10-min

تکنیک های مهم برای کوتاهی موی فر که باید بدانید 

گاها کوتاه کردن موی فر می تواند مشکل ساز و چالش برانگیز باشد. حتی ممکن است یک آرایشگر حرفه ای نیز برای کوتاه کردن موی فر مشکل ساز و سخت باشد. برای این که بتوانید براحتی این موضوع را حل کنید، کافیست نکات لازم و مهم را در نظر بگیرید. در این مقاله تمامی نکاتی که برای کوتاه کردن موی فر به آنها نیاز خواهید داشت را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید. 

شامپوی درست مهم است 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در زمان کوتاه کردن موی فر می کنند استفاده از شامپوی معمولی است که باعث سفت شدن یا زیادی در هم بر هم شدن موها می شود. استفاده از شامپوی نرم کننده کار را انجام می دهد و دیگر لازم نیست نگران باشید. و به شکل کلی افرادی که موی فر دارند نباید بیش از یک بار در هفته از شامپوی معمولی استفاده کنند. با این کار،‌ پس از مدتی تفاوت را کاملا حس خواهید کرد. 

لایه ها بهترین دوست موی فر هستند 

بسیاری از افراد موفرفری اصلا لایه ای در موی خود ندارند. معمولا این موضوع یا بخاطر این است که در گذشته در اصلاح موهایشان سنبل کاری شده یا از این می ترسند که اگر میزان و وزن زیادی از موهایشان کم شود، موهایشان پف می کند و سرشان بزرگ به نظر می رسد. و در صورتی که وزن کافی از موهایشان برداشته نشود، سر بد شکل و ریخت می شود. به هر صورت موی فر نیاز به لایه دارد، و بهترین کاری که می تواند کرد این است که لایه های عمودی به وجود بیاوریم و سپس به شکل تکی به سراغ فرها بروید و به مو حالتی از حرکت بدهید. 

 

اصلاح موی مردانه

انتهای موها را خرد نکنید 

هیچ چیز بیشتر از بیش از حد خرد کردن موهای فر را خراب نمی کند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید مقاله ما مربوط به پیتاژ را بخوانید. لازم است که وزن اضافی را از حجم موهای فر کم کنید. اما این وزن نباید از انتهای موها کم شود. لازم است این وزن در انتهای موها باشد تا شکل موهای فر حفظ شود. در صورتی که انتهای موها را خرد کنید و حجم آن را کم کنید شکل دهی مناسبی برای موی فر نخواهید داشت و نتیجه کار مطلوب نخواهد بود. 

حواستان به بلندی مو باشد 

زمانی که در حال کوتاه کردن موی فر هستید، لازم است بدانید که معمولا نتیجه ی کوتاهی مو کمتر از میزان انتظار شما باشد. در واقع باید میزانی که مو را کوتاه می کنید به اندازه باشد؛ گاها افراد در کوتاهی موی فر کم کاری می کنند و کمتر از میزانی که باید آن را کوتاه می کنند. برای بعضی افراد زمانی که موهایشان خیس میشود ۵ اینچ به بلندی آن اضافه می شود،‌ و این که در کوتاهی زیاده روی کنید محتمل است. 

قبل از حالت دهی موها را مجددا خیس کنید

می دانیم که در صورتی که با توجه به الگوی موی فر روی آن کار نکنید می تواند منجر به شلخته و پف دار شدن مو شود. پس نباید پس از کوتاهی و شانه کردن موی فر قبل از دوباره بوجود آوردن الگوی موی فر شروع به حالت دهی آن کنید. راحت ترین راه برای انجام این کار دوباره خیس کردن موهاست. فقط کافیست موها را خیس کنید یا اگر موهایتان کمی ضخیم و متراکم است با اسپری این کار را انجام دهید. 

 

تجهیزات آرایشگری مردانه

یک نکته!‌

زمان حالت دهی مو تنها از انگشتانتان استفاده کنید. شانه کردن می تواند منجر به شکستن و موخوره شود. 

استفاده و اعمال درست محصولات و مواد

شاید تا بحال متوجه این شده باشید که موی فر در حالت خیس خوب بنظر می رسد اما بعد ظاهر آن زشت و بهم ریخته می شود. خب، این به خاطر آن است که آب باعث جمع و جور و مرتب شدن مو می شود. راه حل این موضوع ساده است. آب تبخیر می شود و بعد ظاهر مو بهم می ریزد اما حالت دهنده نه!‌ پس برای جذاب به نظر رسیدن موی فر کافیست از حالت دهنده استفاده کنید. اگر نگران این هستید که موهایتان چرب شود. نگران نباشید. حالت دهنده روی موها نمی ماند و داخل می رود. 

دست نزنید! 

حواستان باشد تا موقعی که مو کاملا خشک نشده به آن دیگر دست نزنید. در صورت دست زدن احتمالش بالاست که مو بی حالت و شلخته شود. به شکل کلی سعی کنید تا خشک شدن موهای فر با آنها کاری نداشته باشید. 

 

کوتاهی موی فر

سخن پایانی 

نکاتی که گفته شد،‌ مخصوص موهای فر بود؛ در صورتی که به شکل کلی با کوتاهی مو مشکل دارید یا با آن آشنا نیستید، مبانی کوتاهی مو را در وبلاگ پندار آکادمی بخوانید. همچنین در صورتی که می خواهید آرایشگری مردانه را از سطح مبتدی تا پیشرفته و حرفه ای یاد بگیرید. هر گونه پرسشی دارید می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما مطرح کنید. 

 

پندار بختیاریآموزشگاه آرایشگری مردانه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید