سالن آرایشگاه

نکات طلایی مشتری مداری در آرایشگاه مردانه  کدام اند؟ 

یکی از کلیدهای موفقیت در هر حوزه شغلی ای و آرایشگری که مهم ترین فاکتور و محوریت آن مشتری مداری در آرایشگاه است، این است که گروهی از مشتریان وفادار را بوجود بیاورید.

این موضوع مخصوصا در آرایشگری بسیار اهمیت دارند، چرا که آرایشگاه جایی است که مشتریان باید هر یک یا چند هفته به آن برگردند.

برای مشتری مداری در آرایشگاه به عنوان یک آرایشگر مردانه و یا در یک آرایشگاه مردانه باید نکات خاصی را رعایت کنید. اما به عنوان یک اصل کلی باید گفت که باید همیشه سعی کنید که همه چیز در بهترین سطح خود قرار داشته باشد.

 

مشتری مداری در آرایشگاه

 

  • محیطی با دعوت کنندگی بالا ایجاد کنید – محیط مناسب 

اولین تاثیری که مشتری از شما و کسب و کارتان می گیرد قبل از صحبت با هر کسی و حتی خود شماست. این تاثیر از محیط گرفته می شود. آیا محیط مرتب است؟ آیا بهداشت در این محیط رعایت شده؟ موارد اینچنینی خیلی مشخص هستند. اما حتی دکوراسیون آرایشگاه مردانه نیز می تواند به شکل ناخودآگاه در روان و حسی که مشتری از آرایشگاه شما دریافت می کند تاثیرگذار باشد. مشتری با وارد شدن به آرایشگاه شما نباید اصلا حس معذب بودن یا گیج شدن پیدا کند، پس حتما اطمینان حاصل کنید که محیط آرایشگاه شما متناسب با محله ای که در آن قرار دارد و افرادی که در آن محل هستند باشد. بسته به این که آرایشگاه شما بزرگ باشد یا نه و چه افرادی در آن فعالیت کنند، ممکن است اولین شخصی که مشتری به محض ورود با او روبرو می شود خود شما (آرایشگر) باشید یا فرد پذیرش کننده (receptionist). به هر صورت اولین فردی که مشتری با او روبرو می شود باید رفتاری دوستانه داشته باشد و خوبی مشتری را راهنمایی کند. 

  • خوش آمدگویی به مشتریان

بعد از انجام کارهای نوبت دهی و …، مشتری را به فضای انتظار راهنمایی کنید تا در آنجا بتواند ریلکس کند و زمان بگذراند. این که در زمان انتظار به آنها یک فنجان چای، قهوه یا آب تعارف کنید می تواند تاثیر مثبتی بگذارد. وقت دادن باید به شکلی واقع گرایانه و تا حد امکان دقیق انجام شود تا مشتری مجبور نشود مدت خیلی زیادی تا شروع کارش صبر کند و در صورتی که تغییری در برنامه ها ایجاد شود یا در صورتی که موردی بیش از حد معمول طول بکشد، باید در اولین فرصت مشتری را مطلع سازید. زمان شروع کار که رسید نیز باید آرایشگر یک خوش امد گویی گرم و دوستانه انجام دهد. در صورت امکان مشتری را با اسمش خطاب قرار دهید، حال و احوالش را بپرسید، و با لبخندی گرم و صمیمی از او استقبال کنید. هر کسی دوست دارد که حس خاص و مهم بودن به او دست دهد، و شما می توانید این کار را در مورد مشتری تان با رفتار VIP با او انجام دهید.

مشتری مداری در آرایشگاه

  • ارائه خدمات 

انجام کار را با یک گپ کوتاه، دوستانه و حرفه ای شروع کنید. با مشتری راجع به مدل و استایلی که می خواهد و خدماتی که امروز از شما خواهد خواست صحبت کنید و همچنین به او بگویید که طبق تجربه و دانشتان بهترین مدل و بهترین خدمات برای او چه خواهند بود. این مکالمه و مشاوره مشتری با شما بسیار اهمیت دارد، چرا که فرصت اصلی شماست برای این که بفهمید مشتری از شما چه می خواهد و آیا می توانید خواسته او را برآورده کنید یا نه. شما به عنوان آرایشگر باید با اعتماد به نفس رفتار کنید، چرا که این موضوع باعث راحت شدن خیال مشتری از مهارت و تجربه شما، و اعتماد او به شما می شود. همچنین طی انجام کار به او بگویید که از چه تکنیک ها و محصولاتی استفاده می کنید تا هیچ غافلگیری ای بوجود نیاید (مثلا اگر مشتری به هر یک از محصولاتی که استفاده می کنید حساسیت داشته باشد، از قبل این موضوع را بدانید). در نهایت، ارتباط دوستانه و صمیمی با مشتری کلید خدمات مشتری سطح بالاست. 

  • خروج هم مهم است 

حسی که مشتری موقع خروج از آرایشگاه شما دارد به اندازه ی حس او زمان ورود به آرایشگاه اهمیت دارد. برای ایجاد چنین حس مثبتی می توانید از آنها و استایل و ظاهر جدیدشان پس از انجام کار تعریف کنید. حال این که چقدر این کار را پیش ببرید و تا کجا جلو روید بسته به خودتان است. می توانید مشتری را تا میز و کانتر پذیرش (نوبت دهی) همراهی کنید و در نهایت از او بابت آمدن به آرایشگاه تشکر کنید. و می توانید کار را با گفتن این که مشتاق دیدن آنها در سری بعد خواهید بود به اتمام برسانید.

 

شستن سر در آرایشگاه مردانه

  • هویت برندتان را دریابید 

هر آرایشگاهی هویت خاص خودش را دارد. یکی از چیزهایی که هویت آرایشگاه و برند شما را مشخص می کند، مشتری هایی هستند که دارید. آیا مشتری های شما افراد مسن هستند؟ یا افراد میانسال که خیلی حال و حوصله فشن و مدل موهای جدید را ندارند؟ شاید هم مشتری های ثابت شما قشر جوان هستند که هر روز به دنبال یک ترند و مدل خاص و تازه هستند. همچنین توجه داشته باشید که این تم کلی و هویت برند شما می تواند سبک محتوای شما در بازاریابی و تبلیغات در پلتفرمهای مختلف از جمله شبکه های اجتماعی را تعیین کند. 

  • بهترین خدمات را ارائه دهید و کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید 

علاوه بر این که باید تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه حرفه ای را یاد بگیرید، مهم است که در تمام زمانهای ممکن از مشتری های خود بازخورد بگیرید و بفهمید که نظر آنها راجع به کار شما و نتیجه آن چیست. این موضوع کمک می کند که هر دفعه کار خود را پیشرفت دهید تا به بهترین حد ممکن برسید. 

علاوه بر آن توصیه می کنیم که کمی لیست مشتری های خود را شخصی سازی کنید. یعنی چه؟ یعنی به عنوان مثال نام مشتریان را لیست کنید و در کنار نامشان تمام کارها و خدماتی که برای آنها انجام داده اید را یادداشت کنید و همچنین ببینید که چطور می توان کاری که انجام داده اید را بهبود دهید.

مسالن آرایشگری

سخن آخر 

توصیه می کنیم همیشه در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریانتان تلاش کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند مثلا پدر، برادر، فامیل یا دوستان بپرسید که چه انتظاراتی از یک آرایشگاه مردانه دارند یا از آنها بخواهید که برای شما بهترین آرایشگاهی که تا بحال به آن رفته اند را توصیف کنند. در این حالت، معمولا واقعی ترین جواب ها و اطلاعات ممکن را دریافت خواهید کرد. در صورتی که سوالی دارید، می توانید از بخش کامنت ها یا بخش تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. 

پندار بختیاریآموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید