10-min

تکنیک های مهم آرایشگری مردانه کدام اند؟ 

به شکل مهم تکنیک شما را در انجام یک کار متمایز می کند، این تمایز می تواند در نتیجه کار باشد، در سرعت انجام و شاید هم در راحتی انجام آن. به هر صورت تکنیک ها می توانند موجب تمایز یک آرایشگر آماتور و حرفه ای شوند. در مقاله ویژگی های یک آرایشگر مردانه حرفه ای بیشتر به شاخصه های آرایشگران درجه یک پرداخته ایم. در ادامه به شما تکنیک های مهم آرایشگری و مباحثی را خواهیم گفت که موجب ارتقاء کار شما و نتیجه آن می شود. با ما همراه باشید.

 

تکنیک های مهم آرایشگری

  • تکنیک قیچی روی انگشت 

برای بوجود آوردن انسجام و یکپارچگی در موی مشتری، محل و موقعیت قراردهی انگشتان مهم است. کنترل مناسب قرارگیری انگشتان به تعادل در کوتاهی و اصلاح مو کمک می کند. دو راه برای انجام این تکنیک وجود دارد:

1-کوتاه و اصلاح کردن مو از روی انگشتان 

این روش ارگونومیک ترین و راحت ترین موقعیت نگه داشتن مو به شمار می رود. این کار به وسیله نگه داشتن مو بین انگشت وسط و انگشت اشاره انجام می شود. از انگشت کوچک برای ثابت نگه داشتن مو زمانی که روی سر است استفاده می شود، و کف دست رو به پایین است.

از نوک و بخش جلویی قیچی برای بریدن مو استفاده می شود.

2-کوتاهی و اصلاح مو با کف دست رو به بالا 

در این متد، مو در کف دست آرایشگر کوتاه می شود. از این متد برای لایه دهی مو به شکل افقی، و کوتاه کردن چتری ها استفاده می شود.

 

قیچی دست گرفتن

  • تکنیک قیچی روی شانه 

در این تکنیک قیچی و شانه باید با هم همزمان به یک جهت حرکت کنند. برای داشتن دید بهتر، آرایشگر باید یا در راست و یا در چپ مشتری بایستد و روی شکل دهی نیمه پایینی مو کار کند.

دست دیگر شانه را نگه می دارد و دستی که روی آن تسلط دارید قیچی را. با استفاده از شانه مو را بخش بخش بلند کرده و کوتاه می کنیم. مهم است که قیچی ثابت نباشد و حرکت کند تا انسجام و نرمی داشته باشیم. همچنین شانه باید فاصله و زاویه متناسبی داشته باشد تا یکدستی و انسجام در مو داشته باشیم.

همین تکنیک در همه ی بخش های مختلف مو که بلند می کنیم اعمال می شود.

  • تکنیک ماشین اصلاح روی شانه 

شماره ماشین اصلاح و سایز شانه طبق بلندی مویی که قرار است اصلاح شود انتخاب می شود. برای موهای حجیم باید از شانه بزرگتر و شماره بالاتر استفاده شود.

  • با استفاده از شانه که در دست غیراصلی شما قرار دارد، مو را تا زاویه 90 درجه بلند کنید. دست اصلی شما باید ماشین را نگه دارد و موهایی که در شانه هست را اصلاح کند.
  • برای ایجاد حالت نواری در موها، باید شانه زاویه داشته باشد. این زاویه به آرایشگر روی بلندی مو بعد از اصلاح تسلط می دهد. در این تکنیک نیز می توانید به شکل بخش بخش به اصلاح مو بپردازید.
  • در صورتی که این تکنیک را روی موهای خیس اجرا کنید، نتیجه کمی به هم ریخته و نامتناسب می شود. بهترین حالت این است که مو کمی مرطوب باشد.

شانه دست گرفتن هنگام کوتاهی

  • تکنیک های استفاده از قیچی 

در این تکنیک ها از قیچی در مناطق مختلف مو استفاده می شود.

  • استفاده در چتری ها: تیغه ثابت قیچی روی پیشانی قرار می گیرد و آرایشگر به سادگی با استفاده از قیچی چتری ها را کوتاه تر می کند. باز و بسته کردن قیچی با استفاده از انگشت شست صورت می گیرد.
  • استفاده در شقیقه ها: در واقع می توان از قیچی از شقیقه تا خط ریش یا برعکس استفاده کرد. انتخاب این موضوع بر عهده آرایشگر و بر اساس ترجیح و راحتی اوست.
  • استفاده دور گوش ها: از این تکنیک معمولا بعد از تمام شدن اصلاح و کوتاهی کلی مو استفاده می شود. برای یک اندازه موی معمولی موها را رو به پاییین شانه می کنیم و تیغه ثابت قیچی روی پوست قرار می گیرد. همچنین برای آنکارد و تمیز کار کردن باید گوش را پایین نگه دارید.
  • استفاده در پشت گردن: این تکنیک برای خط موی گرد و شکسته بیشترین کاربرد را دارد. تیغه ثابت قیچی روی پوست قرار می گیرد. همچنین معمولا این کار به عنوان آخرین مرحله کوتاهی و اصلاح مو انجام می گیرد. همچنین از این تکنیک می توان در زمان اتمام کار با ماشین اصلاح استفاده کرد.
  • استفاده در شقیقه و چتری ها: برای ایجاد یک خط اصلاح خوب در شقیقه ها، آرایشگر باید حرکات مستقیم رفت و برگشتی با قیچی انجام دهد. این موضوع کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هیچ کجای موها و کار اصلاحتان از دستتان در نرفته.

تکنیک کوتاهی مو


تجربه، بهترین آموزگار 

تکنیک هایی که بالاتر به آنها اشاره شد، شاید خیلی حرفه ای نباشند، اما لازمه کار هستند و اهمیت بسیار بالایی دارند. در نهایت در اجرای تکنیک، سرعت، دقت، و نتیجه کار بسیار مهم است. بهترین و مهمترین کار برای تسلط و استادی در تکنیک ها و به شکل کلی آرایشگری مردانه، تمرین بسیار است.

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید در بخش کامنت ها یا از طریق بخش تماس با ما، آن را مطرح کنید و در اسرع وقت پاسخ بگیرید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید