3

اصطلاحات کاربردی آرایشگری مردانه که باید بدانید 

یکی از مهمترین بخش‌های آرایشگری مردانه اصطلاحات آن است. دلیل آن نیز علاوه بر تعریف کردن موارد مختلف و مرتب و منظم کردن مفاهیم آرایشگری مردانه، این است که به ارتباط درست و گویا میان مشتری و آرایشگر به شدت کمک می کند. در واقع این که مشتری شما به شکلی گنگ و مبهم به شما توضیحاتی کلی راجع به چیزی که می خواهد بدهد می تواند باعث شود که نتیجه کار آن چیزی که می خواسته نباشد.

در نتیجه، چه شما یک آرایشگر آماتور باشید یا کسی که می خواهد تازه آرایشگری را شروع کند، و چه بخواهید صرفا از این اصطلاحات برای ارتباط گرفتن با آرایشگر و صحبت با او استفاده کنید، باید اصطلاحات آرایشگری کاربردی مردانه را بشناسید. با ما همراه باشید.

 

اصطلاحات آرایشگری

  • اصلاح ماشینی (Clipper Cut) 

اصلاح ماشینی همانطور که از نامش پیداست زمانی است که آرایشگر با ماشین اصلاح موها را کوتاه می کند. این مدل اصلاح در واقع کتگوری و گروه کلی مدل‌هایی مثل Buzz Cut و Undercut به شمار می رود. همانطور که می دانید در فید نیز از ماشین استفاده می شود. 

  • قیچی روی شانه (Scissors Over Comb) 

قیچی روی شانه یکی از تکنیک های آرایشگری مردانه به شمار می رود. از این تکنیک برای افزایش دقت اصلاح استفاده می شود. در واقع در اینجا از شانه استفاده می شود تا برش با قیچی کنترل شده باشد. این مدل از کوتاه کردن، نسبت به کوتاهی با ماشین شکلی نرم‌تر به موهای شما می دهد. 

  • ماشین روی شانه (Clippers Over Comb) 

این تکنیک نیز مشابه قیچی روی شانه است و به شما کمک می کند کار اصلاح و کوتاهی مو را به شکلی دقیق انجام دهید. در واقع این کار کمک می کند که رویش مجدد مو به شکل یکدست باشد. 

  • کوتاهی با نقطه (Point Cutting) 

در این تکنیک شما نوک موها را کوتاه می کنید و ضخامت موها را کاهش و به آنها بافت خاص و حالت می دهید. در اینجا موها به طول‌های مختلفی کوتاه می شوند. در صورتی که آرایشگر در این تکنیک مقدار زیادی مو را کوتاه کند ممکن است نتیجه چیزی عجیب و غریب و ناخوشایند شود. 

  • گرید یا شماره ماشین (Grade) 

در واقع وقتی می گوییم “موهایت را با چند زدی؟” اشاره به همین موضوع داریم. شماره ماشین نشان دهنده این است که موهای شما به چه میزان کوتاه می‌شود. هر چه این شماره بیشتر باشد به معنی کوتاه‌تر شدن مو خواهد بود. در مقاله خرید و نگهداری ماشین اصلاح به شکل کامل تر به این موضوع پرداخته‌ایم. 

  • فید (Fade) 

فید به شکل کلی به معنای سایه زنی مو است. در واقع در فید بخش بالایی موها بلندتر است و هرچه رو به پایین می آییم موها به شکل تدریجی کوتاه‌تر می شود و شکل سایه به خود می‌گیرد. در مقاله فید چیست و اشتباهات رایج در فید مردانه به شکل تخصصی به این مقوله پرداخته‌ایم. 

  • پیتاژ 

پیتاژ در آرایشگری معمولا برای کاهش حجم مو و کوتاه‌ کردن آن به صورتی به کار می‌رود که جای قیچی روی موها نماند. با این اوصاف پیتاژ کاملا از فید متفاوت است، اما بسیاری از افراد این دو را اشتباه به کار می برند یا تفاوتشان را نمی‌دانند. در مقاله تفاوت فید و پیتاژ‌ به شکل کامل به تفاوت این دو پرداخته‌ایم. 

  • Hard Part (موهای تیغ خورده) 

این اصطلاح در واقع زمانی استفاده می شود که آرایشگر بخشی از مو و یا همان فرق مو را تیغ بزند یا با ماشین اصلاح کاملا شیو کند. البته که این کار نیاز به تمدید مداوم دارد چرا که موها دوباره در آن محل رشد می کنند. 

  • چتری (Fringe or Bangs) 

همانطور که احتمالا بدانید، موی چتری مویی است که روی پیشانی شما می آید؛ البته که نیازی نیست حتما این چتری به شکل کاسه باشد! و چتری می تواند فقط بخش کوچکی از مو روی پیشانی شما باشد. 

  • خط ریش (Sideburns) 

خط ریش به مویی اطلاق می شود که جلوی گوش شما رشد می کند. حال می توان با خط ریش کارهای مختلفی انجام داد از جمله تمیز کردن، کوتاه کردن، یا نازک کردن آن. خط ریش می تواند چارچوبی برای صورت بوجود بیاورد و حتی آن را کشیده‌تر جلوه دهد. 

  • خط گردن (Neckline) 

خط گردن بخشی انتهایی مو در پشت گردن است. حال ممکن است خط گردن شکل گرد داشته باشد یا شکسته یا … 

  • هایلایت (Highlights) 

هایلایت در واقع رنگ کردن بخش‌های مختلف از موست که باعث می شود مو چندبعدی به نظر برسد و همچنین می تواند صورت شما را به شکل دیگری جلوه دهد. توجه کنید که در هایلایت از رنگها و مواد شیمیایی استفاده می شود. بنابراین باید به جنس مو و … دقت داشت. 

اصطلاحات آرایشگری

 

سخن آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. حوزه آرایشگری و زیبایی به شکل روزانه پیشرفت و تغییر می کند. بنابراین توصیه ما این است که همیشه اخبار را به زبان رسمی دنبال کنید تا با جدیدترین اصطلاحات آرایشگری در سراسر دنیا آشنا شوید. در صورتی که می خواهید آرایشگری را از پایه تا پیشرفته به صورت حرفه ای یاد بگیرید توصیه می کنیم دوره پی بی مستر آکادمی پندار بختیاری را حتما ببینید. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید