4

عوارض و مزایا کراتینه مو چیست؟ 

این روزها بسیاری از افراد به دنبال کراتینه کردن موهای خود هستند، چرا که می توان با کراتینه موهایی صاف‌تر و براق‌تر داشت و همچنین حالت دادن موها راحت تر می شود چرا که دیگر موها فر یا وز نیست. اما واقعا کراتینه ارزشش را دارد؟ یکسری می گویند که کراتینه عالی است و معجزه می کند و یک سری می گویند بعد از کراتینه ریزش موهایشان قطع نمی شود. بالاخره کدام درست است؟ اما در حقیقت عوارض و مزایا کراتینه مو چیستند؟

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمامی این سوال ها را بگیرید. ضمنا در صورتی که می خواهید به شکل کلی با کراتینه مو آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله آموزش کراتینه مو را به شکل کامل مطالعه کنید. 

 

عوارض و مزایا کراتینه مو

مزایای کراتینه مو ( عوارض و مزایا کراتینه مو)

اول از همه به سراغ مزایای کراتینه مو می رویم: 

  • موهای صاف، لخت، و براق :
    یکی از مزایای اصلی روش درمانی کراتین این است که موهای شما را صاف و براق می کند و در واقع مواد کراتینه مشکل وز بودن موها را حل می کنند. این موضوع علاوه بر زیبایی درست کردن موها و حالت‌دهی به آنها را نیز تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند. 
  • نتایج طولانی مدت :
     هرچند که نتیجه کراتین ابدی نیست و به شکل کلی موقتی به شمار می‌رود، اما در صورتی که به درستی از موهای خود قبل و بعد از کراتین نگهداری کنید، نتیجه آن می تواند از ۵ تا ۱۰ ماه برای شما ماندگار باشد. البته این موضوع به فاکتورهای دیگری مثل جنس موی شما، کیفیت مواد استفاده شده و … نیز بستگی دارد. 
  • حالت دهی (Styling) راحت‌تر :
     حقیقتا وقتی که موهایتان را کراتینه می کنید و موهایی صاف دارید شانه کردن و حالت دادن به آنها بسیار راحت می شود. همچنین بعد از کراتینه زمان خشک کردن موها و حالت‌دهی به آنها با سشوار بسیار پایین تر می آید و نیازی نیست مدت طولانی جلوی آینه سشوار به دست بایستید! 
  • کاهش شکستگی و به آسیب‌دیدگی موها :
     با توجه به این که کراتین به نوعی یک لایه محافظ برای ساقه موهای شما به وجود می آورد، می تواند از آسیب دیدن موها در برابر عوامل بیرونی (از جمله شکستن موها) جلوگیری کند و در واقع می تواند موهای شما را تا حد زیادی تقویت کند. البته این موضوع نیز به جنس موهای شما و نحوه نگهداری شما از موهایتان بستگی دارد. 

 

شامپو کراتینه مو

معایب کراتینه مو 

در ادامه،‌ به مهمترین معایب استفاده از شیوه کراتینه مو می پردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید: 

  • هزینه بالا – البته که هزینه یک فاکتور نسبی برای هر شخص به شمار می رود. ولی به شکل کلی در صورتی که موی شما کوتاه باشد می توانید روی حداقل ۴۰۰۰۰۰ تومان، در صورتی که طول موی شما متوسط باشد روی حداقل ۷۰۰۰۰۰ تومان، و در صورتی که موی بسیار بلندی دارید می توانید روی حداقل ۱۲۰۰۰۰۰ تومان هزینه کراتینه مو حساب کنید. با این اوصاف، شاید با توجه به این که بهتر است تنها ۲ تا ۳ بار در سال مویتان را کراتینه کنید، این هزینه برایتان چندان هم زیاد نباشد. ولی در صورتی که بیش از این کراتینه و کارهای مشابه را انجام می دهید، بهتر است به هزینه ها توجه کنید. 
  • پروسه طولانی و خسته کننده – کراتینه کردن مو می تواند گاها تا ۳ یا حتی ۵ ساعت نیز طول بکشد! و در صورتی که شما زمان کافی برای چنین کاری ندارید، ممکن است این فرآیند واقعا برایتان اذیت‌کننده باشد. به همین دلیل توصیه ما این است که روزی را برای انجام این کار صرف کنید که زمان کافی داشته باشید. 
  • خطرات و تهدیدهای سلامتی احتمالی – در واقع با توجه به این که فرمالدهید که یک ماده سرطانزاست یکی از بخش های اصلی مواد کراتینه موست، می تواند باعث عوارض بسیاری برای مشتری و آرایشگر شود. به همین دلیل رفتن به آرایشگاهی که محصولات بدون فرمالدهید استفاده می کند را توصیه می کنیم یا حداقل در زمان انجام کراتینه ماسک بزنید. 
  • محدودیت ها در حالت‌دهی و رسیدگی به موها – در صورتی که کراتینه مو باعث کاهش حجم موهای شما شود، می تواند به این معنی باشد که گزینه های کمتری در حالت دهی به موهایتان خواهید داشت. همچنین باید در استفاده از اتو مو یا به شکل کلی‌تر گرما روی موها دقت داشته باشید، چرا که گرمای زیاد می تواند باعث تضعیف مواد کراتینه و نتایج آن روی موها شود. 

همچنین نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کراتینه مو برای کسانی که موهای زیادی نازک یا حساسی دارند، یا کسانی که موهایشان بیش از حد آسیب دیده شیوه مناسبی به شمار نمی رود چرا که ممکن است حتی خود باعث آسیب بیشتر به موها شود. 

 

عوارض و مزایا کراتینه مو

 

سخن آخر  (عوارض و مزایا کراتینه مو)

امیدواریم این مقاله در تصمیم گیری شما برای کراتینه کردن یا نکردن موهایتان کمک کننده بوده باشد. با این حال، هیچ چیز به اندازه مشاوره گرفتن از یک متخصص نمی تواند مفید باشد. در همین راستا در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در بخش کامنت های همین مقاله و یا بخش تماس با ما اقدام فرمایید. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید