نکات مهم جهت خرید و نگهداری ماشین اصلاح 

قطعا ماشین اصلاح یکی از مهمترین وسایلی است که خواهید داشت؛ چه آن را برای استفاده در خانه بخواهید و چه بخواهید مشغول کسب و کار آرایشگری شوید. باور کنید یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند بیفتد این است که با این قیمت ها یک ماشین اصلاح بخرید و بعد از خرید پشیمان شوید.

ما تا بحال ماشین های اصلاح زیادی را دیده ایم که هر کدام ویژگی های منحصربفردی داشته اند. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که از میان ابزارهای اصلی برای آرایشگری مردانه، چگونه اقدام به خرید ماشین اصلاح کنید و به چه چیزهایی توجه کنید. با ما همراه باشید. 

 

ماشین اصلاح

  • سیم دار یا بی سیم؟ 

یکی از سوال هایی که در زمان خرید ماشین اصلاح باید از خودتان بپرسید این است که ماشین اصلاح سیم دار می خواهید که شاید سیم آن کمی دست و پاگیر باشد ولی تا ساعت ها بتوانید از آن استفاده کنید، یا یک ماشین اصلاح بی سیم می خواهید که کار با آن راحت تر باشد ولی باتری آن شارژ تمام کند؟

در صورتی که ماشین شما سیم دار باشد باید حواستان باشد که یک پریز دم دستتان باشد. و با این که ماشین بی سیم را می توانید به همه جا حمل کنید، زمان اصلاحتان محدود است و ممکن است باتری شارژ تمام کند.

توجه داشته باشید که اگر در صورتی که همیشه در زمان اصلاح ماشین بی سیم را به شارژ بزنید، بعد از مدتی باتری ضعیف می شود و کاربری خود را از دست می دهد. 

  • متعلقات و اکسسوری ها 

ممکن است زمانی که یک ماشین اصلاح را خریداری می کنید متعلقات مختلفی داشته باشد، از براش تمیزکاری و روغن و شانه های مختلف و … گرفته تا حتی قیچی! ترجیحا سعی کنید ماشینی را خریداری کنید که پک کامل تری داشته باشد. البته اهمیت این قضیه برای آرایشگران کمتر می شود، چرا که شما به عنوان یک آرایشگر باید خودتان وسایل کافی و حرفه ای را داشته باشید. 

  • تیغه ها 

شما نباید ماشین اصلاح را بدون چک کردن تیغه های آن بخرید. تیغه ها می توانند چند حالت داشته باشند. به این توجه کنید که می توانید به ویژگی های تیغه ماشین اصلاح از چند بعد دقت کنید: سایز، جنس تیغه، استحکام و استقامت، و تیزی. و در کل، تیغه های ماشین باید دقت و راحتی کافی را در کار اصلاح برای شما داشته باشند. 

  • سرعت و قدرت موتور 

موتور ماشین اصلاح تعیین می کند که در زمان اصلاح چقدر سر و صدا داشته باشد و بسیاری افراد در زمان خرید ماشین به این موضوع دقت نمی کنند و بعد پشیمان می شوند، ولی شما نه! ماشین اصلاح می تواند چرخشی، فویلی یا برش مستقیم باشد. یا به عبارت دیگر موتور ماشین اصلاح می تواند چرخشی (rotatory)، محوری (pivot)، یا آهنربایی (magnetic) باشد. معمولا (مخصوصا برای استفاده خانگی) ماشین اصلاح چرخشی می تواند هم برای اصلاح موهای خیس و هم موهای خشک و بلند و کوتاه مناسب باشد. 

  • راحتی نگهداری و استفاده 

اگر ماشین اصلاحتان را تمیز نکنید و از آن به شکل مناسب نگهداری نکنید، مطمئن باشید که ماشینتان خیلی دوام نخواهد آورد. شاید حتی در حد یک ماه! البته که بازدهی و طول عمر ماشین اصلاح شما بسته به میزان نگهداری شما از آن دارد، ولی در نظر داشته باشید که بعد از هر بار استفاده خرده موهای باقی مانده را پاک کنید و تیغه ها را چرب کنید. 

  • عملکرد ماشین اصلاح را در نظر بگیرید 

ترجیح این است که ماشینی که می گیرید در اصلاح موارد مختلف به شما کمک کند. مثلا هم بتواند موهای بینی و هم موهای سر شما را کوتاه کند. این موضوع کار شما را نیز بسیار راحت تر خواهد کرد. با این حال، ممکن است ترجیحتان این باشد که برای هر کار یک ماشین اصلاح مختص آن کار و جداگانه داشته باشید. تصمیم با شماست، اما در هر صورت حواستان باشد که ماشین اصلاح برای کاری که شما می خواهید با آن انجام دهید مناسب باشد. 

  • جنس 

جنس بخش های  مختلف ماشین اصلاح و حتی جعبه/کیف آن بسیار مهم است، چرا که جنس روی طول عمر و مقاومت و حتی راحتی استفاده تاثیرگذار است. برای این که بهترین تجربه اصلاح و کوتاهی مو را داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که علاوه بر خود ماشین، تیغه های آن هم از بهترین جنس ساخته شده اند. 

  • مکانیزم تنظیم اندازه تیغه ها 

خب، کار اهرم ماشین اصلاح چیست؟ دقیقا همین است که بتوانید سریع و راحت تنظیماتی در اندازه تیغه های ماشین انجام دهید و خیلی دقیق تر و بهتر کار اصلاح را انجام دهید. 

  • شانه ها (Guide Combs) 

هر ماشین اصلاحی که بگیرید باید شانه های مختلف با شماره های مختلف داشته باشد که به شما می گوید که بعد از اصلاح ارتفاع مو چقدر خواهد بود. برای این که شماره شانه ماشین اصلاح در آرایشگری را بفهمید، توصیه می کنیم نگاهی به جدول پایین بیاندازید: 

شماره ماشین 0.5 1 1.5 2 3 4 5 6 7 8
ارتفاع مو 1.5mm 3mm 4.5mm 6mm 10mm 13mm 16mm 19mm 22mm 25mm

 

خرید ماشین اصلاح

نگهداری و تمیز کردن ماشین اصلاح 

اصلا اول از همه باید بدانیم که چرا تمیز کردن ماشین اصلاح ضروری است؟ 

  • برای رعایت بهداشت 
  • برای افزایش طول عمر ماشین اصلاح 
  • رسیدن به بهترین نتیج در اصلاح مو 

بهترین راه تمیز کردن ماشین اصلاح 

  • شانه یا هر بخش دیگری که به ماشین وصل است را جدا کنید 
  • از فرچه ماشین استفاده کنید تا بخش های داخلی و بقیه بخش ها را به خوبی تمیز کنید 
  • از اسپری آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده برای تمیز کردن تیغه ها و ماشین استفاده کنید 
  • قبل از این که اسپری را تمیز کنید، بگذارید اسپری به اندازه ای که روی آن نوشته شده روی ماشین بماند 

آیا می توانم از الکل برای ضدعفونی کردن ماشین اصلاح استفاده کنم؟ 

بهترین حالت همان استفاده از اسپری مخصوص است؛ چرا که علاوه بر تاثیر گذاشتن روی خرده موها و راحت تر پاک کردن آنها، تیغه ها را خنک و از زنگ زدن آنها جلوگیری می کند. با اینحال، الکل را می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید (در صورتی که اسپری مخصوص نداشتید)؛ فقط حواستان باشد از ورود الکل به بخش های الکتریکی ماشین جلوگیری کنید. و قبل از استفاده ی دوباره ی ماشین نیز الکل روی تیغه ها را با یک حوله خشک، خشک کنید.

چند وقت یکبار باید تیغه های ماشین را تمیز کنیم؟ 

این کار را باید بعد از هر بار استفاده و بعد از هر مشتری انجام دهید. 

روغن زدن به ماشین 

بعد از ضدعفونی کردن ماشین اصلاح، خوب است که به آن روغن نیز بزنید. بهترین حالت این است که بعد از هر بار استفاده به ماشین روغن بزنید. بهتر است از هر روغنی استفاده نکنید و از روغن مخصوص این کار استفاده کنید تا طول عمر ماشین اصلاح شما بالا بماند.

حواستان باشد اگر روغن زیادی متراکم باشد می تواند مکانیزم و کار ماشین اصلاح را مختل کند. همچنین نیاز است از روغنی استفاده کنید که تحمل دمای بالای ماشین در حال کار را داشته باشد.

حواستان باشد که روغن را در بخش های الکتریکی و برقی ماشین نریزید و در نهایت روغن را زمانی اعمال کنید که ماشین روشن باشد تا خوب آن را پخش کند. 

در صورتی که از روغن استفاده نکنید ماشین اصلاح شما کم کم در کارکردش دچار اختلال می شود و بعد از مدتی ممکن است کلا از کار بیفتد! 

 

ماشین اصلاح در قدیم

سخن آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی کرده باشید و بتوانید ماشین اصلاح مناسب کارتان را پیدا و انتخاب کنید. در صورت وجود سوال می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید. در صورتی که می خواهید آرایشگری را از پایه تا پیشرفته کامل یاد بگیرید، می توانید دوره پی بی مستر را ببینید و تنها یک کلیک با شروع آرایشگری حرفه ای فاصله خواهید داشت.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید