارائه شده نیست. لطفا این دستورالعملی ها را دقیق بخوانید و یک بار دیگر هم برای اطمینان آنها را مطالعه کنید. متدهای گفته شده محصول به محصول خیلی کم با یکدیگر فرق هایی دارند. با اینحال، معمولا کلیت دستورالعمل ها چنین شکلی خواهد داشت:

  • دستکش های محافظی که در بسته بندی وجود دارد را به دست کنید. این مرحله ضروری است مگر این که بخواهید دست هایتان را هم به رنگ موهایتان در بیاورید!
  • مواد لازم را با هم ترکیب کنید – ممکن است بعضا بسته ی رنگ مو یک ترکیب آماده را به شما بدهد یا ممکن است گاها رنگ و اکسیدان جدا باشد و لازم باشد آنها را ترکیب کنید.
  • رنگ مو را روی مو بگذارید – می توانید این کار را با دست یا هر گونه ابزار دیگر برای اعمال رنگ مو انجام دهید. هدف اصلی این مرحله در انتها وجود یک لایه یکدست رنگ مو روی تمامی بخش های مو که قرار است رنگ شوند است. همچنین از این نترسید که رنگ را زیاد بگذارید و بعد موهایتان را با دست صاف کنید. این کار باعث می شود که هیچ بخشی از مو از دستتان در نرود و رنگ مو در نهایت یک پارچه و منسجم باشد.
  • حواستان باشد که رنگ اضافه روی پوست سر نباشد – با این که رنگ روی مویتان است باید بتوانید بافت موهایتان را ببینید؛ در صورتی که سرتان شبیه به یک توپ بولینگ شده، باید رنگ اضافه را پاک کنید.
  • برای مدت زمانی که باید صبر کنید و رنگ روی سرتان بماند (که در دستورالعمل‌های خود محصول گفته شده) آلارم بگذارید – زمانی که رنگ روی سرتان است و مو دارد رنگ می گیرد به سرتان دست نزنید. دست زدن زیاد به سرتان می تواند باعث به هم ریختگی و عدم انسجام نتیجه رنگ مو شود.
  • صبور باشید و صبر کنید

رنگ مو مثل شامپو نیست – لازم است روی سر بماند تا اصلا بتواند اثری از خود بجای بگذارد. در صورتی که متخصص رنگ مو نیستید، حواستان باشد که همه چیز را مو به موی دستورالعمل محصولی که خریداری کرده اید انجام دهید. بدترین کاری که می توانید بکنید این است که آن دستورالعمل را کنار بگذارید و خودسر کار را جلو ببرید. بسته به رنگ و برند رنگ مویتان، باید آن را به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید روی سر بماند. باز هم تکرار می کنیم، دستورالعمل‌ها را بخوانید!

اگر رنگ خیلی کم روی سرتان بماند، اثر کم و ناکافی به جای خواهد گذاشت و اگر طولانی مدت روی سرتان بماند می تواند به مو و پوست سر آسیب بزند.

  • مویتان را بشویید

همان لحظه ای که آلارمتان به صدا در می آید رنگ را بشویید. راحت ترین کار این است که دوش بگیرید. بسته به قدرت رنگتان ممکن است توصیه شود که پس از شتسشو از شامپو استفاده کنید. محصول شما باید خودش مشخص کند که آیا بعد از رنگ باید این کار را بکنید یا نه، و در نتیجه حدس بزنید که چه؟ باید دستورالعمل‌ها را بخوانید!!

در صورتی که در دستورالعمل ها به این موضوع اشاره ای نشده بود خودان باید با توجه به نوع رنگ این موضوع را متوجه شوید:

  • برای رنگ دائمی – پس از شتسو از شامپو استفاده کنید
  • رنگ نیمه دائمی – از شامپو استفاده نکنید، چون روی رنگ تاثیر می گذارد و آن را سریع تر کمرنگ می کند.

به هر صورت باید پس از شستشو موهای خود باید از نرم کننده استفاده کنید. در صورتی که در بسته رنگ مویتان نرم کننده ای نبود از نرم کننده خودتان استفاده کنید.

برای اتمام کار با سشوار حرارت ولرم موهای خود را خشک کنید.

  • قوام و ماندگاری رنگ را بالا ببرید

زمانی که موهای آقایان رنگ می شود، باید بدانیم که این رنگ تا ابد باقی نخواهد ماند. در حالیکه مویتان باز رشد می کند می توانید رنگ طبیعی آن را در قسمت های ریشه مو ببینید. در صورتی که از رنگ نیمه دائمی استفاده کرده باشید هر یک باری که موهایتان را بشویید رنگ جدید کمرنگ می شود. توصیه ما این است که برنامه شستشوی موهایتان را با این شرایط وفق دهید و تنها یک روز در میان موهایتان را بشویید. این کار تماس رنگ مو با شامپو را کمتر می کند و عم رنگ طولانی تر خواهد شد. نرم کننده هم خوبی است – گرچه توصیه می کنیم یک نرم کننده قوی استفاده کنید تا مطمئن شوید که مویتان بعد از تجربه رنگ شیمیایی سنگین هیدراته خواهد ماند (و خشک نمی شود).

و آخرین نکته این که، آماده ی این باشید که در اینده رنگ مویتان را تمدید کنید. موقعی که موی شما رشد می کند رنگ طبیعی آن باز می گردد که در این حالت دو گزینه دارید؛ یکی این که از شامپوی پاک کردن رنگ استفاده کنید، و دیگری ان که دوباره مویتان را رنگ کنید.

 

رنگ موی سیلور مردانه

 

اگر میخواهید به صورت تخصصی در دوره های تخصصی آموزش رنگ موی آقایان و دوره کار با مواد آموزشگاه آرایشگری مردانه پندار بختیاری شرکت کنید کافی است با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. در صورتی که نه تنها رنگ مو، بلکه می خواهید تمام آرایشگری را از پایه تا استادی کامل یاد بگیرید، توصیه می کنیم حتما از دوره پی بی مستر دیدن کنید. در صورتی که هر گونه سوال یا درخواستی دارید می توانید از بخش نظرات این مقاله یا تماس با ما اقدام فرمایید.

 

آموزش فرم دهی موی مردانه با حداقل امکانات

دوره کار با مواد آرایشگری اختصاصی مردان

علل علمی کم‌پشت بودن مو | با ما همراه باشید

مهاجرت تحصیلی آرایشگری به امارات

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید