شانه های آرایشگری

انواع مختلف شانه های آرایشگری کدام اند؟ 

احتمالا یکی دو شانه داشته باشید که به شکل روزمره از آنها استفاده می کنید، و شاید غافلگیر شوید اگر بفهمید که حداقل 11 نوع شانه وجود دارد که عملکردهای مختلف دارند و برای نوع متفاوتی از مو طراحی شده اند. در هر صورت، برای تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه حرفه ای، یکی از حداقلی ها این است که انواع شانه ها و عملکردشان را بشناسید. با ما همراه باشید. 

 

شانه کردن موی بلند

  • شانه های آرایشگری همه منظوره یا دو دندانه (All-Purpose Comb)

اگر بخواهید فقط از یک شانه استفاده کنید، انتخاب شما باید همین شانه دو دندانه باشد؛ می توان از این شانه روی موهای آقایان، خانم ها و کودکان، و روی موهای معمولی تا نازک استفاده کرد. معمولا این شانه ها در اندازه ها، رنگ ها، و جنس های مختلفی فروخته می شوند؛ و برای استفاده هر روزه و در موارد مختلف، شانه با اندازه 7 اینچ مناسب است. 

معمولا این شانه ها دو بخش متمایز دارند، یکی دارای دندانه های درشت و با فاصله ی زیادتر است که معمولا می توانید از آن برای باز کردن گره موها و شانه سریع استفاده کنید؛ و بخش دیگر دارای دندانه های ریز است که برای کارهای باجزییات تر از جمله حالت دهی مو استفاده می شود. 

  • شانه دندانه درشت (Wide-Tooth Comb) 

این شانه ها فقط دارای دندانه های درشت و قوی با فاصله نسبتا زیاد هستند که در شانه دودندانه از آنها برای باز کردن گره موها استفاده می شود. از آنجایی که فاصله بین دندانه ها زیاد است این شانه نمی تواند گره های ریزتر را باز کند و نمی توان جزییات زیادی با آن پیاده کرد، اما در عوض این مدل شانه برای شانه کردن موها وقتی خیس هستند بسیار مناسب است. احتمال این که این نوع شانه موهای شما را بگیرد و بکند خیلی کمتر از یک شانه دندانه ریز است. یکی دیگر از موارد استفاده این شانه زمانی است که به موها حالت دهنده زده اید، با این شانه می توانید حالت دهنده را در موها به شکل یکنواخت پخش کنید. 

 

شانه سر

  • شانه دندانه ریز (Fine-Tooth Comb) 

در این شانه، همانطور که از نامش پیداست، فاصله بین دندانه ها بسیار کم است. معمولا هم سایز و قدرت دندانه های این شانه نسبت به دندانه های یک شانه دندانه درشت کمتر است. از این شانه معمولا برای موهای ظریف و نازک استفاده می شود و قطعا می توان آن را در باز کردن گره های ریز در موهای ظریف به کار برد. با اینحال، این شانه برای موهای ضخیم یا فر و مجعد و وز گزینه مناسبی نیست. یادتان باشد که شانه دندانه ریز را زمانی استفاده می کنیم که اکثر گره ها باز شده باشند و بخواهیم حالت دهی و کارمان ررا با مو تمام کنیم. 

  • شانه جیبی (Pocket Comb) 

شانه جیبی به هر گونه شانه دودندانه، دندانه درشت یا دندانه ریز گفته می شود که به اندازه کافی کوچک هست تا در جیب شما جا شود! مخصوصا این نوع شانه برای آقایان مناسب است تا در طول روز آن را با خود حمل کنند و هر جا لازم شد از آن برای مرتب کردن موهایشان استفاده کنند. معمولا این نوع شانه ها آنقدر ضخامت، انعطاف پذیری و قدرت دارند که در صورتی که خم شدند نشکنند. 

 

شانه موی سر مردانه

  • شانه اصلاح/آرایشگری (Barber Comb) 

در نگاه اول، شانه آرایشگری یا همان شانه سلمانی بسیار شبیه به شانه دودندانه به نظر می رسد، چرا که دقیقا دو بخش دارای دندانه های ریز و دندانه های درشت دارد. با اینحال، کوتاه تر بودن یک سری دندانه های تکی این اجازه را به آرایشگر می دهد که بدون خطر، موها را در فاصله ای بسیار نزدیک تر به سر اصلاح کند. 

  • شانه گره باز کن (Detangler Comb) 

با این که می توان از شانه دندانه درشت برای شانه کردن موهای خیس و باز کردن گره های مو استفاده کرد، گزینه دیگری نیز وجود دارد که تجربه شما را حتی از آن هم راحت تر می کند. شانه گره باز کن نیز دندانه های ضخیم و با فاصله زیاد دارد، اما معمولا این شانه ها دو ردیف دندانه دارند که بتوانید در زمان کمتر گره های بیشتری را بگیرید. 

  • شانه تبری (Pick Comb) 

این شانه معمولا شانه ای کوچکتر است که از آن به صورت عمودی استفاده می شود. شانه می تواند از فلز، چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد. اما دندانه ها فاصله بیشتری دارند که به ما اجازه می دهد موهای بسیار ضخیم یا وز را بلند کنیم. این شانه مخصوصا مناسب کسانی است که دنبال مدل موی افرو هستند یا مشکلی با موهای در هم و فرفری خود ندارند. 

 

شانه کردن مو

  • شانه شن کش (Rake Comb) 

شانه شن کش نیز انتخاب خوب دیگری برای افرادی است که موهای وز و یا ضخیم دارند. همچنین گزینه مناسبی است برای خانم هایی که فر و مدل موی مارپیچی دارند و نمی خواهند به فر مویشان دست بزنند. تفاوت کلیدی شانه شن کش و تبری، دسته بلند و افقی ایست که شانه شن کش دارد و باعث می شود استفاده از آن نیز راحت تر شود. 

  • شانه دم موشی (Rat-Tail Comb) 

شانه دم موشی نیز یک دسته افقی دارد، اما این دسته فقط برای این نیست که شانه را راحت تر و مسلط تر در دست بگیرید. این دسته می تواند به عنوان یک انگشت اضافه عمل کند و به شما کمک کند بخش هایی از مو را صاف کنید یا حتی ریزترین بخش های موها را بلند کنید. این شانه ها را همه جا می فروشند و واقعا گزینه خوبی برای افزودن به ابزارهای آرایشگری مردانه شما هستند. 

 

برس مو

  • شانه دم باریک (Pin-Tail Comb) 

این شانه تا حد زیادی مشابه شانه دم موشی است با این تفاوت که دم آن حتی از شانه دم موشی هم باریک تر است و از فلز ساخته شده. این موضوع به شما دقت بیشتری در حالت دهی و صاف کردن موها می دهد. با این شانه می توانید مطمئن باشید که تک تک تارهای مو را صاف کرده اید بدون این که حتی یکی از آنها را جا گذاشته باشید! 

  • شانه های آرایشگری حجم دهنده (Teasing Comb) 

این شانه را اول لیستمان نیاورده ایم، اما به آن معنا نیست که از بقیه حتی ذره ای کم اهمیت تر یا کم کاربردتر باشد. شکل و فضای بین دندانه های خاص این شانه برای آن طراحی شده اند که حتی به موهای بسیار نازک هم حجم بدهند. معمولا طول دندانه ها یکی نیست تا در نتیجه نهایی کار هماهنگی و یکپارچگی بین موها داشته باشیم. برای استفاده از این شانه کافیست بخش هایی از مو را بگیرید و شانه را در خلاف جهت خواب موها بکشید و این کار را چند بار تکرار کنید تا به حجمی که می خواهید برسید. 

 

شانه و برس مو

سخن آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. اینها فقط چند نوع از انواع شانه در آرایشگری بودند؛ سعی ما بر این است که این مقاله را بروزرسانی کرده و شما را هر چه بیشتر با انواع شانه ها آشنا کنیم. توصیه می کنیم این صفحه را ذخیره کنید و حتما چندین بار آن را مطالعه کنید. در صورتی که سوالی دارید می توانید از کامنت ها یا بخش تماس با ما اقدام کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به شما پاسخ دهند. 

پندار بختیاری 

آموزشگاه آرایشگری مردانه

types-of-combs

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید