آموزش پروتز

آموزش پروتز مو و ترمیم مو در آرایشگری مردانه 

این روزها مشتری های پروتز مو و ترمیم مو در آرایشگاه ها روز به روز بیشتر می شوند و درآمد این شغل بالاتر می رود. در ابتدا مهمترین نکات را راجع به آموزش پروتز مو مردان می گوییم و بعد به تفصیل به این مبحث می پردازیم:

  • پیش نیاز شرکت در دوره پروتز مو، شرکت و دریافت مدرک آرایشگری مردانه درجه 2 است.
  • طی این دوره مباحث مختلفی را باید یاد بگیرید. اعم ساختمان پوست سر و ساختمان مو، شناخت پوست سر و بیماری های مربوط به آن، روش ها مختلفی که به شما برای قالبگیری سر مشتری و ایجاد شبکه موها کمک می کند، روش نصب این شبکه روی سر مشتری و موارد دیگری که مربوط به بعد از نصب موها می شود، از جمله رنگ کردن، فر کردن، حالت دهی و …
  • توجه داشته باشید که در صورت امکان انجام هر دو، ترمیم مو مزایای بیشتری نسبت به پروتز مو دارد که در ادامه به آنها نیز می پردازیم.
  • هزینه این دوره مانند تمامی دوره های دیگر آرایشگری، هر سال طبق مصوبه سازمان فنی و حرفه ای مشخص می شود. برای آگاهی از هزینه دوره پروتز مو و دوره های دیگر، می توانید مقاله هزینه دوره های آرایشگری را مطالعه کنید.
  • توجه داشته باشید که یادگیری این مهارت می تواند به شما در گریم داماد و گریم سینمایی نیز کمک کند. راستی، نگاهی هم به مقاله آموزش گریم داماد (متعادل سازی چهره) ما بیندازید.
  • حواستان باشد که آموزشگاه معتبر و کاردرستی را برای این آموزش انتخاب کنید. برای انتخاب بهتر، می توانید 8 ویژگی بهترین آموزشگاه آرایشگری را بخوانید.

حال که به این موارد پرداختیم، می توانیم با خیال راحت بقیه موارد را کامل با هم یاد بگیریم؛ با ما همراه باشید.

 

آموزش پروتز موی مردانه

 

سرفصل دوره ترمیم مو و پروتز موی مردان 

همانطور که قبل تر گفتیم، موارد زیادی در این دوره به شما آموزش داده می شود. در جدول زیر، می توانید این مباحث را مشاهده کنید:

مبحث توضیحات
مباحث عمومی این مباحث شامل موارد ایمنی و بهداشتی در آرایشگاه، و همچنین نحوه برخورد با مشتری و راهنمایی او می شوند
مباحث مربوط به پوست و ساختمان مو همانطور که از نامش پیداست، در این مرحله شما انواع پوست سر، ساختمان کلی پوست و موی سر، بیماری های مربوط به آنها، رشد مو و … را می شناسید.
ابزار در ترمیم مو و استفاده از آنها همانطور که می دانید، در ترمیم موی سر و پروتز مو از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می شود. از جمله: تورها، قرقره ها، نخ های مختلف (دارای رنگ یا نامرئی)، سوزن ها و قلاب ها، ماکت ها، مواد قالب گیری، قرقره ها و …

در این بخش از آموزش شما با انواع این وسایل، کاربردشان و نحوه استفاده از آنها آشنا و در نهایت به این مباحث مسلط می شوید.

مباحث مربوط به نحوه نصب مو و کار روی پایه مو جهت نصب شما در اینجا با روش های فیکس کردن، و چسباندن آشنا می شوید. پیتاژ موهای ترمیمی، هماهنگ سازی موهای طبیعی و شبکه موی ترمیمی، و … نیز از مباحث دیگر هستند.

به شکل کلی در این بخش، شما باید سه مرحله اصلی یعنی اندازه گیری، نصب و طراحی شبکه مویی را یاد بگیرید.

مباحث بعد از نصب کارهای مختلفی می توان روی موهای نصب شده انجام داد که در واقع جزو همان بخش طراحی می شوند. از جمله ی این کارها می توان به بافت پروتز مو (با انواع گره و اشکال مانند بافت زیگزاگی مو و …)، رنگ کردن موی ترمیمی (شامل اصول رنگ کردن مو، اصول ترکیب رنگ ها، شناخت مواد و انواع رنگها و …)، و فر کردن موها (فرهای ریز، درشت یا متوسط، و بیگودی ها و…) اشاره کرد. همچنین باید بتوانید به حالت دهی به موها بپردازید.

به شکل کلی دانش شما از آرایشگری مردانه درجه 2 در این مرحله بسیار به کار شما خواهد آمد.

 

موی سالم مردانه

 

ترمیم مو یا پروتز مو؟ مسئله این است! 

این یکی از مباحث و مواردی است که ممکن است ذهن بسیاری را درگیر کند. به شکل کلی، بهترین حالت این است که شما ببینید با شرایطی که موی سر یک نفر دارد کدام مورد مناسب اوست. اما با این حال، ترمیم مو مزایایی دارد که پروتز مو ندارد. در درجه اول می توان گفت که ترمیم مو محدودیت های کمتری را برای مشتری ایجاد می کند و این رضایت بیشتری به او می دهد. مورد بعدی این است که با این که پروتز مو هم می تواند بسیار طبیعی باشد، ترمیم مو نسبت به پروتز مو با شکل طبیعی موها هماهنگ تر است و به خاطر همین اصلا مصنوعی به چشم نمی آید. با این حال باید توجه داشته باشید که ترمیم برای کسانی است که مو روی سر خود دارند. در صورتی که شخص به شکل کامل موهایش را از دست داده باشد، باید به سمت پروتز مو برود که آن هم عالیست.

 

مدل موی مردانه

آموزش مراحل پروتز مو 

اول از همه توجه داشته باشید که بلیچ کردن موهای پروتز شده کمک می کند این موها مانند موهای خودتان از خط رویش طبیعی برخوردار باشند و مصنوعی به نظر نرسند. پروتز باید کاملا روی سر ثابت باشد تا هیچ مشکلی برای مشتری بوجود نیاید و او بتواند حتی به استخر برود و موهای خود را شستشو کند. حتما باید از مواد و چسب عالی و ضدحساسیت استفاده کنید تا به پوست سر و موهای شخص آسیبی نرسد. همچنین با توجه به این که بیس استفاده شونده برای موها یک بیس نانو و دارای منافذ باز است، هیچ منافاتی با رشد دوباره ی موهای خود او ندارد.

در ابتدا، باید اندازه گیری را انجام دهید. مراحل مربوط به اندازه گیری به ترتیب، اندازه گیری جمجمه، طراحی الگوی پروتز، و اشراف به رنگ، ضخامت، طول و حالت موی مشتری خواهد بود.

بعد از آن نوبت نصب می رسد که از سه عامل تاثیر می گیرد. یکی دقت شما در اندازه گیری، دوم استفاده از مواد درجه یک و دارای کیفیت بالا، و عامل سوم، مهارت و ظرافت کار شما. به شکل خلاصه، در اینجا شما با چسب یا گیره های مخصوص پروتز را مطابق با الگو و اندازه گیریهایتان نصب می کنید.

مرحله آخر، طراحی خواهد بود. در اینجا شما باید نهایت سعیتان را برای طبیعی ساختن شبکه مویی ایجاد شده بکنید. این یعنی هماهنگی موی پروتزی و موی واقعی مشتری. در صورتی که مهارت کافی داشته باشید، این مرحله انتهای کار پروتز مو خواهد بود.

 

مدل موی مردانه بلوند

 

یادگیری پروتز موی مردانه کجا انجام می شود؟ 

همینجا! اول از همه، دوره پی بی لسن پندار بختیاری می تواند شما را به سرعت از فردی مبتدی به آرایشگری حرفه ای تبدیل کند. و در صورتی که تمایل دارید در هر کدام از حوزه ها، از جمله پروتز مو به تخصص برسید، کافیست در بخش نظرات سایت یا از طریق بخش تماس با ما، خواسته تان را مطرح کنید. و آن وقت فاصله ای با تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای نخواهید داشت.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید