3

میکرو اسکالپ چیست؟‌ | Micro Scalp

اول از همه باید بدانید که روشهای متعددی برای حل مشکل کسانی که موهایشان در حال ریزش است یا کم پشت شده و یا کامل ریخته وجود دارد. از جمله ی این راه حل ها می توان به کاشت مو، پروتز و ترمیم مو ، و همچنین میکرواسکالپ اشاره کرد. اما میکرو اسکالپ چیست؟

به شکل خلاصه می توان گفت میکرواسکالپ ورود جوهر و رنگ به پوست سر است که باعث می شود موهای شما پرپشت و کاملا طبیعی به نظر برسد.

اما واقعا به شکل کامل چه اتفاقی در میکرواسکالپ می افتد؟ آیا درد و عوارض میکرواسکالپ سر قابل توجه است؟

اصلا هزینه ها به چه شکل است و آیا این روش صرفه اقتصادی دارد؟ در مقایسه با کاشت مو این روش چطور است؟

پاسخ همه ی این سوالات در این مقاله. با ما همراه باشید. 

 

میکرو اسکالپ

میکرو اسکالپ یا اسکالپ سر چیست؟ 

در واقع در این روش رنگدانه های طبیعی به زیر سطحی ترین لایه پوست سر یعنی اپیدرم تزریق می شود و نواحی کم پشت سر را پوشش می دهد. این که این رنگدانه ها در سطح پوست تزریق می شوند و تزریق خیلی عمیق نیست یکی از دلایل بسیار ایمن بودن این روش است.

البته با توجه به این که سوزن دستگاه میکرواسکالپ (همانطور که از نامش پیداست)‌بسیار ریز است و خود کار هم کار ظریفی است، لازم است که تکنسینی که کار را انجام می دهد از دانش، تجربه و دقت کافی برخوردار باشد. سرعت این روش بالا بوده و همچنین روشی مقرون به صرفه به شمار می رود. با این اوصاف تعجبی ندارد که امروزه میکرواسکالپ جزو روش های محبوب ترمیم ریزش مو به شمار می رود. 

میکرواسکالپ محدودیت سنی ندارد و حتی گاها برای کودکان نیز به کار برده می شود. همچنین فرقی نمی کند که شما آقا باشید یا خانم، میکرواسکالپ می تواند برای شما انجام شود. البته نحوه ی انجام کار میتواند کمی متفاوت باشد ولی نتیجه یکی است. دلیل نتیجه تمیز و حرفه ای میکرواسکالپ استفاده از روش میکروپیگمنتیشن است که دقت عمل را بالا می برد و نتیجه کار را ظریف و واقعی می کند. 

مقایسه میکرواسکالپ با کاشت مو 

به شکل کلی نمی توان گفت که لزوما یکی از این دو روش از دیگری بهتر است. با این حال، مهمترین نکات را می گوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. اول از همه این را در نظر بگیرید که کاشت مو نسبت به میکرواسکالپ روشی بسیار طبیعی تر به شمار می رود، و معمولا انتظار می رود نتایجی دائمی داشته باشد.

نکته دیگر این است که شما برای کاشت مو باید شرایطی را داشته باشید. مثلا معمولا توصیه می شود برای کاشت مو بالای ۲۵ سال داشته باشید اما در میکرواسکالپ چنین چیزی وجود ندارد. در کاشت مو شما باید بانک موی خوبی داشته باشید و این در حالیست که در میکرواسکالپ چنین پیش شرطی وجود ندارد.

یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد این است که پروسه کاشت مو می تواند بسیار درگیر کننده باشد و دوران نقاهت دارد و همچنین با این که انتظار شما نتیجه دائمی است ممکن است دچار ریزش مجدد شوید و شاید همه اینها باعث شود کاشت مو گزینه چندان مناسبی برای شما به شمار نرود. میکرواسکالپ اما،‌ نتیجه دائمی نداشتنش خود میتواند مزیتی به شمار رود:

به این خاطر که در صورتی که از نتیجه کار راضی نبودید می توانید خیلی راحت تر از کاشت مو میکرو اسکالپ را ترمیم کنید و هیچ دوران نقاهت یا دوران طولانی ای وجود نخواهد داشت و هیچ عمل جراحی و … نیز نیاز نیست.

در رابطه با هزینه نیز می توان گفت که هزینه میکرو اسکالپ به مراتب پایین تر از کاشت مو و سرعت آن بالاتر از کاشت مو می باشد که شاید آن را به گزینه مناسب تری برای شما تبدیل کند. 

 

میکرواسکالپ صورت وپوست

مزایا و معایب میکرواسکالپ 

مانند هر کار دیگری میکرواسکالپ مزایا و معایب خاص خودش را دارد. البته که شمار معایب آن بسیار کمتر از مزایای آن است. در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم: 

مزایا 

  • عدم وجود عوارض، دوران نقاهت، مراقبت های ویژه، نیاز به جراحی و ریسک بیماری های عفونی 
  • سرعت بسیار بالا 
  • هزینه پایین 
  • امکان ترمیم و تغییر در صورت عدم رضایت از نتیجه کار 
  • عدم وجود محدودیت سنی و جنسی 
  • استفاده از وسایل (سوزن و کارتریج) یکبار مصرف (در صورتی که در مراکز معتبر و مورد تایید این کار را انجام دهید) 
  • وجود احتمال کمک به رشد طبیعی مو و پرپشت شدن موها به شکل واقعی 
  • واقعی و طبیعی به نظر رسیدن نتیجه و عدم امکان تشخیص میکرواسکالپ 

معایب 

  • ماندگاری محدود (۴ تا ۶ ماه) 
  • احتمال حساسیت های خفیف در بعضی پوست ها (البته تست های لازم پیشاپیش گرفته می شود) و احتمال شوره در هفته اول 
  • کاهش رنگ میکرواسکالپ در صورت قرار گرفتن در معرض تابش شدید آفتاب 

آیا میکرو اسکالپ درد دارد؟ 

بله، اما درد آن بسیار کم و قابل تحمل است. دلیل آن هم استفاده تکنسین ها از بی حس کننده های موضعی می باشد. بنابراین وجود یک تکنسین مجرب و خوب می تواند پروسه را برای شما بسیار راحت تر کند. 

 

میکرو اسکالپ

سخن آخر 

به شکل کلی این که شما برای کاشت مو اقدام کنید، یا ترمیم و پروتز مو و یا میکرواسکالپ واقعا تصمیم خودتان است. اما نکته ای که در رابطه با تمام این موارد می توان گفت این است که حتما به این موضوع توجه کنید که برای انجام هر یک از اینها به یک مرکز یا شخص معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید از بخش کامنتهای این مقاله یا تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید