4

مزایا و معایب پروتز مو چیست؟ 

امروزه آقایان زیادی به پروتز مو روی می آورند و در واقع از پروتز مو برای پوشاندن بخش‌هایی از مو که ریخته یا تاس شده استفاده می شود.

این روش نسبت به کلاه گیس بسیار طبیعی تر است و در صورتی که شخصی به هر دلیلی نتواند از کاشت موی طبیعی استفاده کند می تواند به این روش روی بیاورد. در پروتز مو اتفاقی که می افتد این است که مو روی سر به وسیله‌ی چسب‌های گیاهی یا شیمیایی چسبانده می شود.

در صورتی که می خواهید به شکل مفصل پروتز مو را بشناسید و یاد بگیرید، توصیه می کنیم حتما مقاله آموزش پروتز و ترمیم مو را مطالعه کنید. 

 

پروتز موی مردانه

 

در این مقاله می خواهیم مزایا و معایب پروتز مو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آگاهانه تر و راحت تر درباره انجام این کار تصمیم بگیرید؛ با ما همراه باشید: 

مزایای پروتز مو چیست؟‌

قطعا یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد فعلی پروتز مو این است که مزایای زیادی دارد. در ادامه تعدادی از مهمترین مزایای پروتز مو را می‌آوریم: 

  • اول از همه یکی از فاکتورهای مهم این است که پروتز مو نیازی به جراحی و خون و خونریزی ندارد! و به همین دلیل عوارض آن زیاد نیست و دردسری نخواهید داشت
  • مورد دیگر این است که در صورتی که بانک موی مناسبی ندارید، برای کاشت مو زود است، یا به هر دلیل دیگری نمی توانید یا نمی خواهید کاشت مو انجام دهید، پروتز مو گزینه خوبی است.
  • می توانید فعالیت های روزانه ای را که با موی طبیعی خود دارید را با پروتز نیز انجام دهید. از جمله دوش گرفتن، استخر و شنا، شانه زدن، رنگ کردن، مش کردن و …
  • طبیعی بودن این روش از دیگر مزیت‌های بزرگ آن به شمار می‌رود. دلیل آن هم این است که تارهای مو صد درصد طبیعی هستند. همچنین خط رویش مو کاملا طبیعی و غیرقابل تشخیص است. قطعا پروتز مو نسبت به کلاه گیس یک روش بسیار طبیعی‌تر به شمار می رود.
  • یکی دیگر از مزیتهای پروتز مو (که البته برای بعضی افراد ممکن است جزو معایب آن به شمار رود)‌ این است که این روش موقتی است و در صورتی که از نتیجه کار رضایت نداشته باشید می توانید اقدام به بازگشت این پروسه و تغییر آن کنید.
  • یکی دیگر از مواردی که وجود دارد هزینه پروتز موست. هزینه پروتز می تواند هم از معایب و هم از مزایای آن به شمار رود. هزینه این روش نسبت به انواع متدهای کاشت مو بسیار کمتر است.
  • نکته دیگر تنوع در گزینه هایی است که شما دارید. در واقع شما می توانید از رنگ گرفته تا تراکم و شکل موهایی که روی سر شما پروتز می شود را انتخاب کنید. 

 

پروتز مو


معایب و عوارض پروتز مو چیست؟ 

این روش تمام مزایایی که دارد، معایب خودش را هم دارد. در ادامه به مهمترین‌های آنها می‌پردازیم: 

  • یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که با توجه به این که ممکن است پروتز باعث نرسیدن آب به پوست شود، احتمالش هست که چربی‌ها روی پوست سر تجمع کنند و کم کم پوست سر کثیف شود و حتی بوی بدی بدهد. همچنین این موضوع اگر مدت طولانی وجود داشته باشد می تواند منجر به خارش و حساسیت های پوستی و بیماری های پوست سر شود. پس اگر پروتز را انجام می دهید حواستان باشد که حداقل سرتان را به خوبی بشویید.
  • نکته دیگری که ممکن است برای شما اذیت‌کننده باشد موقتی بودن این روش است. در واقع باید به دو مورد توجه کنید. یکی این که لازم است هر از چندگاهی چسب‌های یک پروتز را ترمیم کنید و مورد دیگر این که خود پروتز نیز عمر همیشگی ندارد و با توجه به این که هر از چند ماهی باید آن را ترمیم کنید، ممکن است هزینه‌های آن برای شما اذیت‌کننده باشد.
  • مراقبت‌های زیاد از چیزهایی است که ممکن است برای فردی که پروتز انجام می‌دهد اذیت‌کننده باشد. از جمله‌ی این مراقبت‌ها می تواند همان تعویض یا افزودن به چسب ها باشد یا استفاده از شامپوی مخصوص و مناسب. در واقع شامپویی که از آن استفاده می کنید نباید حاوی مواد چسبنده باشد.
  • همچنین استفاده از پروتز مو، مخصوصا استفاده طولانی مدت از آن،‌ می تواند منجر به آسیب رسیدن به مو یا حتی ریشه مو شود. دلیل آن نیز جلوگیری از رسیدن اکسیژن و هوا به مو و پوست سر است.
  • و در نهایت ممکن است سر شما در اثر استفاده از چسب ها و مواد مختلف حساسیت بدهد.

 

پروتز مو

 

سخن آخر 

امیدواریم این مقاله در تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام پروتز مو به شما کمک‌کننده باشد. در صورتی که می خواهید هنر و فن آرایشگری را یکبار برای همیشه از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید، توصیه می کنیم حتما دوره پی بی مستر آکادمی پندار بختیاری را چک کنید. در صورتی که سوالی دارید می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید