آموزش گریم

آموزش گریم داماد | از آرایشگاه، تا مراسم عروسی 

قطعا شمایی که اینجا هستید می دانید گریم داماد چیست یا اقلا به چه کار می آید. خیلی سریع می گوییم که این گریم شباهتی به آرایش عروس نداشته و مهم است که قابل تشخیص نباشد. هدف گریم داماد رفع معایب صورت و برجسته سازی زیبایی های چهره داماد است. در ادامه با آموزش آرایشگری مردانه همراه باشید تا نکات اصلی در مورد آموزش گریم را بگوییم.

 

مواد مورد استفاده در گریم داماد (متعادل سازی چهره) 

برای متعادل سازی چهره مردان، می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. به شکل کلی، ماسک های مختلف، هایلایت، کرم پودر، پرایمر، کانسیلر، وکس، و موارد دیگر مانند تافت و ژل مو و …

نکته اصلی اینجاست که به شکل کلی در گریم داماد شما باید بتوانید با استفاده از رنگ های مختلف، کانسیلرها و … معایب صورت را برطرف کنید. در ادامه به شکل کامل با این معایب و نحوه برطرف سازی آنها آشنا می شویم.

 

گریم داماد در آینه

مباحث مهم در گریم داماد 

برای این که یک آرایشگر بتواند به شکل حرفه ای هماهنگی و زیبایی را در صورت داماد ایجاد کند، باید در موارد خاصی اطلاعات کافی داشته باشد؛ این موارد شامل، ساختمان صورت و انواع صورت و عیب های آنها، مواد لازم برای گریم داماد، کانتورها و هایلایت ها، انواع و استفاده کانسیلر چرب و خشک، ایجاد تعادل صورت می شوند. البته به شکل جزئی تر می توان گفت اکثر عیب ها و کارهایی که باید روی صورت انجام شوند، شامل حال این اجزاء می شوند: گونه، بینی، چانه، لبها و چشمها. 

 

پاکسازی پوست آقایان

اصول کلی در گریم چهره مردانه 

قبل از ورود به جزییات، اصولی کلی در متعادل سازی چهره داماد وجود دارد که دانستن آنها می تواند حتی در مواقعی که با سوال یا مشکلی روبرو می شوید به شما کمک کنند. اول از همه بد نیست کاربرد رنگها و سایه روشن و رنگها و سایه تیره در زیباسازی را یاد بگیرید:

  • از رنگهای روشن برای پر کردن گودی ها و بزرگ نشان دادن استفاده می شود.
  • از رنگهای تیره برای کوچک یا لاغر نشان دادن و ایجاد فرورفتگی استفاده می شود

مورد دیگری که لازم است بدانید این است که قبل از شروع به کار روی جزییات شما باید یک بیس خوب از صورت داشته باشید تا ادامه و اتمام کار نیز موفق باشد. پس دو مورد را فراموش نکنید:

  • پاکسازی و جوانسازی پوست – در این راستا نکات مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها برای افراد زمانبندی این موضوع است. توجه داشته باشید که بد نیست از حدود چهار هفته قبل پاکسازی را شروع کنید و پوستتان زیر نظر متخصص باشد. با این حال، پاکسازی نهایی از حدود یک هفته قبل از مراسم عروسی شروع می شود. نکته دیگر این است که حتما باید از مواد مناسب استفاده کنید. مثلا پرایمر شما باید آبرسان قوی باشد. مناسب بودن مواد، به معنی مناسب بودن کیفیت آنها نیز هست. و این موضوع، در پوست فرد تاثیر مستقیم می گذارد. پس از این مرحله دیگر نباید درگیر جوش های سرسیاه یا انسداد منافذ پوست صورت  باشید.
  • اصلاح موهای اضافه (مثلا موی گونه) – حتی در صورتی که داماد می خواهد ریش داشته باشد توجه کنید که قبل از شروع کار گریم حتما به اصلاح موهای روی گونه های او بپردازید تا صورتی تمیز و زیبا داشته باشد.

همچنین حتما دقت کنید که میان رنگ پنکیک و کرم پودر و رنگ پوست صورت تناسب وجود داشته باشد. در صورتی که در این زمینه مشکلی وجود داشت، پودر برنزه تیره تر می تواند به شما کمک کنید. بدیهی است که از هایلایت برای برجسته سازی و پررنگ تر کردن، از کرم پودر برای پوشاندن نقاط مورد نظر، و از پنکیک برای هماهنگ سازی رنگهای روی صورت استفاده می شود.

حال که با کلیات مباحث آشنا شدیم، می خواهیم به جزییات بیشتر و بررسی عمیق تر بپردازیم.

 

آرایش صورت آقایان

فرم شناسی صورت 

در رابطه با آناتومی صورت و چهره یک نفر می توان گفت که هفت شکل مختلف صورت وجود دارد که بر اساس اشکال هندسی هستند: مربع، گرد، مستطیل، مثلثی، گلابی، لوزی. خب اینها که 6 تا هستند! آخرین فرم، ایده آل ترین شکل چهره یعنی شکل صورت بیضی است که در واقع از لحاظ تناسبات هندسی و زیبایی شناسی بهترین فرمی است که چهره می تواند داشته باشد.

 

اصلاح مردانه

حال این تناسبات چه هستند؟ از دو وجه می توان به تناسبات صورت پرداخت:

تناسبات طولی صورت تناسبات عرضی صورت
  • فاصله بین رستنگاه مو تا ابرو
  • فاصله بین ابرو تا انتهای بینی
  • فاصله بین زیر بینی تا انتهای چانه

حالت ایده آل در زیبایی صورت این است که این سه نسبت حدودا با یکدیگر برابر باشند (در این حالت می گویند فرد صورتی Photogenic دارد).

  • پهنای کلی صورت: ایده آل آن 5 برابر اندازه چشم است
  • فاصله ی چشم ها: ایده آل آن اندازه یک چشم است
  • طول بینی: بهترین حالت این است که با طول گوش برابر باشد
  • فاصله رستنگاه تا کناره چشم: بهترین حالت این است اندازه یک چشم باشد
  • زاویه ای که گوشه چشم با انتهای ابرو می سازد: بهترین زاویه 45 درجه است

حال که فرم ها و تناسبات را شناختیم، می خواهیم به شکل جداگانه به اجزاء صورت بپردازیم:

بینی در گریم داماد 

این مرحله می تواند ساده باشد. در صورتی که با بلندی بیش از حد بینی مشکل دارید، کافیست دو یا سه ردیف از ابروها را بردارید تا بینی کوتاه تر به نظر برسد. همچنین می توانید در صورتی که فرد اخمو به نظر می رسد همین کار را انجام دهید. استفاده از سایه روی پل بینی می تواند در صورت پهنی زیاد بینی کمک کننده باشد. در کل می توان گفت افزودن فاصله بین ابروها به هر نحو به معنی کوجکتر به نظر رسیدن بینی است. همچنین استفاده از هایلایت می تواند به برجسته سازی بینی کمک کند.

گونه در گریم داماد 

ممکن است گونه های مشتری به شکل دلخواه نباشند. در این صورت استفاده از رژگونه زیر گونه ها می تواند به جذابیت شکلشان بیفزاید. به شکل کلی، گونه های برجسته تر به معنی صورت بیضی است و برای ایجاد این شکل می توانید از روشن سازی قسمت بالای گونه ها و تیره کردن روی خود گونه استفاده کنید.

 

آبرسان پوست

چانه در گریم داماد 

چانه می تواند شکل ها و مشکلات مختلفی داشته باشد. به شکل خلاصه، می توانید برای چانه بلند زیر چانه را سایه تیره بزنید؛ برای چانه پهن، در کناره ها از سایه تیره استفاده کنید؛ در صورتی که چانه کوتاه است، در زیر چانه و در طول آن از فون 2 درجه روشن تر استفاده کنید؛ برای چانه باریک از فون روشن در دو طرف چانه استفاده کنید؛ برای رفع مشکل چانه صاف از فون روشن روی چانه و فون تیره زیر لب استفاده کنید که این موضوع به ایجاد گردی و گودی طبیعی چانه کمک می کند.

همچنین در  چانه های کوتاه ریش پرفسوری می تواند کمک کننده باشد، اما این مساله کاملا سلیقه ایست و مشتری باید از این شکل ریش رضایت داشته باشد.

لب ها در گریم داماد 

مهمترین عیبی که ممکن است در لب ها با آن روبرو شوید نبودن گودی طبیعی زیر لب پایینی است که می توان به سادگی آن را با استفاده از سایه تیره برطرف کرد.

 

آرایشگری مردانه

ابروها در گریم داماد 

این که حالت ایده آل ابروها چیست، بسته به شکل صورت است. با توجه به اشکال مختلف صورت که بالاتر به آنها اشاره کردیم و با توجه به اشکال مختلف چشم ها، شکل ایده آل ابروها را می گوییم:

مورد شکل ایده آل ابرو
چهره گلابی، مثلثی یا مربع و یا مستطیل ابروهای گرد و دارای منحنی ملای

نکته: از ابروهای کمانی پرهیز کنید

چهره های ظریف برای این چهره ها بهتر است ابرو تقریبا صاف و بدون دنباله بلند، و دارای قد کوتاه باشد
چشم های گرد ابروی زاویه دار و دارای قد کوتاه
چشم بادامی ابرو صاف و کوتاه
چشم پف دار ته ابرو با به طرف بالا بردارید
چهره کشیده و بلند ابرو بلند و هلالی

ابروها را پهن تر برمی داریم

 

گریم داماد

 

چشم ها در گریم داماد 

یکی از مهمترین اجزای صورت که افراد ابتدا با آن ارتباط می گیرند چشم ها هستند. ممکن است چشم معایب مختلفی داشته باشد، مثلا گودی زیاده از حد، فاصله کم چشم و ابرو یا فاصله کم یا زیاد خود چشم ها، افتادگی پلک، پف زیادی، درشت یا ریز بودن، تیرگی حدقه، ریز یا درشتی مردمک و پایین بودن چشم در انتهای پلک.

حال با این همه مشکل چه کار می توان انجام داد؟

در صورت زیاد بودن فاصله چشم ها می توان دو طرف بینی را فون چند درجه تیره تر از رنگ اصلی پوست زد و بعد با استفاده از کاهش فاصله بین ابروها کار را تمام می کنیم.

اگر مشکل برعکس بود، یعنی چشمها فاصله کمی داشتند، می توان دو طرف بینی را فون دو درجه روشن تر زد و فاصله بین ابروها را بیشتر کرد.

در رابطه با چشم های زیادی برجسته توجه کنید که نباید سایه روشن به کار ببرید. اگر چشم زیادی گرد باشد، نباید سایه تیره به کار برد و فقط در طول بینی و کمی بالاتر از آن از سایه تیره استفاده کرد.

 

گودی زیر چشم آقایان

کارهایی که خود داماد می تواند انجام دهد 

حال که در رابطه با موارد تخصصی تر گفتیم بد نیست نکاتی را نیز برای خود داماد بگوییم که او رعایت کند:

  • به دندانهایتان برسید. استفاده از خمیردندان سفید کننده می تواند کمک کننده باشد.
  • ماسک صورت استفاده کنید. می توانید این کار را دو هفته مانده به مراسم شروع کنید. ماسک های میوه ای گزینه مناسبی هستند.
  • مدل موی مناسب. حواستان باشد که هر مدل مویی به صورت شما نمی آید. توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین مدل مو، از یک متخصص مشاوره بگیرید.
  • ریش و سبیل را دریابید. این که ریش و سبیل (یا به قول بعضی ها سیبیل!) نا مرتب باشد می تواند به شکل کلی همه چیز را به هم بریزد. حواستان باشد موهای گوش و بینی را هم در صورت نیاز کوتاه کنید.
  • خوشبو باشید. اگر مام و عطر خوب بزنید، همه چیز چند برابر بهتر به چشم، یا به اصطلاح به دماغ می آید!
  • به ظاهرتان (به جز صورت) هم برسید! – این که کت و شلوار و پوشش مناسبی داشته باشید قطعا به خاص تر به نظر رسیدن شما کمک خواهد کرد
  • خودتان از مواد شیمیایی استفاده نکنید. در صورتی که بدون دانش از این مواد استفاده کنید می توانند مخرب باشند و عوارض ناخوشایندی برای پوست شما ایجاد کنند. این کار را به متخصصین بسپارید.

استایل آقایان

 

سخن آخر 

مواردی که در این مقاله به آنها پرداختیم فقط گوشه ای از دنیای وسیع هنر آرایشگری هستند. توصیه می کنیم اگر می خواهید آرایشگری مردانه را از صفر تا صد و پله پله یاد بگیرید، حتما نگاهی به دوره آرایشگری مردانه پی بی لسن پندار بختیاری بیندازید. در صورت وجود سوال می توانید در کامنت ها با ما همراه شوید یا از بخش تماس با ما اقدام کنید.

 

جواز کسب آرایشگری مردانه

چگونه آرایشگری مردانه یاد بگیریم | از کجا شروع کنیم

اهمیت انتخاب مدل مو مردانه نسبت به فرم صورت شما

بهترین مدل ریش بلند برای مردانه

 

 

نوشته های مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام ممنون بابت اموزش خوبتون فقط یک سوال شما دوره اموزشی دارید که برای ارایشگری باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد کنید