قیچی پیتاژ

راهنمایی خرید قیچی پیتاژ برای کوتاهی 

قیچی پیتاژ یکی از ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه به شمار می رود، از این قیچی برای تغییر حجم مو و خرد کردن موها استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم به مفاهیم پیتاژ، نحوه انجام آن، قیچی پیتاژ و انواع آن بپردازیم. با ما همراه باشید. 

قیچی پیتاژ

قیچی پیتاژ چیست؟ 

قیچی پیتاژ روی هر تیغه یا یک تیغه می تواند حالت اره ای داشته باشد و از آن برای خرد کردن مو استفاده می شود.

از این دندانه ها برای این استفاده می شود که وزن مو کم شود، حجم آن را تغییر داد و مرز بین بخش های مختلف مو را محو کرد. 

در واقع از قیچی پیتاژ برای شکل دهی اصلی مو استفاده نمی کنیم، از آن استفاده می کنیم برای تغییر و جزییات شکل و حالتی که به مو داده ایم. 

 

قیچی اصلاح موی سر

انواع قیچی پیتاژ 

قیچی پیتاژ می تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ دو نوع اصلی قیچی پیتاژ قیچی یک طرف اره ای و قیچی دو طرف اره ای هستند.

از قیچی پیتاژ دوطرف تکسچر برای کوتاهی کلاسیک و کاهش حجم استفاده می شود؛ البته میزان کاهش حجم می تواند تا حدود 25% باشد.

از قیچی یک طرفه نیز برای گرفتن بیش از 50% از حجم مو می توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که در این نوع قیچی نتیجه پیتاژ خطی خواهد بود. همچنین قیچی بازار در مارکت برندهای مختلفی دارد از جمله تایچی، اینوکس، جوول و … 

علاوه بر این که باید با توجه به کاری که می خواهید انجام دهید نوع قیچی پیتاژ خود را انتخاب کنید، حواستان باشد که جنس استیل ضدزنگ باعث دوام و مقاومت بیشتر قیچی خواهد بود.

نکته ریزی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که تعداد دندانه های قیچی با حجم موی خرد شده رابطه عکس دارد. یعنی دندانه بیشتر به معنی حجم خرد شده کمتر و برعکس است.

همچنین قیچی هایی که دارای تیغه پوشیده با تیتانیوم هستند تیزی و دوام بالایی دارند. به شکل کلی هرچه دندانه ها ریزتر باشند یکپارچگی مو و گرفتن حجم بهتر انجام می شود؛ و از قیچی هایی با دندانه های درشت تر بیشتر برای لایه، بافت و در کل تکسچرایزینگ استفاده می شود. 

 

فواید پیتاژ 

اولین موردی که در واقع کاربرد اصلی پیتاژ است، تنظیم کردن حجم مو است که بخودی خود همراه با مزایایی خواهد بود:

از جمله ی این مزایا می توان به زیبایی سر و موها، وزن کمتر سر، تنظیم دمای سر و موارد اینچنینی اشاره کرد. نکته دیگر این است که در صورتی که دوست دارید موهایتان خرد و لایه لایه باشند، پیتاژ برای شما خبر خوشی به شمار می آید، چرا که باعث می شود رد قیچی روی موها نماند.

در صورتی که موخوره مانع از آن می شود که بتوانید موهایتان را بلند کنید، باز هم پیتاژ چاره شماست، چرا که در این روش تنها نوک موها گرفته می شود و لطمه ای به بلندی مویتان وارد نمی شود.

البته پیتاژ تنها یک آپشن اضافه نیست و می تواند مشکلات را نیز حل کند؛ به عنوان مثال اگر استفاده نادرست از سشوار یا اتو یا حتی آب داغ، یا براشینگ و دکلره و رنگ مناسب و چنین مواردی به موهای شما آسیب زده، می توان با پیتاژ و با قیچی کردن مو از جایی که دچار صدمه شده، مشکل را برطرف کرد! ضمنا، فرقی نمی کند که شما موهای فانتزی، بالیاژ، آمبره یا مش استفاده کنید، پیتاژ به شما زیبایی چندین برابر خواهد داد. 

 

قیچی کاربردی

موهایی که مناسب پیتاژ هستند 

بهترین موها برای انجام پیتاژ، آنهایی هستند که نازک یا کم حجم نیستند. با این که می توان از پیتاژ برای پرپشت نشان دادن موهای کم پشت استفاده کرد، ایده اصلی در پیتاژ کم کردن حجم موهاست. می توان گفت افرادی که دارای موهای زبر، ضخیم و با بلندی متوسط هستند، بهترین نتیجه ممکن را از پیتاژ خواهند گرفت. معمولا موهای ریز در ریشه خود کشش و الاستیسیته کافی برای برش پیتاژ را ندارند. 

 

قیچی کوتاهی مو

نحوه انجام پیتاژ 

نحوه انجام این کار بسته به قصد شما و نتیجه ای که انتظار دارید، دارد” 

برای موهای نازک تر و کوتاه تر: 

  • ابتدا مو را خشک کنید 
  • از متد قیچی روی شانه برای تمایز بلندی دو نقطه استفاده کنید – می توانید این متد را کامل در مهمترین تکنیک های آرایشگری مردانه یاد بگیرید. 
  • به آرامی رو به بیرون سر و موها بیایید و با استفاده از قیچی و شانه مو را خرد کنید، حواستان باشد که تیغه بی دندانه در پایین و تیغه دندانه دار در بالا قرار داشته باشد. 

قبل از این که یادگیری را ادامه دهیم، در صورتی که نمی دانید باید از چه شانه ای برای این کار استفاده کنید، توصیه می کنیم حتما انواع شانه های آرایشگری را بشناسید. 

حال برای ایجاد بافت و لایه (texturizing) و یا گرفتن وزن و حجم مو باید چه کنیم؟ این کارها: 

  • اول موها را برای رفع گره ها شانه کنید 
  • یک اینچ یا حدود 2.5 سانتیمتر از موها را بین انگشت وسط و انگشت اشاره بگیرید 
  • قیچی را از طول یک اینچ بالاتر از موها بگیرید و بعد زاویه آن را در راستای جهت رویش مو بگیرید. حرکت دست شما در زمان استفاده از قیچی باید مانند حرکت شانه در موهایتان باشد پس حتما حواستان به حرکت دادن قیچی باشد. 
  • در صورتی که می خواهید حجم بیشتری را کم کنید، می توانید محل اولیه قیچی را یک اینچ بالاتر از حالتی که گفته شد بگیرید. 

 

قیچی تیز

سخن نهایی 

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. همچنین توصیه می کنیم مفاهیم کوتاهی مو در آرایشگری مردانه را یاد بگیرید تا بتوانید خیلی بهتر پیتاژ را درک و اجرا کنید. از طریق کامنت ها یا بخش تماس با ما، پاسخ گوی سوال های شما عزیزان خواهیم بود. 

پندار بختیاری

آموزشگاه آرایشگری مردانه

hair-thinning-scissors

/style/

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید