5

ابزار و تجهیزات کراتینه مو برای شروع دوره کراتینه مو

کراتینه مو امروزه یکی از محبوب‌ترین روش‌های ترمیم مو است. معمولا کسانی که در اثر گرمای زیاد سشوار و اتو مو یا شاید استفاده زیاد رنگ و دکلره به موهایشان آسیبی وارد شده و یا به شکل کلی دچار وز شدن موهایشان شده اند و موهایشان تازگی و در واقع کراتین خود را از دست داده به این روش روی می آورند.

شما برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای باید مهارت کراتینه کردن مو را نیز به دست بیاورید. به هر صورت همه می‌دانیم که یکی از مهمترین ابعاد آرایشگری ابزارها و وسایل آن است و کراتینه مو نیز از این موضوع مستثنی نیست.

هرچند که این ابزار خیلی پیچیده و متنوع نیستند، باید مناسب ترین ابزار را در اختیار داشته باشید تا بتوانید کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین در صورتی که می خواهید به شکل کامل با کراتینه مو آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله آموزش کراتینه مو را مطالعه کنید. با ما همراه باشید. 

 

ابزار و تجهیزات کراتینه مو

  • مواد کراتینه مو (ابزار و تجهیزات کراتینه مو)

شاید بتوان گفت ۵۰٪ از یک کراتینه خوب را مواد خوب کراتینه تشکیل می‌دهند. در واقع انتخاب درست و بجای مواد می تواند به شکل مستقیم روی نتیجه کار شما اثر بگذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم بهترین مواد ممکن را انتخاب کنید.

در حال حاضر با توجه به این که بزرگترین تولیدکننده کراتینه مو کشور برزیل به شمار می رود توصیه می کنیم در صورت امکان حتما از مواد تولید شده در کشور برزیل استفاده کنید.

شاید این مواد قیمت بالاتری داشته باشند اما کیفیت کار شما را تا حد زیادی تضمین می کنند. 

  • ظرف پلاستیکی و شانه کراتینه مو 

زمانی که می خواهید مواد کراتینه را روی مو اعمال کنید نیاز است آن را در ظرفی بریزید. توجه کنید که گرفتن این ظرف و کار با آن برای شما راحت باشد. (ابزار و تجهیزات کراتینه مو)

همچنین با این که می توان از هر شانه و برسی برای اعمال مواد استفاده کرد، توصیه ما این است که شانه را ظریف انتخاب کنید و از شانه مخصوص کراتینه استفاده کنید تا اولا ظرافت کار شما حفظ شود و دوما از هر گونه عوارض جانبی تماس مواد با ریشه مو یا پوست کف سر پرهیز کنید. 

 

تجهیزات کراتین

  • اتو موی مخصوص کراتینه 

یکی دیگر از مهمترین ابزار و وسایلی که باید در اختیار داشته باشید، اتو موی مخصوص کراتینه است که باید دارای صفحه سرامیکی باشد و بتواند حرارت بالایی در حدود ۲۰۵ درجه سانتیگراد تولید کند.

دلیل اهمیت اتوی مو این است که اصل کار و تبخیر مواد کراتینه و همچنین صاف کردن مو به وسیله ی همین ابزار انجام می شود. 

  • بقیه لوازم مورد نیاز کراتینه مو 

در واقع اصلی‌ترین مواردی که باید داشته باشید بالاتر ذکر شد.

با این حال، وسایل دیگری نیز هستند که در انجام مراقبت های قبل و بعد از کراتینه به شما بسیار کمک می کنند که در اینجا لیستی از آنها را می آوریم: 

  • حالت دهنده مخصوص :
    با این که در واقع خود مشتری نیز می تواند این کار را انجام دهد، یکی از مهمترین موارد این است که از حدود یک هفته قبل او از حالت دهنده مخصوص استفاده کند.
    به عنوان مثال حالت دهنده Tresemme که مخصوص کراتینه است می تواند کارآمد باشد چرا که حاوی مقادیر کراتین و روغن ارگان است و می تواند موی شما را نرم کند و برای کراتینه آماده کند.
  • شامپوی مخصوص :
    در اینجا نیز می توانید از برند Tresemme استفاده کنید. اما به هر صورت مهم این است که شامپویی که استفاده می کنید علاوه بر خاصیت تمیزکنندگی، نرم‌کنندگی، و مرطوب‌کنندگی، سولفات نیز نداشته باشد یا میزان آن در شامپو کم باشد. البته توجه کنید که در زمان استفاده از این شامپو در کراتینه دیگر نباید از حالت دهنده استفاده کنید. 
  • ماسک مو :
    یکی از وسایلی که در مراقبت های کراتینه مو به کار شما می آید ماسک مو است که می تواند گره ها و وز مو را باز کند و همچنین مو را نرم و براق کند. برای اعمال ماسک مو آن را به موی مرطوب بزنید و این کار را از اواسط طول مو تا انتهای آن با شانه یا انگشتان دست انجام دهید. بیشتر به نقاطی که خشک تر هستند بپردازید. 

سرم مو نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. 

  • ماسک فیلتر دار :
    به عنوان آرایشگر و کسی که مدام در معرض گاز فرمالدهید مواد کراتینه قرار می گیرد حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید تا کمتر در معرض عوارض این گاز سرطان‌زا باشید. 

 

اتوی کراتین

سخن آخر

نکته مهم در انجام کراتینه مو نه تنها وسایل مناسب، بلکه تمرین و انجام آن با ظرافت و دقت کافیست تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. می توانید تمام تکنیک های حرفه‌ای آرایشگری را از پایه تا پیشرفته با دوره پی‌بی مستر پندار‌ آکادمی همین الان یاد بگیرید. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از بخش کامنت ها یا تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید